Koła 27,5 cala, regulowana geometria ramy i unowocześnione zawieszenie Maestro sprawiają, że nowy Trance X ma być świetnym wyborem na każdy teren.
Giant zaprezentował najnowszy model w gamie rowerów trailowych Trance, nowy Trance X. Zbudowany został dla tych – jak zapewnia firma – którzy preferują zwinne, żywo reagujące koła 27.5 cala. Zaprojektowany tak by wyróżniać się na technicznych szlakach i „pozwalać z lekkością pokonywać sekcje skał, szybując w powietrzu, czerpać radość z każdej jazdy”.

Sercem nowego modelu jest aluminiowa rama z materiału ALUXX SL. Wykonana z aluminium stopu 6061 zapewnia najwyższy w klasie, jak zapewnia Gianta, stosunek sztywności do wagi, pozwalając na płynną kontrolęl bez utraty precyzji prowadzenia i jakości jazdy. Wyposażona jest w system tylnego zawieszenia Maestro o skoku tylnego koła 145 mm i dopasowanym widelcu z przodu o ugięciu 160 mm. Górny łącznik Advanced Forged Composite redukuje ogólną wagę ramy, ma jednocześnie zwiększać sztywność.

Jedną z przełomowych innowacji Trance X ma być nowa, regulowana geometria ramy. Flip chip na górnym łączniku zawieszenia Maestro pozwala rowerzyście wybrać bardziej stromą lub łagodniejszą geometrię ramy w zależności od stylu jazdy i typu terenu. Można zmienić kąt główki z 63,8 do 64,5 stopni (rozmiar M). Kąt rury podsiodłowej dostosowuje się od 76,3 do 77,0 stopni (rozmiar M). „Przełączenie” geometrii zmienia również wysokość suportu z 20 mm w wysokiej pozycji do 30 mm w niskiej pozycji. Niskie ustawienie daje łagodniejszą geometrię, która lepiej nadaje się na szybkie ścieżki. Wysokie ustawienie daje bardziej stromą geometrię i jest zalecane na ciasnych, technicznych trasach. W obu ustawieniach geometria ramy Trance X jest stworzona by wykorzystać sprawność kół 27.5 cala. Krótkie widełki dolne (430 mm) nadają spójny charakter i pozwalają na zwinne sterowanie trailową maszyną, jak zapewnia Giant. Ta geometria zachęca jeźdźca by pochwalić się swoim style jazdy, niezależnie od tego czy skacze w bike parkach, czy pędzi w dół technicznymi zjazdami.

Rozstaw piast boost poprawia boczną sztywność kół, natomiast rama ma duży prześwit by pomieścić większe opony, aż do 2.6 cali. Każdy model Trance X jest fabrycznie wyposażony w bezdętkowy system kół i opon.
Zobacz więcej: https://www.giant-bicycles.com/pl/trancex