Nowy żołnierz w armi Treka – Émonda ALR
Każdy z modeli z nowej linii zbudowany jest z hydroformowanych ram AlphaAluminum, które zapewniają elegancki wygląd i niesamowite właściwości jezdne porównywalne z reprezentowanymi przez dużo droższe zestawy z włókien węglowych. Jak każda Émonda, nowa ALR skonstruowana jest tak, by być najlżejszą w swojej klasie. Rama dostępna jest zarówno w wersji przystosowanej do montażu hamulców szczękowych jak i tarczówek i w rozmiarze 56 cm waży odpowiednio 1112 g i 1131 g.
Zarówno Émonda ALR jak i Émonda ALR Disc są doskonałymi rowerami dla szerokiego grona kolarskiej braci, włączając ścigantów, okazjonalnych coffee ridersów, entuzjastów gran fondo, początkujących amatorów kolarstwa szosowego, którzy mogą być pewni, że wraz z ich coraz szerszymi umiejętnościami, nie „wyrosną” ze swojego roweru.
Hydroformowane Alpha Aluminum
Rama nowej Émondy ALR zbudowana jest zAlphaAluminum serii 300 sygnowanego przez Treka i została wyposażona w taperowaną główkę oraz system wewnętrznego prowadzenia linek. Inżynierowie Treka zdecydowali się na technologię hydroformowania polegającą na wtłaczaniu cieczy w okrągłe przekroje rur i rozciąganie ich w celu dopasowania do skomplikowanych form. Zabieg taki wpływa na lepszy stosunek wytrzymałości do masy, doskonałe właściwości jezdne i jednocześnie pozwala osiągnąć wygląd zbliżony do wyglądu ram wykonanych z kompozytów z włókiem węglowych.
Technologia niewidzialnych spawów
Dzięki zastosowaniu hydroformowanych profili, które doskonale do siebie pasują, inżynierowie Treka byli w stanie dramatycznie ograniczyć ilość materiału w spawach. Nazwano to technologią niewidzialnych spawów. Pozwala to uzyskać większe ciągłe powierzchnie w ramie, co pozytywnie wpływa na wytrzymałość i masę konstrukcji.
Hamulce, wyposażenie i lakier…
Trek Émonda ALR dostępna jest w wersji pod hamulce szczękowe montowane w systemie direct-mount oraz w wersji przystosowanej do hamulców tarczowych, dla pewnego hamowania w każdych warunkach.
Wszystkie modele są kompatybilne z czujnikiem DuoTrap S. Wszystkie też oferowane są z oponami 25c, karbowym widelcem oraz kompletnym napędem Shimano Tiagra lub 105. Émonda ALR 5 i Émonda ALR 5 Disc dostępne są w mieniącym się malowaniu Purple Flip – które do tej pory zarezerwowane było tylko dla customowych wersji oferowanych w ramach Project One.
Modele dla kobiet
Nowa Émonda ALR 5 Disc Women’s dostarcza tych samych zabójczych osiągów, zapewniając lepsze dopasowanie i odczucia podczas jazdy. Zbudowana na bazie tej samej ramy i napędu, wyposażona w damskie siodło, krótszy mostek i węższą kierownicę.
Dopasowanie
Trek Émonda ALR posiada geometrię H2 – mniej wyścigową, wciąż jednak zapewniającą moc i wygodę dla większości użytkowników.
Trek Émonda ALR dostępna jest w pięciu wersjach oraz jako zestaw ramy z widelcem w dwóch wersjach.
Więcej informacji na trekbikes.com.