Home Nowości Nowy Canyon LUX WORLD CUP bezkompromisowa maszyna do ścigania

Nowy Canyon LUX WORLD CUP bezkompromisowa maszyna do ścigania

2
772

Nowy Lux World Cup błyszczy dzięki prawdopodobnie najlżejszej na rynku ramie MTB z pełnym zawieszeniem i geometrii, która sprawia, że kolarze dosłownie latają pod górę, a jednocześnie wzbudza zaufanie i zapewnia prędkość na zjazdach. To bezkompromisowa maszyna do wyścigów XC z rodowodem zwycięzcy Pucharu Świata.

Prawdopodobnie najlżejsza rama z pełnym zawieszeniem na świecie

To proste – im mniejszy ciężar musisz przewieźć, tym szybciej jedziesz. Pod tym względzem Lux World Cup ma wszystko pod kontrolą. Przy masie 1535 gramów (mierzonej zgodnie z normami DIN), rama Lux World Cup CFR może być najlżejszą ramą roweru górskiego z pełnym zawieszeniem na rynku. To aż o 127 g mniej niż ważył jej i tak lekki poprzednik. Równie imponujące jak niska masa jest to, że nie odbyło się to kosztem wytrzymałości, jak zapewnia Canyon. Rama nowego modelu Lux World Cup zyskała na wytrzymałości i sztywności pomimo znacznej utraty wagi, co jest niezwykłe, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Lux World Cup spełnia te same standardy testowe kategorii 3, co rowery trailowe Canyona, takie jak popularny Neuron.

Podczas gdy oba modele CFR mają ramę ważącą zaledwie 1535 gramów, rama CF (1925 gramów) wciąż bije na głowę wiele najlżejszych ram z pełnym zawieszeniem. Wytrzymałość i podstawowe cechy ramy są takie same dla obu platform. Różnice w wadze pomiędzy ramami CF i CFR wynikają wyłącznie z różnic materiałowych i warstwowych.

Loana Lecomte

Bezkonkurencyjna wydajność podczas wspinaczki łączy się z wyjątkowymi możliwościami

Nowy model Lux World Cup jeszcze bardziej udoskonala podstawowe cechy kinematyki i antysquatingu, które uczyniły z jego poprzednika maszynę wyścigową, która wygrała Puchar Świata i pożera podjazdy. W połączeniu z wyjątkowo niską masą ramy, niewielkimi zmianami w pozycji amortyzatora i wahacza, a także ogólnej kinematyce, powstał najbardziej wydajny i najszybciej wspinający się rower górski Canyona w historii. Mówiąc wprost – ten rower fruwa.

Jednak to, co wznosi się w górę, musi również opadać w dół. W Pucharze Świata kolarze używający Luxa nie tylko jako pierwsi docierają na szczyt góry, ale także docierają na jej dno przed wszystkimi innymi. Podczas gdy ten pierwszy aspekt był tradycyjnie niemal najważniejszy w wyścigach XC, ten drugi zyskał na znaczeniu dopiero niedawno. Trend w kierunku coraz trudniejszych tras wyścigowych w ostatnich latach spowodował zapotrzebowanie na rowery XC, które są lepsze na zjazdach bez poświęcania wydajności podczas wspinaczki. Jak więc połączyć dwie przeciwstawne cechy, nie poświęcając jednej na rzecz drugiej? Współpracując blisko z zawodnikami Canyon CLLCTV, Alpecin Fenix i Canyon MTB Racing, inżynierowie Canyona wierzą, że udało im się rozwiązać tę nierozwiązywalną zagadkę.

Zasięg (Reach) nowego modelu Lux World Cup zwiększył się o 15 mm we wszystkich rozmiarach, a kąt główki 68,5 stopnia jest o 1,5 stopnia mniejszy niż u poprzednika. W połączeniu z krótszym wspornikiem, większy zasięg i mniejszy kąt główki pomagają kolarzom czują się bardziej w środku i pewniej na rowerze. Ponadto, aby zachować charakterystyczną zwinność i wydajność roweru, poprawić równowagę i utrzymać długość w ryzach, Canyon skrócił także dolne widełki łańcucha o 5 mm we wszystkich rozmiarach. Uwzględniając zwiększenie zasięgu i wynikającą z tego zmianę pozycji siedzącej, Canyon wyostrzył również kąt podsiodłowy o 0,5 stopnia, aby zachować rodowód Luxa jako jednego z najbardziej wydajnych rowerów w swojej kategorii. Rura podsiodłowa została skrócona o 10 mm, aby dać rowerzystom nieco więcej miejsca do manewrowania, a także możliwość zastosowania dłuższych sztyc typu teleskopowego.

Łożyska CeramicSpeed i nawadnianie na długich dystansach

Canyon poszedł o krok dalej w kwestii łożysk, wyposażając wszystkie ramy CFR w bardzo poszukiwane i niezawodne łożyska CeramicSpeed SLT we wszystkich punktach obrotu, jak również w główce ramy. Łożyska CeramicSpeed SLT są samosmarujące, odporne na korozję i nie wymagają konserwacji, dzięki czemu zapewniają, że Lux World Cup zawsze działa, bez względu na warunki i środowisko, w jakim przyjdzie jeździć zawodnikom. Aha, i są one również objęte dożywotnią gwarancją.

Długie wyścigi wymagają dużych ilości wody. A jednak wiele rowerów XC ledwo mieści w ramie choćby jeden bidon. Lux World Cup daje rowerzystom tyle miejsca w ramie, ile potrzebują, aby zabrać dwa duże bidony wody na każdą wyprawę we wszystkich rozmiarach ramy (w tym w rozmiarze XS!) – coś, co szczególnie docenią zawodnicy startujący w maratonach.

Dostępność i specyfikacja Canyon Lux World Cup

Dwa modele Canyon Lux World Cup CFR oraz dwa modele CF są już dostępne wyłącznie na stronie canyon.com. Modele CF będą wysyłane natychmiast, natomiast modele CFR można rezerwować, a ich wysyłka rozpocznie się w sierpniu. Specyfikacja czterech modeli przedstawia się następująco:

Canyon Lux World Cup CFR LTD

Model Lux World Cup CFR LTD (9,8 kg) jest wyposażony w najwyższej klasy zawieszenie RockShox, na które składa się widelec RockShox SID SL Ultimate o skoku 100 mm z przodu oraz amortyzator RockShox SID Luxe Ultimate o skoku 100 mm z tyłu. Zmiana przełożeń odbywa się bezprzewodowo dzięki przerzutce SRAM XX1 Eagle AXS. Całości dopełniają karbonowe koła DT Swiss XRC1200, hamulce SRAM Level Ultimate, łożyska CeramicSpeed SLT na wszystkich przegubach i główce ramy oraz karbonowy kokpit Canyona, który posiada częściowo zintegrowane prowadzenie kabli.

Canyon Lux World Cup CFR Team

W modelu Lux World Cup CFR Team (10,0 kg) zastosowano najwyższej klasy zawieszenie Fox Factory składające się z widelca Fox 32 SC Factory o skoku 100 mm z przodu oraz amortyzatora Fox Float DPS Factory RMT o skoku 100 mm z tyłu. Karbonowy zestaw kół DT Swiss XRC1200 towarzyszy napędowi i hamulcom XTR Shimano, podczas gdy konstrukcja jest uzupełniona łożyskami CeramicSpeed SLT na wszystkich przegubach i główce ramy oraz karbonowym kokpitem Canyona, który posiada częściowo zintegrowane prowadzenie kabli.

Canyon Lux World Cup CF 7

W modelu Lux World Cup CF 7 (11,6 kg) zastosowano zawieszenie Fox Performance Elite składające się z widelca Fox 32 SC Performance Elite o skoku 100 mm z przodu i amortyzatora Fox Float DPS Performance Elite RMT o skoku 100 mm z tyłu. W modelu Lux World Cup CF 7 znalazł się zestaw kół Reynolds TR 309/289c XC, a rower jest napędzany i zatrzymywany przez grupę XT Shimano, a kokpit RaceFace Ride dopełnia całości.

Canyon Lux World Cup CF 6

W modelu Lux World Cup CF 6 (12,1 kg) zastosowano zawieszenie Fox Performance składające się z widelca Fox 32 SC Performance o skoku 100 mm z przodu oraz amortyzatora Fox Float DPS Performance Elite RMT o skoku 100 mm z tyłu. W Lux World Cup CF 7 zastosowano zestaw kół DT Swiss XR1900, rower napędzany i zatrzymywany przez grupę Shimano SLX, a kokpit RaceFace Ride dopełnia całości.

2 2 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Miko
Miko
1 rok temu

Jednego jednak nie kumam. Kąt główki poszedł w stronę trail w stosunku do poprzednika, ale do 2021 w luxach była opuszczana sztyca. Teraz jej brak a obstawiam, że jej zamontowanie nie będzie dziecinnie łatwe (nowe prowadzenie przewodów). I teraz jakby ktoś się mnie zapytał co da więcej na zjeździe, 1,5 stopnia czy sztyca to ja wybieram to drugie.

Translate »