Thule w szybkim tempie wprowadza kolejne produkty, pokazując, że potrafi błyskawicznie nadrobić dystans do innych producentów, którzy podobny sprzęt produkują od dawna. Nowy kufer transportowy (przeznaczony do przewozu rowerów MTB, rozwinięcie linii która od lat obsługuje szosę i gravele) RoundTrip jest dobrym tego przykładem. Oprócz solidnego opakowania podróżnego dostajemy bowiem także stojak warsztatowy. Prawdziwe dwa w jednym.
Sprawdziliśmy nowy model, przygotowując rower do transportu samochodem, bez problemu przyjął długi rower o nowoczesnej geometrii. Obsługa jest na tyle prosta, że za pierwszym razem wymaga jedynie sporadycznego sięgnięcia do (czytelnej) instrukcji. Najważniejsze, sprytnie pomyślano o tym, jak poprowadzić użytkownika krok po kroku do całkowitego zapakowania roweru. Służy do tego wyjmowany stelaż, który jest jednocześnie stojakiem warsztatowym i na którym wstępnie demontuje się koła. Następnie ramę na stelażu wstawiamy do torby i stopniowo osłaniamy kolejne elementy, poczynając od przerzutki tylnej. Wewnętrzne otuliny separują części roweru, chroniąc przed otarciami w transporcie, nogi stojaka dodatkowo usztywniają konstrukcję. Do transportu oprócz kół trzeba zdemontować tylko jeszcze kierownicę. Koła pakujemy pionowo w odpowiednie miejsca, obok stojącej ramy. Praktyczny drobiazg? Pedały i oś tylna także mają oddzielne kieszenie! Nie zapomniano również o adapterach do różnych typów przednich osi, te zmienia się bez użycia narzędzi, od klasycznego zacisku po osie sztywne 12 i 15 mm. Zewnętrzne sztywne panele boczne są wzmocnione 5‑milimetrowym falistym polipropylenem, stopień ochrony przewyższa więc typowe miękkie torby. Z zewnątrz w różnych miejscach umieszczono wygodne i solidne rączki, a przesuwanie umożliwiają kółka (dwa z tyłu i jedno, demontowalne, z przodu.
U celu pozostaje tylko odwrócić proces składania roweru, kufer po złożeniu ścian ma wielkość niewiele przekraczającą rozmiary „wanny” z tworzywa i skompresowany może czekać ponownego użytku. Ograniczenie jest w sumie jedno – pojedyncze rowery w bardzo dużych rozmiarach mogą się nie mieścić, ponieważ maksymalny rozstaw kół jest ograniczony do 1300 mm.
Cena: 3679 zł
Info: thule.com

Można go przechowywać wygodnie także w pozycji pionowej jak widać!
Transport ułatwiają rączki umieszczone w strategicznych miejscach
pomocne są też kółka dwa z tyłu zamontowane są na stałe



Rower mocowany jest pod środkiem suportu i za oś widelca


