TRENDY 2021 – Trail: YETI SB115

Kilka zabiegów i wszystkim znane już Yeti SB100, które testowaliśmy, zmienia się w SB115. Trochę większy skok tłumika, dopasowana platforma i oczywiście dłuży amortyzator przenoszą współdzieloną ramę do kategorii trail.



POTENCJAŁ

 

Większy jest nie tylko skok, ale także masa całkowita, za co winę ponosi szerokie ogumienie (przód 2,5”; tył 2,3”) i ciężkie koła. Gotowy do jazdy rower z Kolorado waży 13,6 kg, co znacząco hamuje chęć napierania do przodu, tym bardziej, że już same koła przyspieszają niechętnie. Także i osprzęt sygnowany XT (napęd i hamulce), choć w pełni funkcjonalny, w rowerze za 32 250 zł nie robi wrażenia. Chcieliśmy wykrzesać z roweru jego potencjał, więc wyposażenie karbonowej ramy o masie 2425 g zostało na próbę zmodyfikowane o zestaw lżejszych kół i łagodniejsze opony. I co? I okazało się, że SB115 dostał skrzydeł. Za sprawą niskiej wartości Reach na Yeti siedzi się wygodnie, podczas gdy zawieszenie tylnego koła na sworzniu Switch Infinity pracuje spokojnie i nie jest podatne na pedałowanie także, gdy jest otwarte.

 

Nowości 2021 - Yeti

W SB115 oba tłoki zawieszenia Switch Infinity schowane są pod zaślepką z tworzywa sztucznego, która osłania je przed zabrudzeniami.

 

 

Gdy tylko ścieżka zaczyna opadać i pojawiają się pierwsze przeszkody, można w końcu porządnie wykorzystać zalety większego skoku. Z powodu małej progresji regulacja zwieszenia tylnego koła nie do końca nam się powiodła. Tłumik jest wprawdzie czuły, ale podczas jazd próbnych wielokrotnie mocno dobijał. Dodatkowy token w komorze powietrznej przyniósł lekką poprawę. Suport znajduje się dość wysoko, bo na 338 mm, także kąt główki ramy w porównaniu z Transition czy Specializedem jest dość stromy.

 

Nowości 2021 - Yeti

Ochrona tylnego trójkąta przed uderzeniami łańcucha jest wzorowa. Wewnętrznie poprowadzone przewody nie stukają.

 

Nowości 2021 - Yeti

 

OPINIA TESTERA

 

Powiększony skok sprawia, że maratonowy SB100 przeobraża się w rower ścieżkowy z prawdziwego zdarzenia. Potężne opony i ciężkie koła zmniejszają jednak turystyczno-wyprawowy potencjał Yeti. Zmiana skoku wymusza kompromisy w geometrii ramy i kinematyce zawieszenia tylnego koła.

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

 

Trendy 2021 - Trail:

Canyon Neuron LTD

 

Akcja #oddajrower się rozkręca! Możecie dołączyć

Miejscówki: Dolomiti Paganella Bike

Komentarze do artykułu