Test długodystansowy: obręcze Nextie Premium Ultralight

Wprowadzenie

 

Tym razem nasze koła testowe były nietypowe, złożone na indywidualne zamówienie po to, by przetestować pojedyncze komponenty. Koła z założenia nie miały być jak najlżejsze, ważniejsza była długodystansowa wytrzymałość w maratonach. Całość zbudowano na podstawie obręczy Nextie Premium Ultralight 30 mm (25 mm wewnętrznie), asymetrycznych, wykonanych z włókien T700 i T100 oraz piast Trailmech XC Boost ze sprzęgłem xD. Parę złożono na cieniowanych, płaskich szprychach Sapima, zaplecionych na trzy krzyże i aluminiowych nyplach tej samej firmy. Z przodu i z tyłu znalazło się po 28 szprych, ich grubość została dobrana do zastosowania w maratonach, limit wagowy użytkownika określono na poziomie 90 kg (rzeczywista waga wynosiła 75 kg). Koła zostały odprężone „fabrycznie”, podobnie jak inne składane przez Dandy Horse Wheels, nie było więc konieczności ich układania. Waga zestawu została podana już z zamontowanymi wentylami i opaskami. Odprężenie potwierdziły testy. Po trzech miesiącach nie było konieczności poprawek, nadal są proste. W kwestii jakości złożenia nuda, nic się nie dzieje!

 

Obręcze Nextie Premium Ultralight 30 mm

 

Obręcze Nextie wykonane są z materiału nazwanego Toray T1000+T700 – to karbonowy kompozyt. Firma chwali się, że stosuje własną metodę produkcji nazwaną AIO (all in one), która polega na tym, że używa długich, ciągłych włókien karbonowych, które na okręgu pokrywają się tylko raz. Ma to sprawiać, że cała obręcz będzie bardziej wytrzymała. Na stronie firmowej można też przeczytać, że Nextie oferuje trzy lata gwarancji na swoje produkty. Inna ciekawostka to fakt, że klient może wybrać różne kolory nalepek (napis Nextie), jak i wykończenie samej obręczy (albo jego brak). Także ilość otworów może być różna – od 24 do 36. Warto też wspomnieć, że firma stosuje tzw. konstrukcję hookless obręczy, bez charakterystycznych haczyków na jej brzegach. Ta sprawia, że brzeg obręczy ma być bardziej odporna na uderzenia, przy okazji upraszcza samą produkcję. Dobrze wykonany brzeg nie sprawia problemów z trzymaniem obręczy – to obawy istnieją w rowerach szosowych, gdzie ciśnienie jest o wiele większe (chodzi o sytuację szczególnie w momencie złapania gumy). Obręcz waży 310 g i kosztują 1649 zł (sztuka).

 

Warunki testowe 

 

Rower, który widzicie poniżej, był używany przez cały sezon. Od wiosennych wycieczek w górach, np. w okolicach Śnieżnika, przez serię startów w Bike Maratonach, po wakacyjne wypady i jesienne ekskursje. Jeździ nadal. W związku z tym, że jeżdżę na różnego typu rowerach, mam lekko skrzywione podejście do sprzętu – nie zawsze używam go zgodnie z przeznaczeniem. Na przykład jazda enduro sprawia, że przesuwają się granice możliwości, człowiek orientuje się po prostu, że pewne rzeczy w ogóle są możliwe – np. bardzo trudne zjazdy. To samo dzieje się np. przy przesiadce ze sztywniaka na fulla. W związku z tym mój rower, a tym samym koła, nie miały lekko, bo jeździłem często trasy te same co wcześniej na rowerach z większym skokiem. Może bez dropów typu 2 metry wysokości, ale schody czy naturalne rock gardeny nie stanowiły przeszkody. Efekt? Koła nadal są proste, obręcze cale. To wszystko przy oponach typowych do XC, z niewielkim bieżnikiem, tyle, że odrobinę szerszych niż standardowe – 2,35 cala. Cały sezon jeździłem na ciśnieniach 1,7/1,9 bara (przód/tył).

 

 

Testówka w całej okazałości – Canyon Lux używany do sprawdzania różnych komponentów, m.in. nowego Sram GX Eagle, kół czy nowej generacji Schwalbe Racing Ray/Ralph 

 

Przykładowe inne, seryjne zestawy i konfiguracje na obręczach Ultralight 27 i 30 mm, które możecie kupić już gotowe

 

Zestaw I:

Obręcze Nextie Premium Ultralight 27 mm 28 h

Piasty DT 350 straight pull 28 szt

Szprychy CX Ray lub zamiennik DT Aerolite

Nyple Sapim Polyax alu

Waga: +/- 5%   1258g (1318 g w wersji 30 mm)

Cena SRP: 4999 zł / 5099 zł

 

Zestaw II:

Obręcze Nextie Premium Ultralight 27 mm 28 h

Piasty DT 240 straight pull 28 szt

Szprychy CX Ray lub zamiennik DT Aerolite  

Nyple Sapim Polyax alu

Waga: +/- 5%   1207g (1267 g w wersji 30 mm)

Cena SRP: 6299 zł / 6399 zł

 

Zestaw III:

Obręcze Nextie Premium Ultralight 27 mm 28 h

Piasty DT 180EXP straight pull 28 szt

Szprychy CX Ray lub zamiennik DT Aerolite  

Nyple Sapim Polyax alu

Waga: +/- 5%   1134g ! (1194g w wersji 30 mm)

Cena SRP: 7499 zł / 7599 zł

 

Dystrybutor: Velofun.pl

 

 

Zobaczcie nasz reportaż z wizyty w Dandy Horse Wheels!

 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne