Nowe buty S-Works Recon SL i gravelowe Recon ADV

Specialized przedstawił najnowszą wersję swoich butów do XC i dodał do oferty model dedykowany do jazdy po szutrach. Tym samym model Recon otrzymał dwie nowe wersje.

Fanów marki ucieszy fakt, że dostajemy następcę najwyższego modelu z serii S-Works, tym razem oznaczoną SL. Wraz z nowym S-Works’em Recon, Specialized ogłosił dodanie Recon ADV, czyli buta dedykowanego do jazdy po szutrze. Ciekawostką może być fakt, że ten według Specialized został zaprojektowany z myślą o wygodzie „poza rowerem”.

Boa w miejsce rzepów

Seria butów S-Works Recon to flagowe modele w ofercie terenowej Specializeda.

Nowe S-Works Recon mają wiele wspólnego z butami szosowymi Specialized S-Works Torch. Podobnie jak w tamtych, w Reconie również zrezygnowano z rzepa na palce, który był obecny w poprzednim modelu. Specialized twierdzi, że nowy system Boa oferuje podobny poziom wsparcia jak poprzedni model i uznał, że pasek nie jest już potrzebny do bezpiecznego dopasowania.

Specialized zadbał od dopasowanie interfejsu „pedał – but”. Po obu stronach otworu do mocowania bloków znajdują się klocki o dużej gęstości, a w materiałach prasowych można przeczytać, że „posiadają one wymienne plastikowe podkładki, które regulują wysokość wypustek.” Poza tym można regulować wysokość samych bloków, odsuwając je od podeszwy.

Specialized twierdzi, że daje to „szosową platformę pedałowania”, ponieważ kontakt z pedałem może być zwiększony.

Podeszwa to – jak widać na zaprezentowanych zdjęciach – odsłonięty kompozyt, z gumowym bieżnikiem na palcach i pięcie, który zapewnia przyczepność podczas zejścia z roweru. Ale bez obawy o przyczepność – gumowy pas na śródstopiu chroni podeszwę podczas „szukania” pedałów. Powinien pomagać takźe wtedy, gdy awaryjnie staniemy na pedałach, bez wpinania. Karbonowa podeszwa zewnętrzna posiada wewnętrzną „belkę” I-beam dla zwiększenia sztywności i wytrzymałości.

Wkładki posiadają też klin o wysokości 1,5 mm, wsparcie łuku podłużnego oraz guzka śródstopia – wszystko to ma za zadanie wspomóc komfort i transfer siły. Buty maja też być, pomimo minimalistycznej konstrukcji, wyjątkowo wygodne, a Specialized twierdzi, że wykorzystał 100 000 skanów zebranych w swojej bazie dopasowania Retül, aby zaoferować standardową i szeroką wersję buta.

Waga pojedynczego buta w rozmiarze 42 ma wynosić 280 g. Cholewka buta posiada perforacje zapewniające przepuszczalność oraz wykończenie przypominające piłkę golfową. Specialized S-Works Recon będzie dostępny w kolorze czarnym lub białym.

Recon ADV czyli możliwość chodzenia i moda

Recon ADV to nowy but Specializeda przeznaczony do jazdy po szutrze. W przeciwieństwie do S-Works Recon, Specialized twierdzi, że Recon ADV stawia „modę i możliwość chodzenia” na szczycie listy priorytetów.

Na podeszwie zastosowano mieszankę gumy Specialized SlipNot, która zwiększa przyczepność po zejściu z roweru, a na palcach i pięcie buta znajduje się więcej gumy niż w modelu S-Works. O co chodzi? Buty zostały zaprojektowane tak, aby w niewielkim stopniu uginały się tuż za palcami, jednocześnie zapewniając sztywną podeszwę na podbiciu stopy, co zwiększa komfort podczas chodzenia, nie zmniejszając wydajności podczas pedałowania.
Recon ADV będzie dostępny w kolorze czarnym i szarym.

Info: specialized.com

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Specialized

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »