Test First Ride Marin Alpine Trail 7 rower z przyszłości

0
2136

Kilka miesięcy temu świat śmiał się z żartu, jaki zrobił Pinkbike, prezentując eksperymentalny rower nazwany The Grim Donut. Kąt główki wynosił w nim 57°, a podsiodłowy 83°. Rower był pokraczny, ale podczas testów okazał się zadziwiająco szybki. Nowy Alpine Trail tak ekstremalny nie jest, ale podąża w tym samym kierunku. Szczególną różnicę widać choćby w porównaniu z sezonem 2020. Jednocześnie zachowano rozwiązania charakterystyczne dla modelu, takie jak aluminiowa rama i firmowe zawieszenie MultiTrac. Od razu widać, że to ten sam rower.

Podczas podjazdu dobrze sprawdza się poprawiony kąt podsiodłówki, który jest bardziej stromy aż o około 2° względem starszego modelu. Komfort jazdy zapewnia również regulowana sztyca Tranz X, dostosowana długością do rozmiaru ramy. W rozmiarze S jest to 125 mm, w M i L odpowiednio 150 mm, a XL 175 mm. Tę w rozmiarze L (który testowałem) jesteśmy w stanie wsunąć całą w ramę. Super. Pod górę napędza nas nowa grupa 12-rzędowa Deore od Shimano, której zakres przełożeń na kasecie to 510%, co w połączeniu z 32 zębami na korbie FSA z przodu sprawia, że o podjazdy nie mamy się co martwić. Mimo że jest to najniższa grupa z rodziny 12-rzędowych, przerzutka działa płynnie, ma też sprzęgło, czyli wszystko, czego potrzebujemy, żeby łańcuch nie latał na nierównościach. Styczność z podłożem zapewniają koła z podwójną ścianką sygnowane logo Marina, o szerokości wewnętrznej 29 mm. Opony zamontowane w rowerze to Vee Tire Flow Snap o szerokości 2.6 (tubeless ready). Bieżnik jest dość agresywny, mieszanka miękka, co zapewnia dobre trzymanie w wilgotnych i nieco gorsze w skrajnie suchych warunkach. Niewielkim minusem jest to, że opony niestety swoje ważą. Seryjnie są też na dętkach, od razu warto więc się ich pozbyć.

Czas sprawdzić naszego Marina na zjazdach. I tu wspomniany już wcześniej mocno zmieniony kąt główki ukazuje swój potencjał. Na szybkich i stromych sekcjach rower wyraźnie zyskał na stabilności. Przyjemne poczucie przyklejenia do ziemi wprost zachęca do ostrej jazdy. Rower, mimo swoich gabarytów, w bandach jest bardzo żwawy dzięki niskiemu środkowi ciężkości i krótkiemu tylnemu trójkątowi. Na zwrotność nie ma wpływu zwiększony Reach ramy. Tak agresywne kąty dobrze zgrały się ze stosunkowo niewielkim skokiem roweru, 160 cm z przodu oraz 150 cm z tyłu. Amortyzator RockShox Yari RC i tłumik RockShox Deluxe Slect + pozwalają na zabawę z ustawieniami tłumienia powrotu, kompresji oraz tuningiem za pomocą tokenów. Jest to zawieszenie podstawowe, ale można się z nim zaprzyjaźnić i trochę zajmie, zanim zaczniemy wykorzystywać je w stu procentach.

Rower wyposażony jest w parę komponentów Marina, takich jak siodełko (całkiem miękkie i wygodne), mostek, kierownica (ze sporym wzniosem) oraz gripy z obejmami. Za hamowanie odpowiadają hamulce czterotłoczkowe Shimano MT-420, więc jest naprawdę dobrze. Długie i proste klamki hamulcowe pozostawiają trochę do życzenia, choć można się do nich przyzwyczaić. Można też przesunąć je w stronę mostka, żeby móc hamować jednym palcem i zmienić dźwignię nacisku. W kwestii detali mamy wewnętrzne prowadzenie pancerzy i osłonę ramy.

Marin Alpine 7 to rower dla osób, które od enduro oczekują stosunkowo niskiej ceny i uniwersalności od podjazdów po trasy DH. Kąty, chwilę temu zarezerwowane dla zjazdówek, okazują się działać w praktyce w rowerze o zdecydowanie krótszym skoku, a bardzo dobre własności jezdne w trakcie jazdy w dół to nagroda za odwagę konstruktorów.

Tak wygląda progresywna geometria w praktyce, bardzo płaski kąt widelca widać od razu. 

Nowe Deore Shimano także w tym rowerze spisywało się bez problemów, mimo naprawdę ostrego traktowania. 

Cichy bohater. Opony Vee Tire Flow Snap mają bardzo dobrą przyczepność, pasują do charakteru roweru. 

Choć rower jest aluminiowy, teoretycznie bardziej pancerny niż karbon, nie zapomniano o zabezpieczeniach. 

RockShox Yari RC to model podstawowy, ale posiadający wszystkie konieczne ustawienia.

 

Cena: 9999 zł

Skok: 160/150 mm

Rozmiar kół: 29 cali

Info: marinbikes.com/pl

To również może cię zainteresować:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments