Seryjny Lal Bikes Supre Drive po raz pierwszy w Nicolai Nucleon 16

Lal Bikes Supre Drive znalazł się na pokładzie zupełnie nowego Nicolai Nucleon 16. Wynalazek Cedrica Eveleigha, polegający na zastosowaniu dzielonej przerzutki, był dla mnie najbardziej ekscytującym nowym pomysłem, jaki świat rowerów górskich ujrzał w 2021 roku. W listopadzie ubiegłego roku Cedric odsłonił swój alternatywny układ napędowy w prototypowej ramie z zawieszeniem High Pivot własnej konstrukcji. Rzeczywiście, Supre Drive był, i wydaje się, że nadal jest, kompatybilny tylko z rowerami górskimi z pełnym zawieszeniem, które posiadają główny przegub umieszczony wysoko.

Dzieje się tak dlatego, że funkcja napinania łańcucha w układzie napędowym jest realizowana przez ramię napinacza, które obraca się koncentrycznie w stosunku do środka suportu, z kołem zębatym, które zajmuje miejsce, które w bardziej popularnych platformach zawieszenia, takich jak czterozawias, byłoby normalnie zarezerwowane dla głównego sworznia.

Jakie są tego korzyści? Wystarczy spojrzeć na to, co zostało z tylnej przerzutki – jest malutka! Bez wózka zwisającego w dół pod zębatkami, przerzutka jest przeniesiona poza zasięgiem kamieni i w rezultacie znacznie mniej narażona na niebezpieczeństwo. W listopadzie opisaliśmy Supre Drive bardziej szczegółowo. Teraz przyjrzyjmy się pierwszemu rowerowi produkcyjnemu, w którym zastosowano ten system; Nicolai Nucleon 16.

Zobacz także

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Nicolai

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne