TYLKO DLA DZIECI – TEST WOOM OFF AIR 5

Długie i spokojne wycieczki to coś, co tygryski lubią najbardziej. Lubi je także Air 5, na którym można zająć wygodną pozycję, a to jedno z najważniejszych założeń relaksującej jazdy. Po zredukowaniu ciśnienia w baloniastych oponach zyskujemy dodatkowy komfort. 80 mm amortyzator powietrzny działa nienagannie i pozwala na łatwe dopasowanie do wagi młodego użytkownika.



AUSTRALIJCZYK NIZINNY

 

Woom nie ma tak dużych aspiracji terenowych jak jego konkurencja. Przełożenia dziewięciobiegowego napędu współpracującego z 130 mm korbą są za twarde na strome odcinki. A do tego dochodzi jeszcze wysoki przód, przez który dzieciaki, siedząc mocno, dociążają tył. W takim układzie szczególnie niższe osoby nie będą mogły odpowiednio mocno dociskać przedniego koła do ziemi. Jeśli ścieżka robi się bardziej wymagająca, trzeba opuścić siodełko. W ten sposób dziecko zyskuje miejsce do swobodnego balansowania ciałem na przeszkodach. I tu pojawia się problem – brak szybkozamykacza sztycy siodełka. To poważna wada. Bo o ile w rowerach dla dorosłych można z niego jeszcze zrezygnować, w konstrukcjach dla dzieciaków jest niezbędny.

 

Woom Off Air 5

Hamulce dostosowane do dziecięcych potrzeb: 140 mm tarcze z tyłu są absolutnie wystarczające w rowerach tej wielkości, wyjątkiem mogą być jedynie bikeparki.

 

LEKKI TURYSTYK DLA DZIECI

 

Kokpit jest funkcjonalny, hamulce Promax w zasięgu dłoni, a 600 mm kierownica dosyć wąska. Godna pochwały jest niska waga, dzięki której dzieciaki nabywają pewności siebie. Lekkie koła dobrze przyśpieszają, a dzieci nie muszą walczyć ze zbędną wagą (kolejny warunek powodzenia długich wyjazdów). Nie mówiąc już o tym, że będą mogły przepchnąć rower przez nieprzejezdne odcinki terenowe albo przez jakieś zwalone drzewo własnymi siłami.

 

Woom Off Air 5

Baloniaste opony Rocekt Ron częściowo „robią” za zawieszenie tylnego koła.

 

TESTER, 12 LAT

„Off Air 5 bardzo mi się spodobał w roli turystyka. Jest lekki i dobrze się prowadzi. W terenie nie jest już tak praktyczny, ponieważ bez narzędzi nie mogłem opuścić siodełka”

 

Woom Off Air 5

 

Dowiedz się więcej na: woombikes.com

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

 

TYLKO DLA DZIECI

 

Kontrabanda - test narzędzi zintegrowanych

Bontrager MTB BITS - Nowy gracz na rynku narzędzi zintegrowanych

Test First e-ride: Kellys Theos i90 enduro pod prądem

Komentarze do artykułu