Schwalbe na 2021 prezentuje 5 osnów i 2 wzory bieżnika

Schwalbe pracuje nad tym, aby to zmienić, to proces, który rozpoczął się kilka lat temu, wraz z wprowadzeniem ich mieszanek gumowych Addix. Nazwy tych mieszanek były stosunkowo zrozumiałe – Soft, UltraSoft i SpeedGrip –  a kolorowy pasek w środku opony umożliwiał łatwe różnicowanie jednej mieszanki od drugiej. Od 2021 r. Schwalbe kontynuuje te starania oferując pięć nowych opcji osnowy, wszystkie zawierają w nazwie „Super” – Super Race, Super Ground, Super Trail, Super Gravity i Super Downhill. Użytkownicy mogą zacząć od wyboru karkasu, pasującego do ich typowych nawierzchni i preferencji. Cieńsze i lżejsze osnowy Race i Ground są przeznaczone do ścigania, przede wszystkim w stylu cross country, natomiast osnowy Trail, Gravity i Downhill są bardziej wytrzymałe, zaprojektowane dla tych, którzy potrzebują większego wsparcia bocznego i zwiększonej ochrony przed dobiciami.

 

Co to oznacza w praktyce? W niektórych przypadkach opony zyskały kilka gramów w porównaniu do poprzednich wersji, ale intencją Schwalbe poprzez zastosowanie dodatkowego wzmocnienia było umożliwienie jeźdźcom jazdy na oponach bez konieczności stosowania jakichkolwiek wkładek. Co jest ciekawą zmianą w stosunku do firmy, która wprowadziła Procore na rynek w 2014 roku.

 

Wraz z nowymi osnowami Schwalbe wprowadziło również zaktualizowanego nowego i uniwersalnego Nobby Nica, a także nową wersję Big Betty, która to opona jest skierowana do fanów enduro i DH

Wspaniała piątka

 

Super Downhill: najkrótsza  z nazwy opcja w całej linii. Karkass ta posiada sześć warstw osnowy, dwie warstwy ochrony przed przebiciem Apex na ścianie bocznej oraz tkaninę Snakeskin dla jeszcze większej ochrony przed przebiciem. Jest również oczywiście gotowa do tubelessowania.

 

Super Gravity, zaprojektowana do zastosowań DH i enduro, składa się z czterech warstw osnowy, jednej warstwy ochronnej ściany bocznej z Apexu oraz warstwy tkaniny Snakeskin od brzegu do brzegu opony.

 

Super Trail jest przeznaczony dla  jeżdżących po ścieżkach i enduro i wykorzystuje trzy warstwy osnowy pod bieżnikiem oraz dwie na ścianach bocznych. Do tego dochodzi jedna warstwa ochrony ścian bocznych Apex oraz warstwa tkaniny Snakeskin od brzegu do brzegu opony.

 

Super Ground składa się z trzech warstw osnowy i warstwy tkaniny Snakeskin.

 

Super Race posiada dwie warstwy osnowy, a pod środkiem bieżnika znajduje się pasek materiału Raceguard, chroniący przed przebiciem.

 

Nobby Nic V3

 

Nobby Nic to wszechstronną oponą Schwalbe’a, zaprojektowaną do pracy w niemal każdym terenie. W  trzeciej generacji Schwalbe dodało więcej podparcia dla klocków bocznych i zmieniło wzór części centralnej bieżńika, aby umożliwić lepsze „zrzucanie” błota w mokrych warunkach.

 

Opona Nobby Nic jest dostępna w wersji z karkasem Super Ground lub Super Trail, z gumą Addix Soft lub Speedgrip. Opcje 27,5″ są dostępne w szerokościach 2,25, 2,35, 2,6 i 2,8″, natomiast wersje 29″ są dostępne w szerokościach 2,25, 2,35 i 2,6″. Dostępne są nawet dwa modele 26″, w szerokościach 2,25″ i 2,35″. Waga rzeczywista modelu Super Trail 29 x 2,35 wynosi 1100 gramów. Sugerowana cena detaliczna producenta, a raczej jej równowartość: 59,90 – 69,40 Euro

 

Big Betty

 

Big Betty znalazła się z powrotem w ofercie, jako agresywna opcja, która sprawdza się równie dobrze jak tylna opona w połączeniu z Magic Mary z przodu. Prostokątne środkowe klocki są zaprojektowane tak, aby zapewnić trakcję hamowania, a wytrzymałe boczne klocki mają zapewnić wsparcie podczas pokonywania trudnych zakrętów.

 

Opona Big Betty jest dostępna w wersji Super Trail, Super Gravity lub Super Downhill, z mieszanką gumy Addix Soft lub Ultra Soft. Modele 26″ dostępne są w szerokościach 2,4″, natomiast wersje 27,5″ i 29″ dostępne są w szerokościach 2,4 lub 2,6″. Rzeczywista waga dla wersji 29 x 2,4″ Super Gravity wynosi 1363 gramy. Sugerowana cena detaliczna to równowartość: 59,90 – 67,90 Euro.

Info: schwalbe.com

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Schwalbe

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »