Prezentacja: topowy YT Industries Izzo Pro Race

Zanim wrzucimy test tradycyjnie przedstawiamy prezentację naszej testówki, tym razem jest to YT Industries Izzo w najwyższej wersji Pro Race.



Co znaczy Izzo?

 

Według producenta rower ma być wyjątkowy. To zresztą pierwszy w kolekcji niemieckiej marki rower tego typu z mniejszym skokiem, ale nadal ma zachowywać jej DNA (bez względu na to, co to znaczy). Ma być ostry jak katana (samurajski miecz, przyp. red.), zwrotny i bardzo szybki. Ma to być rower górski do użytku na co dzień. Ścieżkowiec o skoku 130 mm, który nie chce być sprzętem all mountain lecz superlekkim narzędziem do jazdy po trailach. Bez względu na to, czy będzie to wielodniowa wyprawa, czy wypad po pracy. Izzo "wyznacza nowe standardy", jak twierdzi YT.

 

Pro Race

 

Rower ma być wystarczająco lekki by namieszać w lokalnym maratonie i jednocześnie mieć rezerwy na więcej. Niemożliwe? Specjalnie pod tym kątem dobrano specyfikację. Ultra lekkie koła DT Swiss XMC 1200 Spline, zawieszenie o pełnym zakresie regulacji Fox Float Factory, krótki mostek i szeroka kierownica tworząca elegancki kokpit Race Face, napęd 1x12 Sram Eagle Xo1 z zakresem przełożeń 500% oraz sztyca teleskopowa Transfer Foxa. To fakt, że nie jest tower XC, ale co stoi na przeszkodzie, by w podobnym wyścigu wystartować? Rower zdecydowanie nie będzie w tym przeszkadzał. Nasza sztuka w rozmiarze L ważyła tylko 12,45 kg (bez pedałów).

 

Specyfikacja

 

 

CENA: 5299 euro

MATERIAŁ/ROZMIAR: karbon, S, M, L, XL, XXL

MASA BEZ PEDAŁÓW: 12,45 kg (L, bez pedałów)

WIDELEC/TŁUMIK: Fox 34 Float Factory/Fox Float DPS Factory

KORBA/NAPĘD: Sram X01 Eagle/Sram X01 Eagle, 1x12

PRZEŁOŻENIA/SZER.  KIEROWNICY: 32, 10‑50/800 mm

HAMULCE/ROZMIAR TARCZY: Sram G2 RSC/180/180 mm

KOŁA: DT Swiss XMC 1200 Spline, opony Maxxis Forecaster 29x2,4

REACH/STACK/BB DROP: 472/621/‑40 lub - 35

 

Dowiedz się więcej na: yt-industries.com

 

Geometria

 

W rowerze zastosowano flip chip, pozwalający na zmianę geometrii o 0,5 stopni i podniesienie środka suportu. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że dwa największe rozmiary mają o 5 mm dłuższe tylne widełki, by zachować proporcje ramy.

 

 

Kokpit Race Face Turbine R i kierownica Next. W testówce zastosowaliśmy krótszy mostek - seryjnie w L ma 60 mm, u nas 45 mm

 

 

Teoretycznie rower jest czarny, ale gdy się patrzy pod kątem widać, że i "podpalany" srebrem. Także wahacz jest karbonowy

 

 

Logo YT, ale to model SDG zamontowano na sztycy Transfer Foxa. sztyca ma 150 mm skoku

 

 

Jeszcze raz kierownica. Ma niminalny wznios, tak by nie podnosić przodu roweru, ale jest bardzo szeroka

 

 

Ciekawostka - dekielek z numerem testówki z floty YT

 

 

Jeszcze jedno nietypowe, rzadko spotykane rozwiązanie - manetka blokady tłumika w gripie Rock Shoxa

 

 

Zawieszenie oparte jest na Foxach z serii Factory. Widać linkę dochodzącą do tłumika, służącą do zdalnej blokady.

 

 

Życie bez klatki, czy poza klatką - motto YT na widełkach łańcuchowych. Nie zabrakło i osłony

 

 

Przód Fox 34 blokowany jest oddzielnie, dźwigienką. I szczerze mówiąc to dobre rozwiązanie, że da się to zrobić odzielnie od tłumika

 

 

Logo YT widnieje na główce sterowej i ma charakter nienarzucający się

 

 

I jeszcze raz cały rower, w pełnej okazałości!

Komentarze do artykułu