Test siodełko Bontrager Verse Short Trail Elite

Bontrager niedawno wypuścił nowe siodełko unisex z krótkim nosem nazwane Bontrager Verse Short, które ma zapewnić uwsparcie dla kolarzy każdej płci w wyczynowej pozycji jazdy. Verse Short jest krótsze o 20 mm w stosunku do oryginalnego siodła Verse i przeznaczone jest zarówno dla kolarzy szosowych, jak i górskich, a jego całkowita długość wynosi 250mm.

Siodło Bontrager Verse Short

Podobnie jak jego dłuższe rodzeństwo, Verse Short posiada centralny kanał odciążający na całej długości 250 mm. Wycięcie nie biegnie przez całą długość, ale na każdym końcu jest lekkie wgłębienie pomiędzy końcem wycięcia a końcem siodła. Model dostępny jest w szerokościach 145 mm i 155 mm. Najwęższa opcja jest nieco szersza niż oferta niektórych marek, ale podobno gdy Bontrager przeprowadził badania dopasowania ze swoimi Pro Teamami, w połączeniu z opiniami sprzedawców, okazało się, że zdecydowana większość kolarzy wybiera szersze siodło, startując właśnie z podobnego poziomu.

Siodełko Verse Short jest dostępne w czterech wariantach, z których wszystkie oferują niewielką elastyczność „skrzydeł”, pozwalając krawędziom siodełka dostosować się do ruchu wewnętrznej części nogi kolarza i rotacji miednicy. Wszystkie są również kompatybilne z umieszczonym z tyłu mocowaniem akcesoriów Blendr firmy Bontrager, umożliwiającym bezpieczny montaż tylnego światła Flare RT.

„Rynek krótkich siodeł jest w fazie wzrostu, a kolarze szukają czegoś, co oferuje większy komfort bez zbędnych przyrostów formy” – stwierdził przy okazji prezentacji menadżer produktu Nick Anger. „Verse Short unika dodatkowych materiałów i bezcelowych kształtów, aby pozostawić kolarzy z krótszym, lżejszym i bardziej komfortowym siodłem”.

Dostępne wersje Bontrager Verse Short

Główną różnicą pomiędzy czterema modelami Bontrager Verse Short jest materiał szyn. Wszystkie modele posiadają długie szyny zapewniające regulację przód-tył, ale niektóre są lżejsze od innych.

Bontrager Verse Short Comp – 299 zł, ten model dostępny jest tylko w kolorze czarnym i zbudowany jest na szynach ze stali
Bontrager Verse Short Elite – 499 zł, ten model dostępny w kolorze czerwonym i czarnym i jest na szynach ze stali nierdzewnej, które maja być lżejsze i mocniejsze niż tytanowe rurki. Wykończenie na poziomie Elite oznacza też specjalną, komfortową wyściółkę.
Bontrager Verse Short Trail Elite – 499 zł, Trail Elite jest taki sam jak opcja Elite, z wyjątkiem pokrycia odpornej na ścieranie, która zapewnia dodatkową ochronę przed brudem i zanieczyszczeniami podczas jazdy w terenie.
Bontrager Verse Short Pro – 949 zł, to opcja za najwyższą cenę, dostępna tylko w kolorze czarnym. Posiada lekką, wzmocnioną włóknem węglowym skorupę zaprojektowaną by zrównoważyć wagę, wytrzymałość i wygodę. Jest zbudowaną na szynach węglowych o podniesionej średnicy.

Wrażenia z jazdy

Siodło trafiło do „służbówki” NS Bikes Define Carbon o skoku 150 mm, gdzie trafiają różne komponenty testowe i spędziło w niej ostatnie dwa miesiące. Jak widać pod zdjęciach nie miało łatwo, bo wiadomo, tegoroczna „zima” do szczególnie suchych nie należy. I jednocześnie błyskawicznie zjednało sobie moje…. serce wygodą, a przede wszystkim komfortem użytkowania. Od pierwszych, nieśmiałych prób jestem fanem krótszych siodełek z szerszym nosem, nowy Bontrager udanie wpisuje się ten trend, nie odkrywając siodła na nowo. Niektóre konkurencyjne konstrukcje potrafią być niepotrzebnie udziwnione, z wielkimi otworami na środku, czy absurdalnie szerokimi nosami. Tu skrócono sprawdzony model, tym samym zachowując jego zalety, przede wszystkim elastyczność tyłów, a jednocześnie krótki nos ułatwia manewrowanie w terenie. To siodło jest nadzwyczajnie wygodne – przynajmniej jeśli chodzi o dopasowanie do mojego „dołu pleców”. Długa szczelina na środku sprawia, że cała skorupa ładnie pracuje, co jest fajne, ale w błocie… oznacza mokry tyłek! Mocowanie do lampki jest super do jazdy miejskiej, w MTB lepiej je odkręcić, przeszkadza przy wyjściach za siodło.

Bontrager oferuje 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy, więc jeśli jeździsz na tym siodle i nie podoba Ci się, możesz po prostu odesłać je i otrzymać zwrot pieniędzy.

Najważniejsze cechy: 499 zł, 229 g (wersja testowane 145 mm)

Info: trekbikes.com

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »