Wspomagany silnikiem Domane jest ponoć lżejszy o 1,8 kg od poprzednika i ma ma większy prześwit na opony, do szerokości 40 mm. Firma twierdzi, że udało się obniżyć wagę nowego roweru o prawie 2 kg dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w rowerze elektrycznym najwyższej klasy kompozytu oraz lekkiego systemu napędowego.
Domane+ SLR jest pierwszym rowerem elektrycznym Treka, w którym zastosowano najwyższej klasy materiał węglowy OCLV serii 800. Rama jest o 700 g lżejsza od poprzedniego modelu Domane+. Marka twierdzi, że kompaktowy system TQ HPR50, stosowany także w eMTB Trek Fuel EXe, również pomaga zmniejszyć wagę.
Domane+ SLR ma teraz prześwit na opony 40 mm (lub 35 mm z błotnikami), w porównaniu z 38 mm, jakie mieściły się w poprzedniej generacji. Dzieli również tylny system IsoSpeed i szereg innych cech ramy z niewspomaganym Domane.
Nowy system TQ HPR50
Trek podaje, że system TQ HPR50 w Domane+ SLR jest wyposażony w baterię o mocy 360 W/h, która zapewnia wspomaganie do prędkości 25 km/h. Bateria ma deklarowany zasięg 100 km w trybie Eco i ładuje się w pełni w 2,5 godziny. Baterii nie można wyjąć.
„Przedłużacz” zasięgu o pojemności 160W/h jest sprzedawany oddzielnie. Według firmy Trek dodaje on około 50 km do żywotności baterii i mieści się w koszyku na bidon w rurze podsiodłowej.
Trek podaje, że system TQ ma moc 300 watów i zapewnia 50 Nm momentu obrotowego, co jest mniejszą mocą niż 55 Nm oferowane przez silnik Fazua Evation w poprzednim Domane+. Trzy tryby wspomagania silnika są kontrolowane za pomocą manetek, a same tryby można dostosować w aplikacji Trek Central.
System Harmonic Pin Ring (HPR) TQ jest zbudowany wokół łożysk środka suportu. Marka twierdzi, że ten prostszy system jest cichszy, bardziej wydajny i bardziej niezawodny niż rozwiązania stosowane w innych rowerach elektrycznych. Większość systemów wykorzystuje silnik elektryczny, paski, koła zębate i przekładnie do przenoszenia mocy.
Trek dodaje, że Domane+ SLR jest od półtora do dwóch razy cichszy niż jego poprzednie elektryczne rowery szosowe.
Domane w nazwie i pod względem charakteru
Podobnie jak nowy, niewspomagany Trek Domane z 2023 roku, Domane+ SLR ma nieregulowany tylny IsoSpeed umieszczony na styku górnej rury i wspornika siodła.
Trek twierdzi, że Domane+ ma ten sam widelec, wspornik siodła w kształcie litery D i zintegrowane prowadzenie przewodów, co Domane SLR. Domane+ SLR ma ukryte mocowania błotników, a jego zintegrowany wspornik kierownicy RCS Pro jest kompatybilny z Blendr. Pozwala to na przymocowanie do wspornika akcesoriów takich jak komputerki rowerowe i oświetlenie szosowe.
Wersja elektryczna nie posiada jednak wewnętrznego schowka w rurze dolnej ani uchwytów na torbę w rurze górnej, aby zrobić miejsce na wyświetlacz TQ.
Trek twierdzi, że współczynnik Q Domane+ SLR wynoszący 163 mm – czyli szerokość korby – daje podobne odczucia jak w przypadku roweru szosowego Treka bez wspomagania.
Geometria H2 roweru Domane+ SLR obejmuje wyższą główkę ramy i dłuższy rozstaw osi, co zapewnia większy komfort i stabilność niż wyścigowa geometria H1.5 w Trek Madone SLR 9 eTap.
Modele i specyfikacja Trek Domane+ SLR
Seria Domane+ SLR jest kompatybilna wyłącznie z grupami elektronicznymi. Do wyboru są napędy Shimano z 2 zębatkami z przody, od 12-biegowej 105 Di2 do Dura-Ace Di2, lub 1x SRAM XPLR od Rival eTap do Red eTap. Modele wyposażone w SRAM są wyposażone w opony gravelowe 700 x 40c. Wszystkie modele Trek Domane+ SLR są wyposażone w bezdętkowe koła i opony Bontrager.
Oferta rozpoczyna się od modelu Trek Domane SLR+ 6 w cenie od 43999 zł, a najwyższy model Trek Domane SLR+ 9 eTap kosztuje 70999 zł.
Info: trekbikes.com
Zobacz także