Nowy Giant Reign 2023 z regulowaną geometrią i różną wielkością kół z tyłu do wyboru

Nowy Giant Reign, opracowany we współpracy z profesjonalnymi zawodnikami, ma przeprojektowane zawieszenie, regulowaną geometrię i możliwość jazdy na 29 lub 27,5-calowym tylnym kole, po to, by uzyskać większą wszechstronność. 

Giant zaprezentował swoją najnowszą gamę rowerów enduro Reign, które posiadają regulowaną geometrię oraz dają możliwość założenia 29 lub 27,5 calowego koła z tyłu. Zaprojektowana i opracowana we współpracy z profesjonalnymi zawodnikami enduro i inżynierami z Giant Factory Off-Road Team nowa seria Giant Reign ma być najbardziej uniwersalna w historii.  

Dzięki aluminiowej ramie ALUXX SL, regulowanej geometrii ramy i możliwości wymiany tylnego koła ze standardowego 29-calowego na 27,5-calowe, nowa seria Reign została stworzona, aby pomóc jeźdźcom przesuwać granice na ciężkich singletrackach. Zdjęcie Austina White’a 

Testowany przez profesjonalistów Giant Factory Off-Road Team

Wprowadzony w 2005 roku jako jeden z pierwszych rowerów górskich Giant z zawieszeniem Maestro, „Reign przesuwał granice agresywnej jazdy po szlakach jeszcze zanim pojawiły się współczesne zawody enduro. Wyścigi ma wpisane w swoje DNA, ale równie dobrze czuje się w bike park’ach i podczas wypraw w terenie” możemy przeczytać w materiałach dotyczących premiery.

Ósma generacja Reign’a opiera się na tej wszechstronności. Dzięki nowoczesnej geometrii i zdolności adaptacji do terenu ma doskonale sprawdzać się w zmiennych warunkach.

Profesjonalistom takim jak Youn Deniaud i Mckay Vezina – zawodnikom Giant Factory Off-Road Team, którzy odegrali kluczową rolę w jego rozwoju – nowy Reign zapewnia szybkość i kontrolę, gdy liczy się każda sekunda. 

“Spędziliśmy ponad rok na dopracowywaniu szczegółów w nowym Reignie” – powiedział Deniaud, który ścigał się swoim prototypowym modelem, wygrywając etap i finiszując w pierwszej piątce klasyfikacji generalnej finałowej rundy Enduro World Series 2022 w Loudonvielle we Francji. “Z biegiem sezonu czułem się coraz bardziej komfortowo i osiągałem lepsze wyniki. Myślę, że ma to duży związek z rowerem, który naprawdę pomaga mi przekraczać nowe granice.”

Deniaud ścigał się na prototypowej wersji nowego Reign Advanced Pro, flagowego modelu z nowej serii, zbudowanego na w pełni kompozytowej ramie. Dostępna jest również seria zbudowana na ramie ALUXX SL oraz Reign SX, który łączy ramę ALUXX SL z potężniejszym zawieszeniem i komponentami ukierunkowanymi na bardziej agresywne kolarstwo grawitacyjne.  

Nowe serie Reign Advanced Pro i Reign pozwalają kolarzom jeździć na 29-calowych kołach z przodu i z tyłu (takie są  zamontowane fabrycznie) lub zamienić tylne koło na 27,5-calowe. Reign SX dopuszcza jedynie montaż 29-calowego koła z przodu i 27,5-calowego z tyłu. Nowa seria Reign oferuje jeszcze większe możliwości regulacji niż poprzednia generacja.  Dzięki trzem ustawieniom flip chipa można dostosować geometrie ramy, w tym kąty główki i rury podsiodłowej, a także obniżyć środek suportu.

Wyścigowe zawieszenie

Ponieważ zarówno zawodnicy enduro, jak i amatorzy jeżdżący po szlakach nieustannie przekraczają swoje granice w agresywnym terenie, wymagania dotyczące rowerów i sprzętu są wyższe niż kiedykolwiek wcześniej. Bardziej strome zjazdy, większe dropy oraz większe prędkości podczas pokonywania skał, korzeni i kolein. Nowy Reign ma dawać zawodnikom przewagę dzięki bardziej wydajnemu zawieszeniu z przodu i z tyłu.

Górny łącznik wahacza systemu zawieszenia Maestro ma trójpozycyjny flip chip, który reguluje kąty główki i rury podsiodłowej, wraz z wysokością suportu. Ta nowa technologia pozwala również kolarzowi zmienić rozmiar tylnego koła z 29-calowego na 27,5-calowe. Zdjęcie Victor Lucas

Zacznijmy od nowego tylnego zawieszenia Maestro, które ma teraz skok 160 mm, czyli o dodatkowe 14 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji. Damper z mocowaniem trunnion ma teraz większy skok (62,5 mm w porównaniu do 60 mm), co ma zapewniać płynne i pewne prowadzenie w zróżnicowanym terenie. Górny łącznik wahacza Advanced Forged Composite zwiększa sztywność systemu, co poprawia prowadzenie podczas pokonywania zakrętów, przyspieszania i jazdy w wymagającym terenie – jak zapewnia firma. Z przodu zarówno Reign Advanced Pro, jak i Reign są teraz wyposażone w widelec o skoku 170 mm, który pomaga pochłaniać nierówności na szlaku i poprawia kontrolę.

Unowocześniony system zawieszenia Maestro oferuje teraz 160 mm płynnego, aktywnego skoku z tyłu – dodatkowe 14 mm w stosunku do poprzedniej generacji. (Nastawiony na jazdę grawitacyjną model Reign SX ma tylny skok 165 mm w połączeniu z widelcem amortyzowanym 190 mm z podwójną koroną.) Zdjęcie Victor Lucas

Reign SX, który ma również zawieszenie Maestro, jest przeznaczony do zjeżdżania po najbardziej agresywnych szlakach i terenie, z pluszową konfiguracją, która obejmuje 165 mm tylnego skoku i widelec 190 mm z podwójną koroną.   

Regulowana geometria enduro

Nowa geometria ramy Reign Advanced Pro i Reign zapewnia profesjonalistom takim jak Deniaud szybkość i kontrolę, których potrzebują, aby skrócić swoje przejazdy o kilka sekund. Jednocześnie oferuje amatorom stabilność i pewność siebie, aby podnieść swoje umiejętności w trudniejszym terenie. 

Dolna rura posiada zintegrowany system przechowywania niezbędnych narzędzi lub przekąsek. Proste zamknięcie umożliwia otwieranie, a wodoodporna torba wewnątrz chroni sprzęt. Zdjęcie Austin White 

Nowa rama zaprojektowana z niższym przekrokiem, w połączeniu z większym wysięgiem ramy (reach) ułatwia manewrowanie rowerem. Od pokonywania zakrętów z małą prędkością na ciasnych, technicznych szlakach po wysokie skoki w bike parkach, nowa geometria ułatwia zmianę linii jazdy, przeskakiwanie przez przeszkody i zachowanie kontroli.

Poza tym nowy trójpozycyjny flip chip pozwala kolarzom dostosować geometrię roweru do ich stylu jazdy i warunków panujących na szlaku. Oferuje regulację obniżenia suportu w krokach co 5 mm (35, 30 lub 25 mm), a także umożliwia zmianę kąta główki ramy (63,5, 63,9 lub 64,2 stopnia) i kąta rury podsiodłowej (78,3, 78,7 lub 79 stopni).  

Wysokie położenie flip chipa zwiększa prześwit i jest dobrym rozwiązaniem dla ciaśniejszego, bardziej technicznego terenu. W tej pozycji bardziej stromy kąt rury podsiodłowej pomaga na podjazdach. Gdy ustawisz flip chip w niskiej pozycji główka ramy stanie się wypłaszczona, a środek suportu się obniży. Zapewni to pewniejsze prowadzenie roweru przy wyższych prędkościach. Dla tych, którzy poszukują bardziej neutralnej konfiguracji, pozycja środkowa będzie najbardziej wszechstronną opcją.

Dbałość o detale ramy obejmuje nową zintegrowaną osłonę na spodzie dolnej rury, aby chronić ramę przed kamieniami i innymi odłamkami. Zdjęcie Austin White 

Poza regulacją geometrii nowe ramy wyróżniają się nowymi cechami. Mają zintegrowaną ochronę na spodzie dolnej rury, która chroni ramę m.in. przed kamieniami a także zapewnia cichszą jazdę. Również nowością w przypadku tej generacji ramy (zarówno kompozytowej, jak i aluminiowej) jest zintegrowany schowek w dolnej rurze. Wszystkie modele, we wszystkich rozmiarach mają mocowanie na bidon i nowe, prowadzenie linek pozwalające uzyskać schludny wygląd i lepszą wydajność.

Dzięki dodatkowemu skokowi zawieszenia z przodu i z tyłu, w tym wytrzymałemu widelcowi z podwójną koroną 190 mm z przodu, wraz z mieszaną konfiguracją kół „mullet” (27,5-calowy tył i 29-calowy przód), Reign SX to maszyna nastawiona na jazdę grawitacyjną, która idealnie nadaje się do bike parków.

Opcje tylnego koła 

Nowa konfiguracja flip chip daje możliwość zastosowania tylnego koła 27,5 cala (w połączeniu z 29-calowym kołem przednim), co zapewnia rowerowi większy prześwit od siodełka do opony. Niektórzy zawodnicy preferują tę konfigurację “mulleta” w stromym, technicznym terenie.

Zastosowanie większego, 29-calowego tylnego koła, poprawia stabilność i zdolność pokonywania przeszkód, podczas gdy opcja z kołem 27,5-calowym zapewnia bardziej zwinne i szybsze prowadzenie w terenie. To szybka i łatwa zmiana, która pozwala dostosować prowadzenie i czucie roweru.  

Aby uzyskać więcej informacji, w tym wszystkie szczegóły dotyczące funkcji i technologii, przejdź do giant-bicycles.com/NewReign 

Reign Advanced Pro 1 wyposażony jest w tylny amortyzator Fox Float X2 Performance Elite i  widelec Fox 38 Performance Elite o skoku 170mm. Jest zbudowany w oparciu o koła Giant TRX 2 Carbon 29 i komponenty napędu GX Eagle

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »