Test e-Enduro: Merida eOne-Sixty 10K

Jeśli w nazwie swojego roweru producent umieszcza wzmiankę o cenie rzędu 10 tysięcy euro (10K), można potraktować to jak prowokację albo… wyraz pewności siebie. Cena obejmuje także drugi akumulator i plecak do jego transportu.



CO W ZAMIAN?

 

Użytkownik otrzymuje więc 1008 watogodzin i duży zasięg pod górę. Dzięki zintegrowanej baterii nowy eOne‑Sixty stał się bardziej elegancki, a z powodu długiej geometrii nowocześniejszy. Merida połączyła sportową długość z wysokim przodem – pozycja na rowerze należy raczej do tych przyjemnie wygodnych. Na podjazdach, najlżejszy w stawce, rower jest poręczny i mocny. Czuła jednostka napędowa pochodzi od Shimano i pracuje idealnie przy kadencji na poziomie 75–90. Nie można kręcić ani za szybko, ani za wolno, inaczej podczas wspinaczki zabraknie mocy. Jeśli zdarzy się jakiś naprawdę ekstremalny podjazd, tylne i nieco sztywniej zawieszone koło nie będzie miało przyczepności Gianta. Poza tym rower wymaga aktywniejszej pracy ciałem w celu utrzymania przedniego koła przy ziemi. Zdarzyło się też przyhaczyć gdzieś ramionami korby. Ale na zjazdach Merida staje się pierwszorzędnym kompanem zabawy, jest poręczna, naturalna i bezpośrednia.

 

test eEnduro - Merida eOne Sixty

Silnik Shimano E8000 jest dobry i wciąż konkurencyjny. Jednostka płynnie oddaje moc i pozwala na personalizację trybów wspomagania. Przy niskiej kadencji występuje lekki brak mocy.

 

CICHY I DOJRZAŁY

 

Zgrabnie przeskakuje między terenowymi przeszkodami. Na tym polu może mierzyć się z nią jedynie YT. Odpowiedź ze strony zawieszenia tylnego koła jest jednak bardziej bezpośrednia. eOne‑Sixty (wbrew swojej nazwie) dysponuje tylko 150 mm skoku z tyłu i tak też się prowadzi. Po stronie plusów należy zapisać niski poziom hałasu generowanego przez silnik i udany duet opon, w którym przednia jest odrobinę węższa, co gwarantuje precyzję prowadzenia.

test eEnduro - Merida eOne Sixty

Gumowana pokrywa akumulatora, która ma działać wyciszająco, to tylko jedno z licznych i miłych rozwiązań.

 

CZAS/500 m POD GÓRĘ: 20:31 min*
ZASIĘG POD GÓRĘ:
1141 m
CENA:
39 990 zł
KOŁA:
29/27.5”

*Uzyskano w laboratorium EMTB na rolkowym stanowisku pomiarowym przy najwyższym trybie wspomagania, stałe wzniesienie bez odcinków płaskich. Moc kolarza 130 W. Waga kolarza 85 kg. Czas/500 m dotyczy pierwszych 500 metrów pod górę.

 

Merida eOne‑Sixty w wersji 2.0 to dojrzały i bardzo zwrotny rower trailowy, który sprawdzi się w lekkim enduro. Przyjemność, jaką zapewnia podczas jazdy, wyróżnia go na tle innych, chociaż nieco twardszy tył w trudnym terenie wymaga wprawnej ręki doświadczonego użytkownika. Cena bajońska, wyposażenie okazałe.

 

test eEnduro - Merida eOne Sixty

1) Dane producenta
2) Uzyskano na stanowiskach pomiarowych w laboratorium EMTB, waga bez pedałów.
3) Ocena odzwierciedla subiektywne odczucia testujących, wyniki pomiarów zasięgu pod górę i testów laboratoryjnych.
Ocena EMTB jest niezależna od ceny. Oceny EMTB: super (od 355 pkt.), bardzo dobry (od 320 pkt.), dobry (od 285 pkt.), dostateczny (od 250 pkt.), mierny (od 215 pkt.), poniżej niedostateczny.

 

Dowiedz się więcej na: merida-bikes.com

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

 

Test eEnduro:

Walka klas: Test silników elektrycznych

Test TRP TR12 grupy z 12 biegami Tektro

Obowiązkowe Izery. Bike Maraton Świeradów – Zdrój

 

Komentarze do artykułu