Szybki przegląd: trenażery z napędem bezpośrednim klasy średniej

Sześć trenażerów direct drive w cenach od 2580 do 4300 zł testowaliśmy już w przeszłości. Wszystkie urządzenia mają hamulce sterowane oprogramowaniem, co czyni je pełnowartościowymi trenażerami interaktywnymi, które mogą symulować ukształtowanie terenu.



 

ELITE DIRETO XR

 

Co zaskakujące, trenażer ten nie pracuje ciszej niż tańszy rolkowy model wheel-on Tuo, ale oferuje większą siłę hamowania, dobitniejsze odczucia z jazdy i dokładniejszy pomiar mocy. Biorąc pod uwagę osiągi, urządzenie wciąż jeszcze należy do lekkich.

Cena 3799 zł
Informacje elite-it.com

+ bardzo dokładny pomiar mocy, bardzo realna współpraca ze Zwiftem, lekki i łatwy w transporcie

- powolna regulacja w trybie ergometru

 

 

JET BLACK WHISPERLITE

 

Podczas testu australijski trenażer okazał się stosunkowo głośny, nazwa Whisperlite (nawiązująca do szeptu) jest zatem myląca. Ale za to odczucia z jazdy są dobre, hamulec wydajny, a pomiar mocy dokładny. W opozycji do tego znajduje się autorska aplikacja, której obsługa nie sprawia przyjemności, ale jest konieczna do kalibracji.

Cena 4300 zł
Informacje jetblackcycling.com

+ dokładny pomiar mocy, nie wymaga zasilania sieciowego

- głośny, problemy z kalibracją

 

ELITE SUITO

 

Bardzo tani, cichy trenażer o napędzie bezpośrednim, kosztuje tyle samo co Tacx Flux S i pod tym względem jest równie bezkonkurencyjny. Hamulec w Elite okazał się sprawniejszy niż ten w Tacx, ale Tacx jest dokładniejszy. Co zaskakujące, dokładność pomiarów Suito jest gorsza nawet od rolkowego urządzenia wheel-on Elite Tuo. Większą precyzję zapewnia model Direto, który rzeczywiście mierzy faktyczną moc.

Cena 2580 zł
Informacje elite-it.com

+ swoboda przenoszenia, małe wymiary po złożeniu, cichy, w dobrej cenie

- niedokładny pomiar mocy, aplikacja Elite reguluje powoli

 

KINETIC R1

 

Bardzo ciężkie urządzenie, ale zapewniające swobodę ruchów, ułożyskowanie układu oporowego jest amortyzowane, dzięki czemu pozycja w siodle nie jest tak statyczna. To dobrze. Ale dokładność pomiaru jest niewystarczająca jak na sprzęt z tej półki cenowej, aplikacja nie jest przyjemna i tu nie pomoże nawet solidnie zaprojektowana mechanika.

Cena 4300 zł
Informacje kurtkinetic.com

+ swoboda ruchów

- bardzo powolna kalibracja, niedokładny pomiar mocy, ciężki i nieporęczny

 

 

SARIS H3

 

Bardzo duża masa zamachowa tego ciężkiego urządzenia potrafi kręcić się na biegu jałowym niemalże bez końca, a w razie potrzeby generuje bezlitosny opór. Trenażer może symulować podjazdy o nachyleniu do 20%, poziom dźwięku jest niski do średnich prędkości, a dokładność pomiaru w porządku, to całkiem inny świat niż mały rolkowy trenażer wheel-on Fluid2.

Cena 4300 zł
Informacje www.saris.com

+ wybitne odczucia z jazdy, łatwy i szybki demontaż, kompaktowy po złożeniu

- brak własnej aplikacji

 

 

TACX FLUX 2 SMART

 

W odróżnieniu od tańszego modelu Flux S Smart, 2 Smart jest cięższy, dysponuje mocniejszym hamulcem i pracuje ciszej. Nasz egzemplarz testowy wykazywał jednak większą rozbieżność w pomiarze mocy niż jego tańsza odmiana, co wynika może nie tyle z rzeczywistej różnicy jakości, co z rozproszenia miejsc produkcji.

Cena 3440 zł
Informacje tacx.com

+ umiarkowane natężenie dźwięku, przydatna aplikacja

- średnio dokładny pomiar mocy, nieruchome nóżki

 

 

WAHOO KICKR CORE

 

Odchudzona wersja klasycznego Kickr nie ma uchwytu transportowego, a masa zamachowa jest niższa. Mimo to wrażenia z jazdy są bardzo dobre, a urządzenie deklasuje wszystkie trenażery typu wheel-on. Poza tym dokładność pomiaru mocy jest tu dużo większa. Jeden z egzemplarzy testowych był wybrakowany, co nie powinno było ujść uwadze kontroli jakości.

Cena 3440 zł
Informacje wahoofitness.com

+ bardzo cichy, dokładny pomiar mocy

- wahania jakości

 

 

Naszym partnerem cyklu artykułów poświęconych e-racingowi jest Elite

Komentarze do artykułu