Home Nowości Trek Dual Sport generacji 5. to lekka hybryda z gravelowym apetytem

Trek Dual Sport generacji 5. to lekka hybryda z gravelowym apetytem

0
5653

Trek wprowadził nową generację modelu Dual Sport, gotowego do przygód roweru hybrydowego, który zajmuje niszę gdzieś pomiędzy szosą, a gravelem. Na rok 2023 Trek wymienił amortyzotor na lekki, sztywny i karbonowy widelec, łącząc go z zupełnie nową, lżejszą aluminiową ramą i kołami w rozmiarze 27,5″, na których zamontowane są szersze opony, poprawiające przyczepność i komfort w terenie. Dzięki zmianom rower waży o ok. 1,9 kg mniej niż poprzednik. Przyjrzyjmy się mu bliżej.

Trek Dual Sport 3 2023 o deklarowanej wadze 11,88 kg w rozmiarze M

Trek Dual Sport Adventure Hybrid 

W 2023 roku nastąpiła gruntowna przemiana znanego od dawna Treka Dual Sport Hybrid, wprowadzająca na rynek znacznie lżejszy rower zaprojektowany, by wypełnić lukę między asfaltem a ścieżkami.

Przechodząc z kół 700c na rozmiar 27,5”, Dual Sport jest teraz w stanie pomieścić ogumienie o szerokości 50 mm (2,0″) w miejsce, dotychczas stosowanych opon 40 mm. Trek twierdzi, że mniejsze koła zapewniają bardziej zwinne prowadzenie, podczas gdy szersze opony poprawiają komfort i kontrolę dzięki zwiększonej powierzchni, gwarantując lepszą przyczepność na zróżnicowanych nawierzchniach.

Rezygnując z widelec amortyzowanego o skoku 63 mm, Dual Sport stał się teraz znacznie lżejszy dzięki sztywnemu widelcowi. Komponent ten jest wykonany z włókna węglowego i ma zadanie tłumić drgania, zmniejszając zmęczenie i jeszcze bardziej poprawiać jakość jazdę. Rozwiązanie takie z pewnością obniża masę roweru oraz jest również stosunkowo bezobsługowe w porównaniu z widelcem amortyzowanym. Kable i przewody są teraz prowadzone przez stery w celu uporządkowania kokpitu. Mechanicy rowerowi nie są entuzjastami takich rozwiązań. 

Zastosowanie nowego widelca ma tę zaletę, że można przewozić na nim ładunek dzięki punktom montażowym bagażnika typu low-rider. Uzupełniają one mocowania bagażnika na tylnym trójkącie oraz kompatybilność z błotnikami zapewniając czyste garniaki i garsonki osób dojeżdżających do pracy 😉 Od spodu górnej rury znajdują się gwintowane inserty do montażu gravelowych toreb Bontrager Adventure.

Dual Sport ma całkowitą maksymalną masę (rower + kierowca + ładunek) 136 kg

Ceny, rozmiary i dostępność

Rower Trek Dual Sport 2 Equipped 2023 kosztuje 4999 zł i jest wyposażony dodatkowo akcesoria, takie jak tylny bagażnik, błotniki, dynamo w piaście, oświetlenie i bardziej miejskie opony

Trek Dual Sport 2023 jest dostępny zarówno ze ramą klasyczną, jak i w wersji z niskim przekrokiem, aby dopasować się do szerokiej gamy stylów jazdy i umiejętności. Klasyczna rama dostępna jest w rozmiarach S-XL, podczas gdy opcja obniżana jest dostępna w rozmiarach M, L i XL.

Dotychczasowa wersja modelu DS była koniem pociągowym sprzedaży Treka. Jeśli klient nie chciał roweru górskiego, nawet tak rekreacyjnego jak Marlin, zwykle decydował się na rower z serii Dual Sport. Czy generacja 5. modelu DS, z czasem, całkowicie zastąpi wersję dostępną przez ostatnich kilka lat? Czas pokaże…

Dual Sport jest dostępny w nie mniej niż siedmiu wariacjach, z cenami od 3799 zł za Dual Sport 1, do 6199 zł za Dual Sport 3. Odwiedź witrynę Trek Bikes, aby dowiedzieć się więcej na temat cen i specyfikacji. 

3.4 5 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »