Pełną specyfikację znajdziecie na stronie liv-cycling.com/pl/devote-advanced-pro, w ramach krótkiego podsumowania wspomnieć tylko trzeba, że Devotka, jak ją ochrzciliśmy przewrotnie, ma karbonową ramę z widelcem i napęd bezprzewodowy 2×12 Sram Force AXS WIDE. W ramach wyposażenia znalazły się też inne komponenty, przede wszystkim noszące logo Gianta. Całość zaś przepięknie pomalowano w kolorze typu kameleon. Jaki to kolor? To zależy jak spojrzeć. Co widać choćby w naszej galerii, która powstała o świcie.
Do testu dostaliśmy rower w rozmiarze S, co według producenta czyni go odpowiednim dla użytkowniczek o wzroście od 158 do do 169 cm.
Generalnie dostępne są cztery rozmiary – od XS do L
Poza tym seryjnie zamontowana pod mostkiem cała kolumna podkładek, co sprawia, że istnieje możliwości dodatkowej regulacji wysokości mostka – jak widać na załączonym obrazku
Rama przystosowana jest także do tradycyjnych napędów mechanicznych, jak i sztycy teleskopowej – stąd dodatkowe otwory do wewnętrznego prowadzenia. Niebieski plaster nie jest seryjny – to dodatkowe zabezpieczenie przed obcieraniem przez linki.
Pomimo tego, że sam rower już seryjnie ma opony o szerokości 40 mm, zmieszczą się nawet szersze – co widać
Większość wyposażenia to komponenty własne Gianta, jak kierownica Contact SLR XR D-Fuse – Giant to marka macierzysta Liva
Pomyślano też o montażu dodatkowych akcesoriów, takich jak torebka na rurze górnej – coraz częściej stosowana w bike packingu
Od Gianta pochodzą takze koła – co napisane zostało m.in. na piastach, to model Giant CXR-2 Carbon Disc
To samo dotyczy siodełka, należącego do już nowej generacji modeli Gianta i Liva, generalnie są one krótsze i szersze – to konkretnie damskie Liv Alacra SL
Rower jest pięknie malowany, zadbano też o drobne detale – tu widoczny choćby wzorek po wewnętrznej stronie widelca
Mocowania do dodatkowych akcesoriów znajdziemy w wielu miejscach ramy – tu w okolicach tylnego haka
Ozdobniki, ale i funkcje praktyczne – trzy pary otworów do których można przykręcić koszyki na bidony
Wspomniane karbonowe koła obuto w szybkie opony Maxxissa o nazwie Velocita. Tak jak i koła są od razu tubeless.
W rowerze znalazł się kompletny zestaw napędu Sram Force AXS Wide, z zębatką 10-36 z tyłu
Opony Maxxisa Velocita mają 40 mm szerokości, ale są niemal łyse – pośrodku jest tylko drobny, diamentowy bieżnik
W parze z szerokimi obręczami tworzą wyjątkowo efektowny (i efektywny) zestaw
Podobnie jak kierownica także siodło zostało dobrane pod kątem ergonomii i kobiecej anatomii
Opiera się na sztycy Giant D-Fuze SLR z karbonu, która dzięki swojej elastyczności ma własności tłumiące
Delikatne wzorki znalazły się w kilku miejscach ramy, pasują do kolorów napisu
Napęd oferuje bardzo szeroki zakres przełożeń za sprawą dwóch zębatek z przodu
Korba ma zębatki 43/30 a tym samym maksymalne przełożenie przekracza 1:1
Zmianę z przodu ułatwia automatyka działania przerzutki przedniej – tu pomaga zmyślny program i mocny silnik
Blokada sztycy mieści się pod przykrywką – dlatego jej nie widać na pierwszy rzut oka
Kierownica pokryta jest wygodną, przyczepną owijką Gianta
Także mostek to oczywiście Giant, nic więc dziwnego, że pasuje do całości
Izabella Krawczyk, jedna z naszych testerek, specjalistka od ultra, w akcji