NOWA KOLEKCJA CANYON TORQUE 2022 NIE TYLKO DO BIKE PARKU

Jak ulepszyć rower, który już potrafił pokonywać ogromne dropy, ścigać się w Enduro World Series i maksymalnie podkręcać riderów na całym świecie? To pytanie zadali sobie projektanci i inżynierowie Canyona, gdy wymyślali Torque’a na nowo, jak zapewnia firma. Rezultatem jest odpowiedź jednego roweru na cały sezon szaleństwa w Whistler, Queenstown i Morzines tego świata. To maszyna o dużym skoku, która jest stabilna przy dużych prędkościach, pozwala bawić się w bike parku i wciąż szybko pokonuje podjazdy, gdy w zasięgu wzroku nie ma wyciągu krzesełkowego.

CANYON TORQUE 2022 I RÓŻNE KOŁA DO WYBORU

Canyon nie zostawił, jak to się mówi, kamienia na kamieniu podczas aktualizacji geometrii Torque. Nowe modele mają bardziej płaskie kąty główki ramy, mniejszy offset widelca, większy zasięg Reach) i bardziej strome kąty rury podsiodłowej. Rama jest sztywniejsza, bardziej wytrzymała i… mieści koszyk na bidon! Wszystkie te zmiany składają się na rower, który jest szybszy, bardziej zwrotny, ma lepszą trakcję i jest gotowy na długie, spokojne podjazdy, które prowadzą na szczyty najtrudniejszych szlaków – tak przynajmniej zapewnia firma, a my to z chęcią sprawdzimy.

To, co naprawdę wyróżnia Torque’a, to fakt, że nawet po tym, jak zawodowi kolarze i inżynierowie Canyona poddali go ciężkiej próbie, aby stworzyć najlepszy, uniwersalny rower z dużym skokiem, zdecydowali, że ten jeden rozmiar tak naprawdę nie istnieje. Kolarz wie najlepiej i dlatego Torque będzie teraz dostępny z kołami 27,5″, mullet (29″ z przodu i 27,5″ z tyłu) oraz 29″! Rozmiar kół ma ogromny wpływ na odczucia i reakcje roweru podczas jazdy, a każda konfiguracja ma swoje zalety. Niezależnie od tego, czy rowerzysta poszukuje lepszej stabilności przy przewracaniu i dużych prędkościach, jaką zapewnia 29-tka, zwinności i radości z pokonywania zakrętów, jaką daje 27,5″, czy też pełnej zabawy, jaką daje konfiguracja mullet, nowa rodzina rowerów Torque ma wszystko pod kontrolą.

CANYON TORQUE 2022 DWA MATERIAŁY RAMY

Udoskonalenia wszechstronności tej rodziny nie kończą się na kołach. Podczas opracowywania rodziny Torque, Canyon chciał utrzymać jakość jazdy w całej linii, aby zagwarantować rowerzystom zadowolenie z roweru bez względu na materiał, z którego została wykonana rama. Aby to osiągnąć, wersje AL i CF rowerów mają swój własny, dedykowany proces projektowania. Rowery AL wykorzystują innowacje w produkcji i projektowaniu, takie jak rury o bardziej zaokrąglonych profilach, a także prostsze profile rur, które zwiększają wytrzymałość ramy. Przy masie nieco ponad 3250 gramów, nowa rama waży około 250 gramów mniej niż poprzedni Torque AL, jednocześnie poprawiając sztywność, prowadzenie i osiągi. Ostatecznie Torque AL i CF nigdy nie wyglądały tak różnie, a jednocześnie były tak zbliżone pod względem jakości jazdy.

Torque CF również przewyższa swojego poprzednika. Ważąca 2652 gramy, w pełni karbonowa rama roweru jest zaskakująco lekka jak na rower parkowy o skoku co najmniej 170 mm. Jeszcze większe wrażenie robi fakt, że Canyon stworzył tak lekką ramę, poprawiając jednocześnie stosunek sztywności do masy. Nowa rama ma tę samą kategorię 5, co nagrodzony w Pucharze Świata w Zjeździe rower Sender i doskonale radzi sobie z rygorami freeridu i regularnymi okrążeniami w bike parku.

CANYON TORQUE 2022 JAKO MULLET

Dwa rowery z serii mullet są przeznaczone dla rowerzystów, którzy preferują strome zjazdy. Duże przednie koło utrzymuje prędkość i przejeżdża wszystko, co znajdzie się na jego drodze, podczas gdy mniejsza tylna obręcz pozwala rowerzystom na zjazd z tyłu na bardziej stromych trasach bez obawy o uszkodzenie opony. Połączenie przedniego trójkąta z modelu Torque 29 i tylnego z Torque 27,5 sprawia, że rowery mullet nie są przypadkowe. Zestawy „biznes z przodu, impreza z tyłu” otrzymują również dodatkową pomoc w trakcji na szlaku dzięki seryjnie montowanym amortyzatorom sprężynowym. Najwyższej klasy amortyzatory Foxa i Öhlinsa zdobią odpowiednio modele CF 8 i CF Fabio Wibmer.

CANYON TORQUE 2022 DOSTĘPNE MODELE

Seria Torque rozpoczyna się od modelu Torque 5 w cenie 12799 zł. Wyposażony jest w zawieszenie RockShoxa, przerzutki Shimano Deore i przyczepne opony Maxxis, dzięki czemu stanowi bezkompromisowe wprowadzenie do poważnego roweru parkowego. Na drugim końcu spektrum Torque CF 9 o wartości 27399 zł jest w pełni wyposażony w zawieszenie Fox Factory, lekką i precyzyjną zmianę biegów Shimano XTR oraz sprawdzone w DH, bombowe koła DT Swiss.

Cała rodzina rowerów Torque dostępna już jest na stronie canyon.com

Zobacz także

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne