Fox i SRAM kończą 6-letnią batalię prawną o patenty na zębatki i osie

Być może rok 2022 zapoczątkuje erę pokoju, miłości i zrozumienia w branży rowerowej, ponieważ Fox Factory i SRAM rozpoczynają nowy rok z czystym kontem po tym, jak zgodziły się zakończyć spory prawne sięgające 2015 roku.

Obie strony złożyły dokumenty do sądów w Kolorado i Illinois w zeszły czwartek, mówiąc, że oddalają roszczenia i wzajemne pozwy, z każdą ze stron do poniesienia własnych kosztów i honorariów adwokackich.

Zgodnie z dokumentem Foxa złożonym w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, Fox i SRAM zgodzili się na oddalenie roszczeń bez przyznawania się do odpowiedzialności przez którąkolwiek ze stron. SRAM udziela Foxowi niewyłącznej licencji na wytwarzanie i sprzedaż produktów wykorzystujących patenty SRAM dotyczące łańcuchów w zamian za opłaty licencyjne. Fox udziela SRAM niewyłącznej, wolnej od opłat licencyjnych licencji na wytwarzanie i korzystanie z produktów i usług objętych patentami Foxa dotyczącymi osi.

Pod koniec 2015 roku firma SRAM pozwała firmę RaceFace (którą Fox nabył w 2014 roku) za naruszenie dwóch patentów na zębatki łańcuchowe. Kilka innych marek oferujących podobne zębatki łańcuchowe zgodziło się na licencjonowanie technologii X-Sync od SRAM, ale RaceFace wytoczył im proces i ostatecznie zakwestionował ważność patentów. W marcu 2021 roku komisja amerykańskiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych stanęła po stronie Foxa w sprawie kwestionowania patentów na łańcuchy, co mogło zachęcić do rozmów ugodowych.

Osobno, w 2016 roku Fox złożył pozew w Kalifornii przeciwko firmie SRAM, która jest właścicielem RockShox, za naruszenie kilku patentów związanych z zawieszeniem i osiami należących do Foxa. Sprawa ta została później przeniesiona do Kolorado.

Spór sądowy kosztował obie firmy miliony w opłatach prawnych. W 2020 roku Fox wydał 1,96 miliona dolarów na spory sądowe związane z patentami, co oznacza spadek z 4,4 miliona dolarów w 2019 roku i 2,1 miliona dolarów w 2018 roku.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku podatkowego 2021 Foxa, firma wydała 900 000 USD na spory sądowe, zgodnie z raportem za trzeci kwartał opublikowanym w listopadzie.

Fox i SRAM są rywalami w biznesie na kilku frontach: przede wszystkim w zawieszeniu i sztycach dropper, gdzie Fox i SRAM’s RockShox są konkurentami, ale także w komponentach kokpitu rowerów szosowych i górskich oraz korbach (gdzie marki Foxa Easton i RaceFace konkurują z markami Zipp, Service Course i Truvativ firmy SRAM) i kołach (gdzie Easton i Race Face konkurują z Zipp i SRAM).

Żadna ze stron nie skomentowała ugody.

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne