W maju 2021 roku Canyon wypuścił Grizl CF – w połowie rower szutrowy, w połowie szwajcarski scyzoryk do wszystkiego po trochu. Obecnie niemiecka marka, zajmująca się sprzedażą bezpośrednią, uzupełnia rodzinę Grizl o nowego Grizla AL, rower o tych samych cechach konstrukcyjnych, które uczyniły Grizl CF hitem, opakowane w przystępny, funkcjonalny, wszechstronny aluminiowy „pakiet”.

Jeśli niedawna rewolucja na szutrze czegoś nas nauczyła, to tego, że nigdy nie było większego apetytu na solidne, funkcjonalne rowery, które potrafią wszystko. Dokładnie w tym miejscu pojawia się Grizl AL. Najnowszy członek rodziny Grizl, należący do gamy aluminiowych graveli Canyona, obok bardziej wyczynowego Graila AL, może się pochwalić szeroką gamą unikalnych cech, które czynią z niego prawdziwie wszechstronny model do całorocznej jazdy, weekendowych ucieczek, lekkiej turystyki i wszystkiego co pomiędzy.

Zacznijmy od tego, co najważniejsze. Aby jazda z pełnym obciążeniem była jeszcze przyjemniejsza, Grizl AL ma mnóstwo miejsca na opony – wystarczająco dużo, aby zmieściły się w nim gumy o dużej objętości do 50 mm. Wszystkie rowery są fabrycznie wyposażone w nowoczesne koła i opony 45 mm, które można łatwo zmienić na bezdętkowe. Poza praktycznością i przystępną ceną, aluminiowa rama zapewnia również wiele praktycznych cech, z tą samą wyważoną geometrią Gravel Pro, co w innych rowerach z rodziny Grail i Grizl.

Jeśli chodzi o możliwości przewozowe, Grizl AL ma wszystko pod kontrolą. Po pierwsze, to jedyny rower Canyona z kierownicą typu baranek kompatybilny z sakwami, tym samym przewożenie ciężkich ładunków nigdy nie było łatwiejsze – wystarczy zamontować tylny bagażnik i napełnić torby. Ogromna liczba dodatkowych punktów montażowych na całej powierzchni sprawia, że Grizl jest idealny zarówno na krótkie, jak i długie wyprawy bikepackingowe: dzięki możliwości przykręcenia większej ilości koszykow na bidony, dodatkowych toreb i specjalnie zaprojektowanych pełnych błotników, Grizl posiada wszystkie mocowania potrzebne na każdą wyprawę. A na bardziej „szorstkie” przygody, dostępne są dodatkowe opcje widelca z zawieszeniem: rowerzyści mogą dokonać wyboru pomiędzy karbonowym widelcem Grizl z dodatkowymi mocowaniami, a dodatkowym komfortem i kontrolą zawieszenia RockShox. Wreszcie, jeśli chodzi o rozmiary, Grizl AL obejmuje teraz bardziej zróżnicowany wzrost kolarzy niż kiedykolwiek wcześniej, z dodatkowym rowerem w rozmiarze 3XS na mniejszym końcu spektrum.








Gama Grizl AL zaczyna się od modelu Grizl 6 za 1499 €, wyposażonego w przerzutkę Shimano GRX 400, koła DT Swiss Gravel LN i sztycę podsiodłową SP0057 zaprojektowaną przez Canyona. Flagowym modelem jest Grizl 7 Suspension za 1 999 EUR, wyposażony w przerzutkę i hamulce Shimano GRX 600 i 810 oraz widelec RockShox Rudy XPLR o skoku 30 mm. Ceny odpowiednio w Polsce to:
Model | PLN |
GRIZL 6 WMN | 6 999 |
GRIZL 7 Suspension WMN | 9 499 |
GRIZL 6 | 6 999 |
GRIZL 7 | 8 499 |
GRIZL 7 Suspension | 9 499 |
Pełna gama Grizl AL będzie dostępna do zamówienia w czwartek 21 października 2021 r. na stronie canyon.com.
