Home Nowości Wózek Ratio Eagle Cage sprawia, że przerzutka SRAM GX AXS będzie lżejsza...

Wózek Ratio Eagle Cage sprawia, że przerzutka SRAM GX AXS będzie lżejsza niż X01 i tańsza!

0
1061

Ratio ponownie wprowadziło innowacyjny produkt, oferując akcesoryjny wózek klasy premium. To lekkie rozwiązanie do przerzutki tylnej z serii SRAM Eagle AXS, który pozwoli Ci taniej ulepszyć model GX AXS, aby był lekki jak X01 AXS.

Wielu rowerzystów zastanawiało się, po co kupować drogi model XX1 lub X01 AXS, kiedy GX AXS ma zasadniczo takie same funkcje za znacznie mniej pieniędzy i przy ciut wyższej wadze. Teraz Ratio ma odpowiedź… nie róbcie tego.

Akcesoryjny wózek przerzutki Ratio Eagle AXS

Ratio Technology ponownie przykuwa uwagę, oferując o wiele bardziej przystępne cenowo sposoby na lepsze wykorzystanie istniejącego układu napędowego. Zaczynając od naszego ulubionego zestawu do konwersji typu Mullet, dzięki któremu Twoje mechaniczne przerzutki mogą obsługiwać kasety Eagle, przez pakiet modernizacyjny umożliwiający pracę Campagnolo 13 ze starymi mechanicznymi manetkami SRAM, aż do najnowszy, prototypowy korpus przerzutki z punktem montażowym, pozwalającym zainstalowanie starych, mechanicznych przetzutek do ram w nadchodzącym standardzie SRAM Direct Mount. Mimo wielu wózków zaprojektowanych w celu ulepszenia działania istniejących przerzutek, Ratio nie oferowało produktu rowerzystom, którzy już korzystali z przerzutek Eagle AXS.

Klienci prosili, a Ratio posłuchało… „Lekki, wysokiej jakości, akcesoryjny wózek do przerzutek Eagle AXS.”

A ponieważ trzy przerzutki SRAM Eagle AXS mają ten sam silnik zmiany biegów, elektronikę, akumulator i mocowanie wózka, jeden model wózka pasuje do wszystkich trzech modeli jako zamiennik lub jako znaczące ulepszenie, szczególnie dla wersji GX.

Oszczędność masy

Ratio twierdzi, że ich wózek Eagle AXS ze stopu aluminium, z kółkami zębatymi waży zaledwie 79 g, w porównaniu do standardowego wózka stalowego GX AXS o masie 144 g. To oszczędność 65 g i nieprzypadkowo to taka sama różnica, jką SRAM uzyskuje w modelu X01 dzięki wózkowi ze stopu metali lekkich.

Patrząc na przerzutki SRAM, ma się wrażenie, że zmniejszenie wagi jest właściwie jedyną różnicą między trzema wariantami tylnych mechanizmów zmiany biegów Eagle AXS, bo przecież lżejszy wózek chyba nie wpływa na precyzję zmiany przełożeń…? SRAM przezornie usunął deklaracje dotyczące wagi ze swojej strony internetowej. Internet jednak nie zapomina… SRAM XX1 AXS za 831 EUR jest najlżejszy – 374 g z ceramicznymi łożyskami kółek zębatych i tytanowymi śrubami. X01 AXS za 573 EUR jest cięższy tylko 13 g, osiągając wagę 387 g ze stalowymi łożyskami i śrubami na wyposażeniu. GX AXS za 406 EUR zapewnia prawie identyczną wydajność przy masie 452 g.

Tak więc, zamień oryginalny wózek przerzutki na Ratio Eagle AXS Cage w posiadanej przerzutce GX AXS i spraw, by ważyła tyle, co X01 lub tylko 13 g więcej niż XX1. 

Szczegóły techniczne 

Akcesoryjny wózek przerzutki Ratio Technologies Eagle AXS jest produkowany we własnym zakładzie w Lake District, w Wielkiej Brytanii. Poza częściami wykonanymi z aluminium z serii 7075 zestaw zawierają parę gładko i cicho kręcących się, obrabianych CNC kółek zębatych Delrin. Obracają się one na uszczelnionych łożyskach Enduro ze stali nierdzewnej, a całość jest skręcona śrubami z tego samego materiału.

Trik polega na tym, że akcesoryjny wózek przerzutki Ratio Eagle AXS kosztuje zaledwie 90 GBP, czyli ~ 84 EUR, z wysyłką międzynarodową od 11 GBP.

SRAM GX Eagle + Force AXS Mullet, przełożenie 44×10-52T 

Kup nową przerzutkę GX AXS za 406 €, dodaj wózek Ratio, a będzie Cię to kosztować łącznie 490 €. Uzyskujesz taką samą wagę jak X01, ale za 83 € mniej. Dodatkowo, masz oryginalny, stalowy wózek jako zapas na wypadek awarii na szlaku.

Alternatywnie, jeśli skasowałeś wózek którejkolwiek przerzutki XX1 AXS, X01 AXS lub GX AXS,  to znacznie taniej, niż wymienić całą przerzutkę (SRAM nie sprzedaje wózków oddzielnie), jest kupić produkt Ratio Technologies, bo jedyną opcją są absurdalnie drogie komponenty CeramicSpeed, Kogel itp.

Info: ratiotechnology.com

Zobacz także

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »