Home Nowości Giant przedstawia Trance X Advanced E+ Elite „najlżejszy eMTB z pełną mocą...

Giant przedstawia Trance X Advanced E+ Elite „najlżejszy eMTB z pełną mocą na świecie” 

6
6918

Giant zaprezentowała nowego Trance X Advanced E+ Elite, swój najlżejszy w historii rower elektryczny MTB z pełnym zawieszeniem. Dzięki wykorzystaniu zupełnie nowego akumulatora EnergyPak jest lżejszy o 4kg w stosunku do poprzedniej generacji, co czyni go, jak zapewnia firma „najlżejszym rowerem elektrycznym MTB o pełnej mocy na świecie”.

Poza silnikiem i elektroniką, Trance X Advanced E+ Elite posiada sprawdzone tylne zawieszenie Maestro ze skokiem tylnym 140 mm dla pełnej kontroli na trudnych singletrackach. W połączeniu z widelcem amortyzowanym o skoku 150 mm i mieszanym rozmiarem kół – większy 29-calowy przód zapewniający stabilność i możliwość pokonywania przeszkód oraz 27,5-calowy tył zapewniający zwinność na szlaku – ma być to konfiguracja idealna.

Rama wykonana w całości z włókna węglowego ma flip chip umieszczony w tylnym układzie zawieszenia, który pozwala użytkownikowi szybko zmieniać geometrię ramy i dostosowywać charakterystykę jazdy roweru do swojego stylu jazdy i terenu. 

NIŻSZA WAGA 

Niezależnie od tego, czy wspinasz się na strome singletracki, przyspieszasz na szybkich i krętych szlakach, czy też wykonujesz nagłe zwroty w technicznym terenie, stosunek mocy do masy odgrywa ważną rolę w wydajności roweru elektrycznego MTB. Jest to główny czynnik stojący za projektem i rozwojem Trance X Advanced E+ Elite. Flagowy model Trance X Advanced E+ Elite 0 waży 18,8 kg, czyli o 4 kg mniej niż poprzednia generacja. 

Podczas gdy większość lekkich rowerów MTB ma zmniejszoną moc silnika, która jest ograniczona przez mniejsze akumulatory w celu osiągnięcia niższej masy całkowitej, Trance X Advanced E + Elite oferuje nową technologię ogniw akumulatorowych, która została opracowana specjalnie do użytku w rowerach elektrycznych. 

EnergyPak 400, który został opracowany wspólnie z firmą Panasonic, waży zaledwie 2,3 kg, wykorzystuje ogniwa o większej objętości, które umożliwiają pracę silnika o pełnej mocy z akumulatorem o połowę lżejszym niż w poprzednich generacjach. Kształt silnika jest również dostosowany do współpracy ze sprawdzonym tylnym zawieszeniem Maestro, w tej samej konfiguracji, na której jeździł w drodze po krajowe mistrzostwa i podia zawodów EWS-E Josh Carlson z Giant Factory Off-Road Team. 

Podstawą tego nowego akumulatora, pierwszego na świecie stworzonego specjalnie dla rowerów elektrycznych, jest nowy typ ogniwa 22700. Wykorzystuje w sumie 20 ogniw, takich samych jak większość lekkich rowerów elektrycznych, ale te większe ogniwa mają większą pojemność rozładowania. Ich unikalny rozmiar i skład chemiczny zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić im niższą temperaturę pracy, co oznacza mniejsze obciążenie systemu i dłuższy całkowity cykl życia. 

Rama i komponenty Trance X Advanced E+ Elite zostały zaprojektowane tak, aby zminimalizować wagę bez uszczerbku dla sztywności, trwałości i wytrzymałości w terenie. Od w pełni kompozytowej ramy, wykonanej z kompozytu klasy Advanced, po innowacyjną jednoczęściową kierownicę/mostek Contact SLR Trail, każdy element jest dostosowany pod kątem minimalnej wagi i najwyższych osiągów. 

ZAAWANSOWANE STEROWANIE Z KOKPITU

Wybrane modele serii Trance X Advanced E+ Elite są wyposażone w zupełnie nową zintegrowaną kierownicę/mostek Contact SLR Trail, która oferuje regulację, komfort, niską wagę i prosty wygląd. Waży zaledwie 255 gramów, ma wszystkie zalety jednoczęściowej kierownicy z mostkiem, ale z możliwością standardowej regulacji. Rowerzyści mogą ustawić określoną długość mostka (40 mm, 45 mm lub 50 mm) i obrócić kierownicę, aby uzyskać żądany kąt. 

Jak zapewnia Giant „opatentowany układ włókien węglowych i cieńszy profil w pobliżu środka kierownicy zwiększają komfort. Pomaga to amortyzować wstrząsy i wibracje, ograniczając pracę ramion i poprawiając komfort dłoni w trudnym terenie.” Przewody są poprowadzone przez główkę ramy, aby uzyskać dyskretny wygląd, a dodatkowe otwory w ramie zapewniają opcję dodawania akcesoriów, takich jak oświetlenie. 

W Trance X Advanced E+ Elite znajdują się dwa centra sterowania. Przycisk RideControl Go, który jest dyskretnie zintegrowany z górną rurą ramy, pozwala rowerzystom szybko i łatwo włączać lub wyłączać zasilanie oraz przełączać się między trybami wspomagania. Kolorowe diody LED wskazują poziom naładowania akumulatora i wybrany tryb wspomagania. 

Druga jednostka sterująca to nowy RideControl Ergo 3, który jest zintegrowany z chwytami kierownicy. Zastosowane chwyty w Trance X Advanced E+ Elite są dostosowane do rozmiaru i zwężają się dla zapewnienia lepszej ergonomii. Jednostki sterujące mogą być również używane z dowolnym zamiennikiem chwytu. Każda jednostka sterująca ma trzy przyciski, które można skonfigurować zgodnie z osobistymi preferencjami. Można ją zamontować po obu stronach kierownicy, a istnieje również możliwość dodania drugiego Ergo 3 by mieć przyciski po obu stronach kierownicy do sterowania funkcjami takimi jak: tryb wspomagania chodzenia lub oświetlenie. 

W dodatku regulacji można również dokonywać za pomocą aplikacji RideControl, która daje rowerzyście możliwość dostosowania wydajności silnika do jego indywidualnych potrzeb. 

WIĘCEJ MOCY 

Nowy SyncDrive Pro jest najmocniejszym silnikiem w ofercie rowerów elektrycznych Giant. Dzięki momentowi obrotowemu 85Nm i 400-procentowemu współczynnikowi wspomagania zapewnia dynamiczne wrażenia z jazdy w terenie. Niezależnie od tego, czy pokonujesz długie, ciągłe podjazdy, czy też wykonujesz szybkie przyspieszenie przy niskich prędkościach w technicznym terenie, „otrzymujesz natychmiastową reakcję, która jest płynna i naturalna” podaje Giant. 

Silnik jest zoptymalizowany pod kątem Trance X Advanced E+ Elite i waży zaledwie 2,7 kg. Posiada automatyczny tryb wspomagania adaptacyjnego Smart Assist, który wykorzystuje sześć czujników do określenia dokładnej ilości mocy potrzebnej podczas jazdy w zróżnicowanym terenie. Smart Assist maksymalizuje również wydajność akumulatora, a ponieważ zapewnia precyzyjny i wydajny poziom wspomagania, pozwala również rowerzyście oszczędzać energię. 

Silnik Trance X Advanced E+ Elite można również dostroić za pomocą aplikacji RideControl. Możesz teraz wybrać maksymalny poziom momentu obrotowego dla każdego z pięciu trybów wspomagania. Daje to rowerzystom możliwość dostosowania osiągów silnika do indywidualnych potrzeb. Na przykład można wybrać niższy moment obrotowy do jazdy przy mniejszym trybie wspomagania i maksymalny moment obrotowy w wyższych trybach wspomagania. Pozwala to na zwiększenie zasięgu przy zachowaniu maksymalnej mocy w momentach, gdy jest ona najbardziej potrzebna. 

W kolekcji znalazły się trzy modele, w cenach od 32 999 zł za wersję oznaczoną 2, po 62499 zł za model 0.

Info: giant-bicycles.com

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Przemko
Przemko
1 rok temu

Bardzo dziękuję za język którym zostało to napisane.

Essex
Essex
1 rok temu

Energypak 400 to mi wygląda na 400mAh i to waży 2.6kg. Standardowa bateria od Shimano 630mAh waży 3.6kg więc to nie bateria zmniejsza wagę tego roweru w dużej mierze, a jednak coś innego.

Rafi
Rafi
6 miesięcy temu
Reply to  Essex

Chyba Wh 😉

Translate »