GRZANE PIWO NA ROZGRZEWKĘ I ODPORNOŚĆ

Po długim zimnym treningu na rozgrzewkę korzenne grzane piwo. Z dużą dawką cytryny, by trochę wspomóc organizm w walce z czyhającym na zimowego kolarza przeziębieniem.



 

PORCJA

DLA 1 KOLARZA NA GRANICY PRZEZIĘBIENIA

 

 

CZAS PRZYGOTOWANIA

10 MIN

 

 

SKŁADNIKI

½ litra dobrego piwa (poszukajcie rzemieślniczego, które smakowało wam latem)

1 rulonik kory cynamonu

kłącze imbiru wielkości czereśni

3 łyżki miodu

½ cytryny

 

 

 

 

piwo

 

 

 

 

PRZYGOTOWANIE

W garnuszku podgrzej ⅓ piwa, dodając do niego pokrojony w cienkie plasterki imbir, cynamon połamany na mniejsze części oraz miód. Staraj się nie zagotować płynu. Kiedy temperatura będzie już bardzo wysoka, dodaj resztę piwa i podgrzewaj, aż będzie gorące. Na sam koniec wyciśnij do napoju sok z połowy cytryny. Przed podaniem przecedź piwo prze sitko, by pozbyć się przypraw. Pij gorące i jeśli wciąż trzęsiesz się z zimna po powrocie z roweru, wskocz pod kołdrę. Korzenne piwo i kołdra powinny uratować cię przed katarem!

 

 

 

Zobacz inny nasz przepis, na przykład

andaluzyjski omlet z ziemniakami

 

 

Artykuł ukazała się w TOUR 4/2018

Papierowe wydanie wciąż do nabycia w naszym SKLEPIE

Elektroniczną wersję możecie nabyć w eKiosku

 

Komentarze do artykułu