Trek Checkpoint w swym założeniu dedykowany jest poszukiwaczom rowerowych przygód, gotowych na opuszczenie asfaltowej dżungli i podjęcie drogi w nieznane.
Pierwsze wrażenie. Checkpoint w rozmiarze 52 cm.
Rower wielbłąd
Ramy w rozmiarach od 56 cm i większe gotowe są transportować cztery bidony (mniejsze ramy trzy), bagażnik, błotniki, małą sakwę na górnej rurze oraz na sztycy i torbę na kierownicy oraz widelcu.
Trek Checkpiont. Rower ciężarowy
Wyjątkowy czy powielony?
Geometria tej karbonowej ramy, z uwagi na zastosowanie systemu IsoSpeed, czyli zawiasowe połączenie rury podsiodłowej z górną rurą ramy, przywodzi na myśl Trek’a Boone. Checkpoint charakteryzuje się obniżonym względem Boone środkiem suportu i wyżej położoną główką ramy. Bazę kół oba rowery mają taką samą.
IsoSpeed – zawiasowe połączenie górnej rury z rurą podsiodłową.
IsoSpeed zawias bez osłonki.
Ukryty przed wścibskimi oczyma kluczowy element „zawieszenia” – IsoSpeed.
Co napędza Treka Checkpoint?
Trudno wyobrazić sobie bardziej elastyczny napęd niż ten zastosowany w Checkpoincie. 2×11 z olbrzymią rozpiętością przełożeń sprawi, że rower będzie pruł po gładkiej szosie gnany wiatrem, jak również doskonale wspinał pod terenowe wzniesienia. To rower, w którym product manager nie zawahał się spojrzeć w oczy wytrawnym szosowcom i powiedzieć: będzie inaczej, niż się przyzwyczailiście. Będzie lepiej!
Korba Shimano 105, 50-34 T, 170 mm
Przerzutka Shimano 105, kaseta 11-34
Łapy Shimano 105
Czym Trek Checkpoint zabija klasyczną przełajówkę?
Podczas gdy po świecie jeżdżą tysiące przełajówek na klasycznych hamulcach, dając frajdę swoim właścicielom, świat wielkich przełajów zapomniał już o cantileverach. Trek Checkpoint dzięki hydraulicznym hamulcom tarczowym Shimano RS505 flat mount daje swojemu jeźdźcowi doskonałą kontrolę nad rowerem.
Hamulce tarczowe Shimano i przelotowa sztywna oś 12 mm.
Trek Checkpoint nie jest jednak przełajówką. Dyskwalifikują go opony. Checkpoint jest obuty w Schwalbe G-ONE 1,35″. Za szerokie, by startować na nich w zawodach przełajowych. Idealnie komfortowe i pewne na gruntowych drogach, radzą sobie również w lesie i na brukach.
Schwalbe G-ONE. My pozbyliśmy się dętek i zalaliśmy je mlekiem uszczelniającym.
Schwalbe G-ONE radzi sobie na brukach.
Ile błota może przenieść nowy Trek Checkpoint?
Dużo. Prześwit między 1,35-calową oponą a ramą i widelcem pomieści spore ilości błota, zanim zablokuje się koło.
Do Checkpointa spokojnie zmieszczą się jeszcze szersze niż 1,35” opony.
Wyposażenie
Trek Checkpoint został wyposażony w aluminiową kierownicę, mostek i sztycę Bontrager oraz siodło Bontrager Montrose Comp.
Siodło Bontrager Montrose Comp
Kierownica i mostek Bontrager
Czy Trek Checkpoint SL 5 to rower dla każdego?
Tak, dla każdego. To uniwersalny rower, na którym łatwo się jeździ. Jest przyjemny w prowadzeniu, lekko się toczy, hamulce tarczowe gwarantują kontrolę nad rowerem na zjazdach.
Cena wersji SL 5: 12 999 zł
Więcej informacji: trekbikes.com
Trek Checkpoint może wypadać ciekawie w konfrontacji z Trekiem Boone. Przeczytaj podsumowanie testu długodystansowego tutaj.