Nowy amortyzator Öhlins RXF34 m.2 to całkowicie odświeżony widelec do rowerów górskich z kołami 29″, zbudowany tak, aby w pełni wykorzystać możliwości najnowszych rowerów XC, maratonowych i downcountry. Druga generacja RXF34 jest znacząco lżejsza, ma uproszczone elementy wewnętrzne, nową komorą powietrzną i krótszy skok 120 lub 130 mm do wyboru.

Lekki widelec trailowy Öhlins RXF34 120/130 mm
Szwedzki producent zawieszeń klasy premium Öhlins, uaktualnia i modernizuje swoje widelce, wprowadzając wersje m.2 (mark two) swoich widelców RXF36 140-170 mm i 160-180 mm RXF38, odpowiednio do traliu/enduro i enduro/freeride. Podobnej modernizacji doczekał się też mniejszy widelec z goleniami o średnicy 34 mm, a jego skok został zmniejszony do 120-130 mm, aby można go było zamontować w nowoczesnych rowerach XC, DC i ścieżkowych o skoku 100-130 mm.
Öhlins mówi: „Nowoczesne konstrukcje rowerów o niewielkim skoku wymagają odpowiedniego zawieszenia. RXF34 m.2 został zaprojektowany, aby zmaksymalizować przyjemność z jazdy w stylu downcountry. Jedź szybko. Utrzymaj tempo.”

Co nowego?
Sekretem dużej redukcji masy jest zupełnie nowy, o 27% lżejszy damper OTX18 „downcountry”, zoptymalizowany pod kątem mniejeszego skoku, lżejszych rowerów i mniej agresywnego stylu jazdy. To ewolucja grawitacyjnego TTX18, czyli odseparowanego obiegu oleju i komór powietrznych o konstrukcji 2+1, bo nowy OTX18 nadal posiada ten sam tłok wewnętrzny o średnicy 18 mm, ale uproszczoną komorę powietrzną 1+1, czyli pozytywną i samoregulującą się negatywną, która według Öhlinsa jest lepiej dostosowana do szybkich, lekkich rowerów ścieżkowych

Uproszczony amortyzator nadal ma możliwość precyzyjnej regulacji, z 15-krotną regulacją dobicia przy niskich prędkościach, 15-krotną regulacją odbicia oraz 3-pozycyjną szybką kompresją dla w pełni otwartego trybu zjazdu, wspomagania jazdy po ścieżkach i zablokowanego trybu wspinaczki.

Öhlins dodał łatwy w użyciu system dystansów powietrznych (tokenów), który pozwala uźytkownikowi po prostu połączyć do 5-6 sztuk, aby zmodyfikować krzywą sprężyny powietrznej zgodnie z własnymi upodobaniami. Dodatkowo Öhlins oferuje dużą bazę ustawień, które testował i może polecić tym, którzy chcą jeszcze bardziej dostosować swoją jazdę.

Sztywność zawsze była kluczowym celem widelców Öhlins, jeśli chodzi o precyzję sterowania i ogólne przewidywalne prowadzenie, a nowy RXF34 m.2 to podobno nowy „wzór sztywności dostosowany do lekkiej jazdy po ścieżkach”. Zamknięte dolne golenie widelca pomagają zwiększyć sztywność, a powiększona objętość powietrza ma zapewniać płynną reakcję na małe nierówności i skok, dzięki czemu użytkownicy mogą dostosować widelec do swojego indywidualnego stylu jazdy.

Szczegóły techniczne Ohlins RXF34
Nowy RXF34 m.2 jest widelcem amortyzowanym przeznaczonym do rowerów górskich z kołami 29, z offsetem 44 mm oraz możliwością wyboru skoku 120 mm lub 130 mm. Pomimo zastosowania prostszego pojedynczego tłumika powietrznego OTX18, skok nadal nie jest regulowany w prosty sposób, ale jest to możliwe. Zmiana z jednego na drugi skok wymaga kompletnego serwisu widelca i wymiany niektórych elementów wewnętrznych amortyzatora.
Nowy widelec downcountry/trail pozostaje przy tych samych goleniach 34 mm, jednoczęściowej koronie i wahaczu oraz pływającej osi, która wykorzystuje dodatkową śrubę zamiast standardowej osi 15 mm w celu zmniejszenia tarcia osi, przy zachowaniu wysokiej sztywności. Nowy widelec został oczywiście dostosowany do nowoczesnego rozstawu Boost.
Krótszy skok i lżejszy widelec Öhlins RXF34 m.2 waży według producenta zaledwie 1698 g (bez tokenów) i nadal jest przeznaczony do jazdy eMTB. Zaprojektowany do tarcz 160 mm, montowanych zgodnie ze standardem Post Mount, akceptuje ich średnicę do 203 mm i mieści opony 29 x 2,6″.
Ceny, opcje i dostępność Ohlins RXF34
Nowy widelec Öhlins RXF34 m.2 jest dostępny do zamówienia od dziś. Model jest fabrycznie ustawiony na 120 mm (531 mm do osi) lub 130 mm (541 mm). Oba warianty skoku odświeżonego widelca kosztują 6699 zł.
Info: ohlins.pl
Zobacz także