TREK Checkpoint SL6

Topowy model z serii Checkpoint to najtańszy rower w teście. Fakt, że Trek w swoim pierwszym gravelu nie przewidział wersji high‑end, można rozumieć jako wskazówkę, dla jakiej grupy docelowej jest przeznaczony.



Nierzucający się w oczy, czarno‑szary sprzęt prezentuje się jako pewny towarzysz o bardzo szerokim zastosowaniu. Geometria na długie dystanse, dobry komfort amortyzacji w siodle i wiele możliwości wyposażenia roweru w bagaż lub błotniki czynią z niego bezpieczny sprzęt na wyprawy albo na co dzień.

 

Poniżej rury dolnej można zamontować trzeci bidon. Mechaniczna grupa Ultegry, wytrzymałe aluminiowe koła i masywna osłona pod dolną rurą sprawiają, że rower jest nieskomplikowany i trwały, ale niezbyt lekki (9 kg).

 

Wyjątkowa jest możliwość przesuwania tylnego koła o 15 mm, dzięki czemu da się modyfikować własności jezdne – między większą zwrotnością i prowadzeniem na wprost. Granice są wprawdzie delikatne, ale odczuwalne, może to być też opcja po załadowaniu bagażu. Jak to bywa w Treku, mieliśmy problem ze sztycą, która jest za krótka dla osób z długimi nogami. Ale zawsze można dokupić dłuższą.

 

 

 

cena 16 499 zł

waga 9,0 kg

 

Info trekbikes.com


Masa ramy/widelca/sterów* 1343/496/60 g
Rozmiary** 52, 54, 56, 58, 61 cm
Rura podsiodłowa/górna/sterowa 630/565/147 mm
Stack/Reach/STR*** 589/386 mm/1,52
Rozstaw kół/Wyprzedzenie 1020–1045/62 mm

 


WYPOSAŻENIE


Korba Shimano Ultegra (50/34 z., BB90)
Napęd Shimano Ultegra Hamulce Shimano Ultegra Disc BR‑R8070

Koła/opony (masy)****Bontrager Paradigm
Comp/Schwalbe G‑One Allround Tubeless 35C (przód/tył 1545/2059 g)

 

OCENA TOUR

1.7

 

 

TREK Checkpoint SL6

 

 

 

 

 

Artykuł ukazała się w TOUR 4/2018

 

Papierowe wydanie wciąż do nabycia w naszym SKLEPIE

 

Elektroniczną wersję możecie nabyć w eKiosku