Trek przedstawił nowy model Émonda ALR, najkorzystniej wyceniony wyścigowy rower szosowy w ofercie firmy. Trzecia generacja Émonda ALR wykorzystuje całkowicie przeprojektowaną ramę o wyścigowej geometrii, wykonaną z wyjątkowo lekkiego i mocnego Alpha Aluminium. Dzięki niej rowerzyści mogą frunąć na podjazdach, na płaskich odcinkach, jak i przez linię mety.
Ponadto, dzięki niższej cenie (ceny zaczynają się od 12999 zł) ta aluminiowa maszyna ma zostawić w kieszeniach rowerzystów gotówkę na stylową nową odzież, wpisowe na wyścigi, czy też piwa po przejażdżce. Dostępna będzie też oddzielnie rama.

Najlżejszy aluminiowy rower szosowy w ofercie Treka
Model Émonda ALR powstał na podstawie ultralekkiej i wytrzymałej ramy z Alpha Aluminium Serii 300, z wygładzonymi spawami Invisible Weld. Wykorzystuje również ograniczającą masę konstrukcję, dzięki której powstał lekki i szybki rower zapewniający jednocześnie słynny komfort jazdy modelu Émonda.

Szybki. Szybszy. Najszybszy.
Trzecia generacja Émonda ALR przeszła ewolucję i oferuje teraz wiele wyścigowych rozwiązań pochodzących z droższych braci z włókna węglowego, w tym aerodynamiczne kształty rur Kammtail oraz wbudowane przewody i pancerze zapewniające znaczną przewagę aerodynamiczną nad poprzednim modelem.
Zwycięska pozycja
Ze zoptymalizowaną pod kątem wyścigów geometrią H1.5 rowerzyści przyjmują odpowiednią pozycję dla uzyskania maksimum mocy przy minimalnych stratach aerodynamicznych – jak zapewnia firma.

Press-fit? W żadnym razie.
Pożegnaj na zawsze plastikowe miski i skrzypienie: Émonda ALR wykorzystuje teraz gwintowany wkład suportu w standardzie T47.
Rower Êmonda ALR będzie dostępny w sprzedaży na całym świecie na stronie trekbikes.com i za pośrednictwem globalnej sieci dystrybutorów marki Trek. Polskie ceny nie są jeszcze znane.

Najczęściej zadawane pytania Émonda ALR 2023
Czym różni się rama w porównaniu z poprzednimi wersjami?
Rama Émonda ALR została ulepszona o wyścigową geometrię H1.5, suport T47, kształt Kammtail na rurze dolnej i opcje wewnętrznego prowadzenia linek.
Jaka jest geometria roweru?
H1.5
Jaki jest maksymalny rozmiar opony?
28 mm
Czy rower jest przystosowany do napędów sterowanych mechanicznie?
Tak, ale podczas korzystania z przerzutek nieposiadających wbudowanego stopera (mechaniczny SRAM, starsze przednie przerzutki Shimano itp.) potrzebna będzie prowadnica przewodu BB W575392. Należy pamiętać, że istniejąca prowadnica przewodu Émonda ALR BB W563146 nie jest kompatybilna z nowym MY23 Émonda ALR ze względu na większą osłonę środka suportu T47.










Jakie jest mocowanie hamulca i maksymalny rozmiar tarczy hamulcowej?
Zarówno przedni, jak i tylny hamulec wykorzystuje mocowanie Flat Mount. Minimalny rozmiar tarczy hamulcowej to 140 mm, a maksymalny to 160 mm.
Jak wygląda rozstaw piasty?
100×12 z przodu, 142×12 z tyłu
Jaki suport zastosowano w tym modelu?
Gwintowany T47
Czy model jest kompatybilny z korbami o osi 30 mm?
Tak. Suporty T47 kompatybilne z korbami 30 mm sprzedawane oddzielnie.
Czy rowery te są zgodne z bezdętkowym montażem opon? Jakie dodatkowe części są niezbędne?
Koła są przystosowane do zastosowania bezdętkowego, ale rower będzie wysyłany ze standardowymi dętkami oraz oponami i taśmami na obręcze, które nie są przystosowane do zastosowania bezdętkowego. Opony bezdętkowe, taśmy na obręcze, uszczelniacz i zawory wentyli należy kupić oddzielnie, aby przejść na konfigurację bezdętkową.










Jaka jest maksymalna i minimalna wysokość siodełka w zależności od rozmiaru ramy?
Należy zapoznać się z tabelą geometrii na stronie produktu.
Czy rama ma wewnętrzny schowek?
Nie. podobnie jak Émonda SL i SLR, Émonda ALR nie posiada wewnętrznego schowka, aby mieć lżejszą, sztywniejszą i prostszą ramę.
Czy rama ma mocowanie błotników?
Odp. Nie: jest lekka, sztywna i prosta!
Czy istnieje krótsza osłona przeciwpyłowa sterów?
Nie. Istnieje jedna górna osłona łożyska z wewnętrznym prowadzeniem przewodów do tradycyjnego okrągłego mostka i inna górna osłona łożyska kompatybilna z mostkiem RCS Pro — obie mają 15 mm.
Czy rama jest kompatybilna z nowym mostkiem kierownicy SLR?
Nie. Profil mostka kierownicy Madone SLR nie współpracuje prawidłowo ze standardowymi okrągłymi osłonami przeciwpyłowymi sterów używanymi w Émonda ALR.

