Fox zaprezentował dodatkowe opcje dla swojej popularnej i lekkiej sztycy regulowanej Transfer SL, tym razem są to długości i średnice 125×31,6 mm i 150×31,6 mm. W porównaniu do standardowego Transfera, wersja odchudzona jest o ok. 25% lżejsza. Warto pamiętać, że przy najkrótszym dostępnym skoku 50 mm i średnicy 27,2 mm daje to sztycę o wadze zaledwie 327 g, co jest jednym z najlepszych wyników na rynku. Nie o najlżejszej wersji jest tu jednak mowa!

Dzięki zwiększeniu skoku do wartości 125 i 150 mm, sztyca Transfer SL może być teraz bez problemu używana podczas agresywnej jazdy downcountry lub ścieżkowej. Pełna oferta to teraz sześć długości – 50, 70, 75, 100, 125 i 150 mm – i trzy średnice – 27,2, 30,9 i 31,6 mm, choć nie wszystkie wartości skoku dostępne są we wszystkich rozmiarach. Najlepiej sprawdzić możliwe konfiguracje tutaj https://www.ridefox.com/family.php?m=bike&family=transfersl

Tak samo, jak w przypadku oryginalnej sztycy Fox Transfer SL, wersja wydłużona wykorzystuje prosty mechanizm sprężyny stalowej. W środku nie znajdziemy układu hydrauliczno-gazowego. A to oznacza mniej uszczelek i brak ryzyka zapowietrzenia sztycy. Dzięki temu, wersja SL jest znacznie lżejsza od swojego standardowego odpowiednika.
Nadal do dyspozycji są tylko dwie pozycje ustawienia sztycy – kompletnie schowany lub całkowicie wysunięty. Nie ma ustawień pośrednich, co oczywiście ma swoje zarówno zalety, jak i wady. Fox twierdzi, że większość użytkowników, takich jak zawodnicy XC czy gravelowcy i tak używa wyłącznie góra-dół. Co bywa nie do końca prawdą, szczególnie przy dłuższych wersjach, kiedy chce się schować siodło tylko minimalnie, nadal zachowując kontrolę nad rowerem poprzez podtrzymywanie siodła.

Transfer SL, podobnie jak poprzednio, stosuje regulację naciągu linki na dole, co z kolei pozwala używać sztycy z manetkami, w których linkę instaluje się końcem zwieńczonym baryłką, np.: klamkomanetka Shimano GRX. I znów otwiera to możliwości użycia jej w rowerze gravelowym.
Warto mieć na względzie, że Transfer SL ma nieco większą wartość „stack” – czyli wysokość – niż zwykły Transfer. Jest mało prawdopodobne, aby stanowiło to problem w przypadku wersji o skoku 50-100 mm, ale w przypadku dłuższych wsporników warto sprawdzić, czy sztyca będzie pasowała do ramy roweru.. Na stronie Foxa jest pełna lista minimalnego i maksymalnego zagłębienia każdej z dostępnych sztyc oraz ich całkowitej długości przy pełnym wyproście. Szczególnie uważnym należy być przy ramach z dodatkowymi wygięciami rur, czy też przetłoczeniami/zawiasami na rurze podsiodłowej, które mogą powodować problemy.
Jarzemka nowych, dłuższych wersji Fox Transfer SL są kompatybilne z okrągłymi prętami siodełek 7 mm oraz owalnymi (np.: karbonowymi) 7×9 mm. Dostępna jest opcja Factory i Performance Elite – model Factory otrzymuje złotą powłokę Kashima i tytanowe śruby, które pozwalają obniżyć wagę o ok. 10 g.
raz w życiu skusiłem się na sztycę Foxa, nigdy więcej… regulowana sztyca im prostsza tym lepsza, Foxa więcej miałem w serwisie niż w rowerze.
Ta akurat jest prostsza niż zwykły Transfer, więc może byłoby lepiej!