Home Nowości Nowy Trek Madone SLR porzuca IsoSpeed na rzecz IsoFlow i niższej wagi

Nowy Trek Madone SLR porzuca IsoSpeed na rzecz IsoFlow i niższej wagi

0
977

W tym momencie, jeśli było to dla ciebie istotne, prawdopodobnie zdążyłeś już rzucić okiem na zdjęcia nowej Madone SLR w sieci. Trek nie ukrywał specjalnie tego roweru, ale oficjalnie premiera nastąpiła dopiero teraz. Trek wykorzystał opinie swoich najlepszych zawodników, aby stworzyć najlepszą Madone w historii. Odchudził go przeprojektowując system IsoSpeed, a jednocześnie uczynił go bardziej aerodynamicznym i zachował przy tym komfort jazdy.

Patrząc na tył roweru, wyraźnie widać, że nowa rama jest inna. Regulowany system IsoSpeed zniknął na rzecz dziko wyglądającego połączenia rury podsiodłowej z dużą dziurą pośrodku.

Efektem tego jest również rura podsiodłowa, która jest wysunięta z górnej. W połączeniu z konstrukcją IsoFlow, która znajduje się poniżej, system ten zapewnia podobno dużą elastyczność pionową oryginalnego systemu IsoSpeed, ale jest lżejszy i nie ma żadnych ruchomych części. Trek twierdzi, że nowy rower jest prawie 300 g lżejszy niż poprzedni Madone.

Konstrukcja IsoFlow łączy się z udoskonalonym kształtem rur ramy Kammtail oraz nowym zestawem kierownicy i wspornika, dzięki czemu cały pakiet jest bardziej aerodynamiczny. Rezultatem jest oszczędność 19 watów, czyli około 60 sekund na godzinę szybciej niż w przypadku poprzedniej generacji 6 Madone przy prędkości 45 km/h. Jak mówi Trek, z tych 19 zaoszczędzonych watów 9,3 W pochodzi z samego roweru, podczas gdy 9,7 W wynika ze zmiany pozycji rowerzysty dzięki nowemu kokpitowi.

Geometria

Zbudowany na bazie geometrii Treka H1.5, Madone jest wystarczająco agresywny dla zawodników Pro Tour, ale może być również dopasowany dla przeciętnego kolarza. Oczywiście nowa konstrukcja rury podsiodłowej ograniczy nieco wysokość siodełka, dlatego dostępne są dwa różne maszty, długi i krótki. Powyższy wykres geometrii pokazuje minimalną i maksymalną wysokość prętów siodła w obu opcjach, dla każdego rozmiaru. Rowery w rozmiarach 47-54 cm będą dostarczane z zainstalowanym krótkim masztem, a rowery 56-62 cm dostaną wysoki. Dodatkowe sztyce będą dostępne, a wszystkie standardowe sztyce mają offset 0 mm. Będzie również dostępna sztyca z offsetem 20 mm.

Nowy kokpit SLR

Z przodu Madone będzie wyposażony w nową konstrukcję kokpitu SLR, która wykorzystuje rozszerzoną na dole konstrukcję, aby umieścić kolarza w bardziej aerodynamicznej pozycji. Rozgięcie końcówek kierownicy o 3 cm oznacza, że zawodnik na kierownicy 42 cm będzie miał szerokość 39 cm na górze i 42 cm na dole. Ma to sprawić, że pozycja będzie bardziej aerodynamiczna wtedy, kiedy jest to potrzebne, a jednocześnie zapewniać moc i kontrolę podczas sprintu.

Detale kokpitu

  • Szerokość kierownicy jest mierzona na wysokości końcowek
  • Górne części są o 3 cm węższe niż dolne.
  • Zasięg: 80 mm
  • Spadek: 124 mm
  • Kompatybilny z Blendr
  • Rozmiary kombinacji kierownicy/mostka według rozmiaru ramy: 47 cm: 38×80 mm, 50 i 52: 40×90 mm, 54: 42×90 mm, 56-58: 42×100 mm, 60-62: 44×110 mm

Trek jest przekonany o zaletach nowego kokpitu, ale wie również, że nie będzie on działać dla wszystkich. Z tego powodu Madone posiada różne osłony łożysk na główce ramy, aby umożliwić współpracę z każdym standardowym wspornikiem szosowym dostępnym na rynku.

Szczegóły ramy

Zbudowana z włókna węglowego OCLV serii 800 firmy Trek jest sparowana z widelcem KVF ze stożkową rurą sterową. Jak można się spodziewać po nowoczesnym rowerze, Madone SLR jest kompatybilna tylko z napędami elektronicznymi. Znajdziesz tu środek suportu z gwintem T47, standardowe osie 142 x 12 mm i 100 x 12 mm oraz hamulce tarczowe w standardzie flat mount o maksymalnej wielkości tarczy 160 mm. Jest też demontowalny hak przedniej przerzutki – więc jeśli chcesz jeździć 1x (co według Treka jest bardziej aero), możesz. Trek twierdzi również, że prowadzenie przewodów jest w zasadzie takie samo jak w poprzedniej generacji Madone. Trek podaje też oficjalny prześwit opon 28 mm.

Nowy Madone SLR będzie dostępny w kilku kolorach i w sześciu różnych wersjach – trzy wersje na SRAM i trzy na Shimano, w tym na nowym 105 Di2. W momencie premiery Madone SLR nie będzie dostępny w wersji Project One, ale w przyszłości owszem.

Ceny Treka Madone SLR 2023 zaczynają się od 37499 zł za wersję SLR 6 i kończą na 72499 zł za SLR 9 eTap.

Info: trekbikes.com/pl/pl_PL/madone/

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »