Nowy Trek Émonda ALR 2023 jest lżejszy i szybszy niż kiedykolwiek

Trek przedstawił nowy model Émonda ALR, najkorzystniej wyceniony wyścigowy rower szosowy w ofercie firmy. Trzecia generacja Émonda ALR wykorzystuje całkowicie przeprojektowaną ramę o wyścigowej geometrii, wykonaną z wyjątkowo lekkiego i mocnego Alpha Aluminium. Dzięki niej rowerzyści mogą frunąć na podjazdach, na płaskich odcinkach, jak i przez linię mety.

Ponadto, dzięki niższej cenie (ceny zaczynają się od 12999 zł) ta aluminiowa maszyna ma zostawić w kieszeniach rowerzystów gotówkę na stylową nową odzież, wpisowe na wyścigi, czy też piwa po przejażdżce. Dostępna będzie też oddzielnie rama.

Najlżejszy aluminiowy rower szosowy w ofercie Treka

Model Émonda ALR powstał na podstawie ultralekkiej i wytrzymałej ramy z Alpha Aluminium Serii 300, z wygładzonymi spawami Invisible Weld. Wykorzystuje również ograniczającą masę konstrukcję, dzięki której powstał lekki i szybki rower zapewniający jednocześnie słynny komfort jazdy modelu Émonda.  

Szybki. Szybszy. Najszybszy.

Trzecia generacja Émonda ALR przeszła ewolucję i oferuje teraz wiele wyścigowych rozwiązań pochodzących z droższych braci z włókna węglowego, w tym aerodynamiczne kształty rur Kammtail oraz wbudowane przewody i pancerze zapewniające znaczną przewagę aerodynamiczną nad poprzednim modelem.

Zwycięska pozycja 

Ze zoptymalizowaną pod kątem wyścigów geometrią H1.5 rowerzyści przyjmują odpowiednią pozycję dla uzyskania maksimum mocy przy minimalnych stratach aerodynamicznych – jak zapewnia firma.

Press-fit? W żadnym razie.

Pożegnaj na zawsze plastikowe miski i skrzypienie: Émonda ALR wykorzystuje teraz gwintowany wkład suportu w standardzie T47.

Rower Êmonda ALR będzie dostępny w sprzedaży na całym świecie na stronie trekbikes.com i za pośrednictwem globalnej sieci dystrybutorów marki Trek. Polskie ceny nie są jeszcze znane.

Najczęściej zadawane pytania Émonda ALR 2023

Czym różni się rama w porównaniu z poprzednimi wersjami?

Rama Émonda ALR została ulepszona o wyścigową geometrię H1.5, suport T47, kształt Kammtail na rurze dolnej i opcje wewnętrznego prowadzenia linek. 

Jaka jest geometria roweru?

H1.5

Jaki jest maksymalny rozmiar opony?

28 mm

Czy rower jest przystosowany do napędów sterowanych mechanicznie?

Tak, ale podczas korzystania z przerzutek nieposiadających wbudowanego stopera (mechaniczny SRAM, starsze przednie przerzutki Shimano itp.) potrzebna będzie prowadnica przewodu BB W575392. Należy pamiętać, że istniejąca prowadnica przewodu Émonda ALR BB W563146 nie jest kompatybilna z nowym MY23 Émonda ALR ze względu na większą osłonę środka suportu T47. 

Jakie jest mocowanie hamulca i maksymalny rozmiar tarczy hamulcowej?

Zarówno przedni, jak i tylny hamulec wykorzystuje mocowanie Flat Mount. Minimalny rozmiar tarczy hamulcowej to 140 mm, a maksymalny to 160 mm.

Jak wygląda rozstaw piasty?

100×12 z przodu, 142×12 z tyłu

Jaki suport zastosowano w tym modelu?

Gwintowany T47

Czy model jest kompatybilny z korbami o osi 30 mm?

Tak. Suporty T47 kompatybilne z korbami 30 mm sprzedawane oddzielnie. 

Czy rowery te są zgodne z bezdętkowym montażem opon? Jakie dodatkowe części są niezbędne?

Koła są przystosowane do zastosowania bezdętkowego, ale rower będzie wysyłany ze standardowymi dętkami oraz oponami i taśmami na obręcze, które nie są przystosowane do zastosowania bezdętkowego. Opony bezdętkowe, taśmy na obręcze, uszczelniacz i zawory wentyli należy kupić oddzielnie, aby przejść na konfigurację bezdętkową.

Jaka jest maksymalna i minimalna wysokość siodełka w zależności od rozmiaru ramy?

Należy zapoznać się z tabelą geometrii na stronie produktu.

Czy rama ma wewnętrzny schowek?

Nie. podobnie jak Émonda SL i SLR, Émonda ALR nie posiada wewnętrznego schowka, aby mieć lżejszą, sztywniejszą i prostszą ramę. 

Czy rama ma mocowanie błotników?

Odp. Nie: jest lekka, sztywna i prosta!

Czy istnieje krótsza osłona przeciwpyłowa sterów?

Nie. Istnieje jedna górna osłona łożyska z wewnętrznym prowadzeniem przewodów do tradycyjnego okrągłego mostka i inna górna osłona łożyska kompatybilna z mostkiem RCS Pro — obie mają 15 mm.

Czy rama jest kompatybilna z nowym mostkiem kierownicy SLR?

Nie. Profil mostka kierownicy Madone SLR nie współpracuje prawidłowo ze standardowymi okrągłymi osłonami przeciwpyłowymi sterów używanymi w Émonda ALR.

Informacje o autorze

Autor tekstu: Materiały prasowe Trek

Zdjęcia: Trek

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne