SPECIALIZED Diverge Expert
Zastosowanie Diverge staje się jasne już praktycznie po pierwszym zajęciu miejsca w siodle. Co prawda rower na pierwszy rzut oka ma sportowy wygląd, ale pozycja jest tak wyprostowana jak w żadnym innym rowerze z barankiem.
Z powodu elementu amortyzującego kierownicy nie da się zamontować niżej, poza tym, obok mostka, jest jeszcze o 2 centymetry podniesiona ku górze. Powinno to przemawiać do tych, którym bardziej zależy na bezpieczeństwie i przydatności na długich dystansach niż na ambicjach sportowych.
Przednia amortyzacja (jak na szosówkę) oferuje bardzo dużo skoku i pracuje efektywnie, a dzięki trzem twardościom sprężyn można ją ustawić od czułej do twardej. Ponieważ mocno wyciągnięta sztyca także dobrze amortyzuje, Specialized oferuje najbardziej wyważony pomysł z czterech kandydatów.
Do tego dochodzą liczne możliwości mocowania błotników i bagażu oraz seryjny box z praktycznymi narzędziami, tym samym rower jest przygotowany na długie wyprawy po drogach i dróżkach. Tylko opony, których szerokość i bieżnik dobrze pasują do zastosowania, mają w trudniejszym technicznie terenie problemy. Choć noszą to samo logo co obręcze, leżą trochę zbyt luźno i trudno je uszczelnić w systemie tubeless.
cena 17 199 zł
waga 8,7 kg
Info specialized.com
Masa ramy/widelca/sterów* 1217/417/- g
Rozmiary** 48, 52, 54, 56, 58, 61 cm
Rura podsiodłowa/górna/sterowa 505/565/128 mm
Stack/Reach/STR*** 624/374 mm/1,67
Rozstaw kół/Wyprzedzenie 1075/55 mm
WYPOSAŻENIE
Korba Sram Force 1 (42 z., BSA) Napęd Sram Force 1
Hamulce Sram Force HRD
Koła/opony (masy)****Roval SLX 24 Disc/Specialized Trigger Pro Tubeless Ready (przód/tył 1587/2081 g)
OCENA TOUR
1.6
Artykuł ukazała się w TOUR 4/2018.
Papierowe wydanie wciąż do nabycia w naszym SKLEPIE.
Elektroniczną wersję możecie nabyć w eKiosku.
Komentarze do artykułu