Test e-Enduro: Cannondale Moterra 1

Czysta forma i szlachetność, oto nowa Moterra 1. Akumulator 625 Wh, zasilający nowy silnik Boscha CX, nadaje smukły kształt.



WYWAŻONY KLASYK

 

Klasyczny czterozawias oferuje 160 mm skoku. Dobrze, że mimo tłumika ze zbiornikiem wyrównawczym, nie zabrakło miejsca na bidon. Wyświetlacz Kiox i lampka kojarzą się wyprawowo. Ale amortyzator Fox 36 Grip2, hamulce Magura MT7 z przednią tarczą o średnicy 220 mm oraz opony Maxxis z karkasem EXO+ ukierunkowane są już typowo zjazdowo. Pozycja za sterami jest wyważona. Za sprawą stosunkowo dużej wartości Reach, wysokiego przodu i 29” kół Cannondale Moterra sprawia wrażenie dużego. Rower podjeżdża dobrze, co w dużym stopniu zawdzięcza silnikowi Boscha. Wspomaganie jest równomierne, silne i nawet w trybie turbo bardzo płynnie zabiera się do pracy. Można odnieść wrażenie, że turbo dziura przy pierwszym obrocie korbą jest zamierzona, zanim ten odda nam do dyspozycji pełną moc.

 

Test e-Enduro: Cannondale Moterra 1

Praktyczna lampka rozświetli mrok na szlaku, umożliwiając bezpieczny powrót do domu.

 

NA ZJAZDACH STABILNIE

 

W górach jedynie tryb eco jest za słaby. Hałas generowany przez jednostkę jest podobny do tego w Shimano. Duże przednie koło z oponą o bardzo dobrym profilu oraz stabilny skok i czułość zawieszenia tylnego koła odpowiadają za bardzo dobrą trakcję. Na stromych zakrętach pod górę rower jest odrobinę nieporęczny i wcześniej (niż Mondraker i Giant) unosi przód, choć ogólnie rzecz biorąc i tak późno. Duże koła oraz świetny amortyzator są gwarantem bezpieczeństwa i stabilnego prowadzenia na zjazdach. Na otwartych odcinkach rower sprawuje się dobrze, ale przy pochylaniu w zakrętach i szybkich zmianach kierunku jazdy staje się ociężały. Cannondale nie zaprasza do zabawowej jazdy w terenie.

 

Test e-Enduro: Cannondale Moterra 1

220 mm tarcza z przodu sprawdza się w przypadku ciężkich kolarzy, poprawiając stabilność i siłę hamowania.

 

CZAS/500 m POD GÓRĘ: 22:36 min*
ZASIĘG POD GÓRĘ:
1553 m
CENA:
36 499 zł
KOŁA:
29”

 

*Uzyskano w laboratorium EMTB na rolkowym stanowisku pomiarowym przy najwyższym trybie wspomagania, stałe wzniesienie bez odcinków płaskich. Moc kolarza 130 W. Waga kolarza 85 kg. Czas/500 m dotyczy pierwszych 500 metrów pod górę.

 

PODSUMOWANIE

 

Cannodale Moterra 1 to mocny turystyk z zawieszeniem, któremu nie brakuje zapasu w trudnym terenie. Pewnie utrzymuje zadany kierunek jazdy, ale w porównaniu z najlepszymi maszynami jest mniej zwrotny. Dobry kompan ambitnych wypraw w góry, niekoniecznie do ekstremalnych zastosowań z pogranicza freeride’u.

 

Test e-Enduro: Cannondale Moterra 1

 

Dowiedz się więcej na: cannondalebikes.pl

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

 

Test e-Enduro

Walka klas: Test silników elektrycznych

Test TRP TR12 grupy z 12 biegami Tektro

Komentarze do artykułu