Nowy Giant Glory Advanced, opracowany dla zawodników zjazdowych startujących w Pucharze Świata, jest dostępny jako pierwszy w historii w pełni kompozytowy model tej serii.
Inżynierowie Gianta spędzili kilka lat nad nowym projektem Glory we współpracy z zawodnikami i technikami Giant Factory Off-Road Team, przeprowadzili też liczne testy na najbardziej wymagających trasach na świecie. W ciągu ostatnich dwóch sezonów Francuz Rémi Thirion jeździł na prototypowych ramach, wielokrotnie finiszując w pierwszej dziesiątce Pucharu Świata. W tym roku także Luke Meier-Smith wywalczył tytuł krajowego mistrza Australii w zjeździe, startując na modelu przedprodukcyjnym.

Sercem nowego Glory Advanced jest lekka rama, wykonana ręcznie z kompozytu klasy Advanced. Po raz pierwszy w historii w pełni kompozytowy Glory jest dostępny dla wszystkich konsumentów, a przy zaledwie 3200 g wagi (rozmiar S/M, dane producenta) jest lżejszy, sztywniejszy i szybszy niż poprzednie generacje.

Unowocześniona rama ma nowy system tylnego zawieszenia Maestro oraz trzy flip chipy do ustawienia geometrii, rozmiaru tylnego koła i dopasowania pozycji. Podstawowe ustawienie to mieszana konfiguracja kół z 29-calowym przednim i 27,5-calowym tylnym kołem, zapewniająca równowagę między prędkością pokonywania przeszkód, a zwrotnością. Zjazdowcy mają również możliwość przejścia na 29-calowe tylne koło za pomocą prostej dwupozycyjnej regulacji w tylnych widełkach.
„To pierwszy w pełni kompozytowy Glory, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy dla konsumentów i jest to znaczący postęp w stosunku do poprzedniej generacji” – powiedział Jan Cees Schellenbach, menadżer kategorii rowerów górskich. „Opracowaliśmy nowe sposoby dostosowywania i usprawnienia osiągów oraz prowadzenia dla różnych typów kolarzy i terenu. Spędziliśmy również dużo czasu nad unowocześnieniem systemu zawieszenia Maestro. Poprawiliśmy przełożenie zawieszenia, aby zapewnić super płynne czucie na mniejszych wybojach, a jednocześnie dawało lepsze wsparcie w połowie i na końcu skoku.”

WYŚCIGOWE ZAWIESZENIE
Nowe tylne zawieszenie Maestro charakteryzuje się 200 mm płynnego, aktywnego skoku. Wykorzystuje cztery strategicznie rozmieszczone punkty obrotu i dwa łączniki współpracujące ze sobą, tworząc pojedynczy ruchomy punkt obrotu.

Tylne zawieszenie ma nowy górny łącznik wykonany w technologii Advanced Forged Composite, która zwiększa wytrzymałość i sztywność oraz obniża całkowitą masę ramy. Rezultatem jest lepsze prowadzenie na nierównych, technicznych szlakach i szybkie pokonywanie zakrętów oraz przyspieszania na wyjściu z nich.

Damper z mocowaniem trunnion zapewnia dłuższy skok, dzięki czemu tylne zawieszenie jest płynniejsze i bardziej aktywne. Przełożenie zawieszenia zostało dostosowane, aby zapewnić płynniejszy skok końcowy bez dobicia.

Tylne zawieszenie jest sparowane z widelcem o skoku 203mm, który pochłania przeszkody na szlaku – od gwałtownych uderzeń, po duże spadki oraz ciężkie i twarde lądowania w najbardziej ekstremalnym terenie DH.
ZAAWANSOWANE MOŻLIWOŚCI USTAWIENIA
Jedną z charakterystycznych cech nowego Glory jest jego zdolność do dostosowywania kątów, wymiarów i rozmiaru kół. Ta regulacja jest możliwa dzięki trzem różnym flip chipom. Pierwszy znajduje się na górnym łączniku zawieszenia Maestro z trzema pozycjami (High, Mid i Low) do wyboru. Różne ustawienia zmieniają obniżenie środka suportu w krokach co 5 mm (13, 8 lub 3 mm), a także kąt główki ramy (61,6, 62 lub 62,3 stopnia) i kąt rury podsiodłowej (78,4, 78,8 lub 79,1 stopnia).

Wysoka (High) pozycja podnosi prześwit, oraz czyni główkę ramy i rurę podsiodłową bardziej stromymi, co zapewnia szybkie i responsywne prowadzenie. Jest to dobry wybór do płynniejszej jazdy po szybkich singletrackach w konfiguracji „mullet” z mieszanym rozmiarem kół. Pozycja środkowa (Mid) jest najbardziej uniwersalną i najczęściej używaną przez zawodników Giant Factory Off-Road Team DH. Pozycja niska jest dobrym wyborem na najbardziej strome, techniczne zjazdy i dobrze nadaje się do stabilnego prowadzenia podczas jazdy z 29-calowymi kołami z przodu i z tyłu.

Drugim miejscem regulacji jest dwupozycyjny flip chip w tylnych widełkach, który zmienia rozstaw osi i dystans od środka suportu do tylnej osi. Krótka pozycja zapewnia szybszą, bardziej zwinną jazdę i świetnie się sprawdzi w ciasnym, krętym terenie. Mniejszy rozstaw osi i dystans od środka suportu do tylnej osi z tyłu zapewniają responsywne prowadzenie. Z drugiej strony długa pozycja wydłuża rozstaw osi i dystans od środka suportu do tylnej osi, zapewniając lepszą kontrolę przy dużych prędkościach. To ustawienie zwiększa stabilność na bardziej otwartych i szybkich torach DH z dłuższymi prostymi i szybkim pokonywaniem zakrętów.

Trzecia regulacja to nowy modułowy trójpozycyjny flip chip w obszarze sterów, który pozwala rowerzystom dostosować zasięg w odstępach co 5 mm od krótkiego (-5 mm), średniego (0 mm) lub długiego (+5 mm). Pozycja krótka ustawia stery najbliżej kolarza, aby uzyskać bardziej wyprostowaną pozycję, która jest dobra w ciasnym, technicznym terenie zjazdowym. Pozycja środkowa zapewnia neutralny zasięg dla dobrze wyważonego prowadzenia w zmiennym terenie. Pozycja długa tworzy bardziej wyciągniętą pozycję kolarza, zapewniając pewniejsze prowadzenie.

OPCJE TYLNEGO KOŁA
Kolarze mogą wybrać tylne koło w rozmiarze 29 cali lub 27,5 cala. Wszystkie modele są fabrycznie wyposażone w mieszaną konfiguracją „mullet”, którą często wybiera wielu zawodników, w tym profesjonaliści z Giant Factory Off-Road Team. Jazda z tylnym kołem o mniejszej średnicy zapewnia szybkie i zwinne prowadzenie, a także zwiększony prześwit od siodełka do tylnej opony.
Dla tych, którzy preferują wysoką prędkość podczas pokonywania przeszkód i stabilność 29- calowych kół z przodu i z tyłu, zamianę można łatwo dokonać poprzez instalację tylnego koła i tylnej opony o większej średnicy.
Dowiedz się więcej o Giant Glory Advanced na giant-bicycles.com/pl/glory-advanced