Wraz z dwoma nowymi manetkami montowanymi na kierownicy szwajcarska firma oferuje kolarzom XC nowe narzędzie, które może być używane do zmiany trybów kompresji widelca i tłumika podczas jazdy oraz do obsługi sztycy teleskopowej.

Manetki DT Swiss L2 i L3 – informacje i ceny
DT Swiss oferuje dwie nowe manetki, które montowane są pod kierownicą. Dźwignia L2 to czysta zdalna blokada zawieszenia, gdzie widelec i amortyzator są kontrolowane jednocześnie i mogą być regulowane w trzech trybach – otwarty, pośrednim i zamkniętym. W modelu L3 funkcja ta została rozszerzona o trzecią dźwignię do obsługi sztycy teleskopowej. Osoby wahające się pomiędzy tymi dwoma modelami będą zadowolone z modułowej konstrukcji dźwigni, a tym samym z możliwości późniejszego doposażenia L2 w L3.

Dane techniczne DT Swiss L2 i L3
Materiał: aluminium
Montaż: Matchmaker X
Pozycja: z lewej
Waga: L2 (od 35 g, specyfikacja producenta), L3 (od 68 g, specyfikacja producenta)
Info: dtswiss.com
Cena 59,90 € (L2), 99,90 € (L3)

Fani XC będą zadowoleni z nowych dźwigni DT Swiss. Dzięki nowemu systemowi całe zawieszenie może być zablokowane poprzez nacisk kciuka, a sztyca podsiodłowa może być kontrolowana szybko i łatwo, jeśli ktoś ma takie życzenie.
DT Swiss ma już w swojej ofercie dwie manetki L1 i L2, ale żadna z nich nie może być łączona i są mało ergonomiczne. W tym miejscu do gry wchodzą nowe dźwignie L2 i L3 – oprócz możliwości łączenia regulacji zawieszenia i sztycy podsiodłowej, dopracowano również pozycję dźwigni. By uzyskać lepszą dostępność podczas jazdy umieszczono je poniżej kierownicy. Wyposażone w mocowanie Matchmaker X mogą być również łatwo zintegrowane z kokpitem – czytaj obejmami hamulców.
Nowe zdalne dźwignie zostały zoptymalizowane do użytku z produktami DT Swiss. Jako kompatybilne wymieniono dwa widelce MTB F 232 One i F535 One, amortyzator MTB R232 One i R535 One oraz dwie sztyce podsiodłowe D 232 One i D 232. Elementy zawieszenia oparte są na własnej technologii Incontrol firmy DT Swiss. Tłumienie, zarówno widelca jak i amortyzatora można regulować trzystopniowo podczas jazdy – Szwajcarzy nazywają swoje trzy tryby Open, Drive i Lock.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie będą dostępne L2 i L3. Znane są już jednak ceny – dźwignia L2 będzie kosztować równowartość 59,90 euro, L3 99,90 euro.
