Założenia
Dlaczego tak? Bo ma to być rower bezobsługowy, jeżdżący bez problemu w możliwych najgorszych warunkach. Serwis ma się sprowadzać do mycia i smarowania – i w tym przypadku ładowania w razie potrzeby baterii. Stąd tytanowa rama, napęd Shimano GRX Di2 i sam fakt, że jest to gravel. Przy lekkich kołach z karbonu – te są brytyjskie, przygotowane na paskudną pogodę – i oponach tubeless, rower powinien też bez problemu znieść złe drogi. I jednocześnie toczyć się na tyle lekko, by nie obniżać średnich prędkości przelotowych. Zdjęcia zostały zrobione w dwie godziny po skończeniu składania – gdy to czytacie jest już Wigilia, i na pewno wygląda już zdecydowanie gorzej!
Galeria
Dla potomności i dla porównania stanu przed i po! Jak przystało na rower, który jest dziełem sztuki, zdjęcia zostały zrobione na wrocławskiej WUWie.
Rondo, pieszczotliwie zwane Rondlem, to wersja 2019, w rozmiarze M.
Jak przystało na gravela jest naprawdę dużo miejsca na opony (i ewentualne błotniki)
Opony Schwalbe G-One Allround zostały zalane mlekiem
Napęd to oczywiście Shimano GRX Di2
W wariancie 1×11, z trybem 11-42 z
I stosowaną, bardzo elegancką przerzutką
Zębatka z przodu ma tylko jedną tarczę, która liczy 42 zęby
W obecnej konfiguracji, choć przewody są podłączone, lewa manetka nie pełni żadnej funkcji
Za to prawa jest ustawiona standardowo – odpowiednie przyciski zmieniają w górę lub w dół
Warto zwrócić uwagę na gumy – specjalne żłobienia sprawiają, że dłonie mają się nie ślizgać
Ale największa ciekawostka to dodatkowe łapy hamulcowe w górnym chwycie. Kierownica z flarą to Easton EC70 AX, ma 420 mm szerokości
Połączone liniowo z układem hamulcowym – małe i zgrabne
Seryjny akurat w tym zestawie Eastona EA 90 (ma 90 mm długości) jest uchwyt na na Garmina
Pod mostkiem znalazł się tzw. junction box, czyli skrzynka przyłączeniowa
Także sztyca to Easton z karbonu, z przesunięciem 20 mm – EC 70 o średnicy 27,2 mm. Siodło to Montrose Pro Bontragera.
Rower trzeba czasami zatrzymać – tarcze do hamulców hydraulicznych GRX mają 160 mm średnicy
A montowane s zgodnie ze standardem flat mount. Oczywiście z przodu i z tyłu zastosowano osie sztywne.
Chcielibyście mieć taki rower? Seryjnie na Shimano GRX Di2 nie jest dostępny, ale wersje sklepowe ubrane są w Sram Force 1.
Zobaczcie wersje 2019 i 2020 – jeśli jesteście zainteresowani albo inne modele Rondo, które mają tę samą geometrię. Pod względem charakteru najbardziej zbliżony będzie stalowy Root ST.
Wszystkiego na temat grupy GRX Shimano możecie dowiedzieć się tutaj