NOWA ALUMINIOWA ÉMONDA ALR

 

Trek Émonda ALR

 

 

 

Nowy żołnierz w armi Treka – Émonda  ALR

Każdy z modeli z nowej linii zbudowany jest z hydroformowanych ram AlphaAluminum, które zapewniają elegancki wygląd i niesamowite właściwości jezdne porównywalne z reprezentowanymi przez dużo droższe zestawy z włókien węglowych. Jak każda Émonda, nowa ALR skonstruowana jest tak, by być najlżejszą w swojej klasie. Rama dostępna jest zarówno w wersji przystosowanej do montażu hamulców szczękowych jak i tarczówek i w rozmiarze 56 cm waży odpowiednio 1112 g  i  1131 g.

 

 

 

Trek Émonda ALR

 

 

 

Zarówno Émonda  ALR  jak i  Émonda  ALR  Disc  są doskonałymi rowerami dla szerokiego grona kolarskiej braci, włączając ścigantów, okazjonalnych coffee ridersów, entuzjastów gran fondo, początkujących amatorów kolarstwa szosowego, którzy mogą być pewni, że wraz z ich coraz szerszymi umiejętnościami, nie „wyrosną” ze swojego roweru.

 

 

 

Hydroformowane Alpha Aluminum

 

Rama nowej  Émondy  ALR  zbudowana jest zAlphaAluminum serii 300  sygnowanego przez Treka i została wyposażona w taperowaną główkę oraz system wewnętrznego prowadzenia linek.  Inżynierowie Treka zdecydowali się na technologię hydroformowania polegającą na wtłaczaniu cieczy w okrągłe przekroje rur i rozciąganie ich w celu dopasowania do skomplikowanych form. Zabieg taki wpływa na lepszy stosunek wytrzymałości do masy, doskonałe właściwości jezdne i jednocześnie pozwala osiągnąć wygląd zbliżony do wyglądu ram wykonanych z kompozytów z włókiem węglowych.

 

 

 

Trek Émonda ALR

 

 

 

Technologia niewidzialnych spawów

 

Dzięki zastosowaniu hydroformowanych profili, które doskonale do siebie pasują, inżynierowie Treka byli w stanie dramatycznie ograniczyć ilość materiału w spawach. Nazwano to technologią niewidzialnych spawów. Pozwala to uzyskać większe ciągłe powierzchnie w ramie, co pozytywnie wpływa na wytrzymałość i masę konstrukcji.

 

 

 

 

 

 

Hamulce, wyposażenie i lakier…

 

Trek Émonda ALR dostępna jest w wersji pod hamulce szczękowe montowane w systemie direct-mount oraz w wersji przystosowanej do hamulców tarczowych, dla pewnego hamowania w każdych warunkach.  

Wszystkie modele są  kompatybilne z czujnikiem DuoTrap  S.  Wszystkie też oferowane są z oponami 25c, karbowym widelcem oraz kompletnym napędem Shimano  Tiagra  lub 105.  Émonda  ALR  5  i Émonda  ALR  5  Disc  dostępne są w mieniącym się malowaniu Purple  Flip – które do tej pory zarezerwowane było tylko dla customowych wersji oferowanych w ramach Project  One.

 

 

 

 

 

 

Modele dla kobiet 

Nowa Émonda  ALR  5  Disc  Women’s  dostarcza tych samych zabójczych osiągów, zapewniając lepsze dopasowanie i odczucia podczas jazdy. Zbudowana na bazie tej samej ramy i napędu, wyposażona w damskie siodło, krótszy mostek i węższą kierownicę.   

 

 

 

 

 

 

Dopasowanie

Trek Émonda ALR  posiada geometrię H2 – mniej wyścigową, wciąż jednak zapewniającą moc i wygodę dla większości użytkowników. 

 

 

 

 

 

 

Trek Émonda ALR dostępna jest w pięciu wersjach oraz jako zestaw ramy z widelcem w dwóch wersjach.

 

Więcej informacji na trekbikes.com.

 

 

Dostępne modele

 
Émonda ALR 5 Disc
Émonda ALR 5 Disc Women’s
Émonda ALR 5
Émonda ALR 4 Disc
Émonda ALR 4
Émonda ALR Disc rama + widelec (dwie wersje)
 
 
 
 
Tegorocznego karbonowego odpowiednika przedstawialiśmy Wam na przykład TUTAJ
 

Informacje o autorze

Autor tekstu: TREK

Zdjęcia: ©kramon

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »