Klick, klick, kupione – test sprzedawców wysyłkowych

Liczba sprzedawanych wysyłkowo rowerów gwałtownie wzrasta. Dobra jakość w korzystnej cenie spędza sen z powiek właścicieli sklepów stacjonarnych. Ale na jakim poziomie jest proces zamówienia, wysyłki, no i oczywiście montaż? A zwroty? Sprawdziliśmy to wszystko na przykładzie sześciu sprzedawców wysyłkowych.



Próba losowa

 

Test sprzedaży wysyłkowej miał charakter próby losowej, która odzwierciedla przebieg procesu zamówienia. Stosownie do tego nasz test nie jest reprezentatywny. Problemy, na które zwróciliśmy uwagę, mogą, ale nie muszą wystąpić. Także w przemyśle rowerowym znany jest fenomen „poniedziałkowego samochodu”. Tym bardziej w przypadku roweru, którego montaż w dużym stopniu uzależniony jest od pojedynczych osób, nie można wykluczyć, że ktoś miał po prostu słabszy dzień.

 

Sklepy rowerowe online

 

MISJA INCOGNITO

 

Mój test bezpośredniego kupna roweru rozkręca się. To dopiero pierwszy zamówiony pod „przykrywką” rower, a już stał się przyczyną domowej kłótni. Co będzie się działo, gdy niebawem dojedzie pięć kolejnych? Na pewno po sprawdzeniu jakości w redakcji będą musiały wrócić tam, skąd przyszły. Ale nie ma tego złego… Takie sytuacje były celem naszego testu zamówień incognito. Od wielu lat BIKE testuje rowery od sprzedawców wysyłkowych razem z maszynami, które nabędziecie w tradycyjnych sklepach.

 

CENA ONLINE ZAWSZE NA KORZYŚĆ…

 

Często okazuje się, że rowery ze sprzedaży bezpośredniej wygrywają porównania, między innymi z powodu dobrego stosunku ceny do jakości. W ostatnim dziesięcioleciu udział firm wysyłkowych w sprzedaży rowerów wzrósł. Jedna trzecia czytelników magazynu BIKE zdecydowała się na zakup nowego roweru w kartonie. Trend trwa nieprzerwanie, ponieważ rowery sprzedawców bezpośrednich są innowacyjne, charakteryzują się wysokim stopniem zaawansowania technicznego i mają najlepszy osprzęt. A w porównaniu z ofertą lokalnych sklepów często okazują się tańsze, bo odpada marża pośrednika. Sprzedawcy wysyłkowi nie mają możliwości bezpośredniej rozmowy z klientem, dlatego porady dotyczące zakupu i finalizująca je sprzedaż, odbywają się online. A ponieważ odpowiednio zaprogramowane strony www docierają do szerokiego grona klientów, taka forma sprzedaży jest dziś skuteczniejsza niż rozmowa twarzą w twarz w sklepie. Mamy więc dwa do zera dla sprzedaży wysyłkowej? Niekoniecznie.

 

Sklepy rowerowe online

 

…ALE CO DOSTAJE KOWALSKI W ZAMIAN?

 

Nasze zwyczajowe testy nie są w stanie uwypuklić jednego ważnego aspektu, mianowicie na ile sprawnie przebiega proces zamówienia, dostawy, serwisu, montażu i zwrotów u odnoszących sukcesy firm sprzedaży bezpośredniej. Czy i jak zrobią dla nas to, czego możemy się spodziewać po dobrym stacjonarnym sklepie rowerowym. Test, w którym zamawialiśmy rowery jak przeciętny Kowalski, miał to zweryfikować. Tradycyjne testy branżowe mają tę słabą stronę, że wszystkie magazyny często zamawiają swoje rowery bezpośrednio u producenta, który z góry wie, komu i po co je dostarcza. Równie często już nawet dostawa realizowana jest przez pracowników producenta. A rowery testowe zostają wcześniej złożone przez najlepszych mechaników. W naszym porównaniu sześciu uznanych sprzedawców wysyłkowych wszystkie te elementy chcieliśmy wyeliminować.

 

KRYTERIA ZAMÓWIENIA „POD PRZYKRYWKĄ”

 

Dlatego zamówień w firmach Canyon, Propain, Radon, Rose, Votec i YT dokonaliśmy incognito. Pierwszymi kryteriami, które braliśmy pod uwagę, były: prezentacja roweru, informacja o obszarze zastosowań, porównanie wielu modeli i obsługa klienta online/przez telefon przed dokonaniem zamówienia. To jedna z mocnych stron sprzedaży bezpośredniej. I rzeczywiście, większość producentów wykorzystała swoją szansę. W przypadku każdego z nich stosunkowo szybko przebrnęliśmy przez kryteria: obszar zastosowań (pełne zawieszenie, all mountain, 29”) i budżet (od 12000 do 15000 zł), otrzymując listę propozycji. Nie było też problemów z doborem rozmiaru ramy za pomocą udostępnianych online narzędzi.

 

Sklepy rowerowe online

 

DODATKI I DOPŁATY

 

Dodatkowo producenci udostępniają też bardzo dobre (Rose) i mniej dobre (Canyon) komunikatory Live-Chat. Na tym etapie obsługa telefoniczna w większości przypadków działa jeszcze bezproblemowo i kompetentnie. Finalne zamówienie i przelew za pośrednictwem powszechnych metod płatności, także przebiegły sprawnie. W większości przypadków producenci wymagają dodatkowych opłat (35–45 euro) tytułem wysyłki. Rose i Radona warto szczególnie mocno pochwalić za specjalne opcje wysyłki (na terenie Niemiec za dopłatą otrzymacie dostawę Premium, zawierającą montaż na miejscu i zaznajomienie z maszyną u lokalnego sprzedawcy w przypadku Radona czy mobilny serwis u Rose).

 

Sklepy rowerowe online

 

KLIK – KUPIONE. SIĄDŹ I CZEKAJ

 

Po zamówieniu, jak to po zamówieniu, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Czas pełen napięcia. Kasa poszła, a nowego roweru jeszcze nie ma i przez chwilę nie będzie. Tylko Propain kreatywnie wykorzystuje ten czas, wysyłając regularne maile informujące klienta o postępach w produkcji. Również Radon, Votec, Rose i YT nie zepsuły nam nastroju, a ich rowery dotarły na czas. Canyon, który zaliczył największe opóźnienie w dostawie, udzielił nierzetelnej informacji. Zamiast obiecanych kilku dni rower dotarł dopiero po 37 dniach od przelewu. A od pierwszego do ostatniego dnia oczekiwania internetowy status zamówienia wskazywał jeden i ten sam termin dostawy. To żaden jednostkowy przypadek, wielu z naszych czytelników w przeprowadzanej internetowej ankiecie informowało o podobnych doświadczeniach. Szef marki Canyon, Roman Arnold, tłumaczył faux pas tym, że właśnie wtedy przełączana była strona www i logistyka magazynowa. Dodatkowo wskazywał na wysoką sprzedaż, wobec czego liczba niezadowolonych klientów, siłą rzeczy, będzie większa niż w przypadku małych producentów.

 

Sklepy rowerowe online

 

JEST! SPRAWDZAMY

 

Po dostawie każdy z rowerów musiał trafić do warsztatu BIKE celem skontrolowania poziomu montażu, instrukcji obsługi i jakości dostarczanych w zestawie narzędzi. Także i tu mieliśmy duże rozbieżności. Tylko YT montuje i wyjaśnia każdy aspekt wzorcowo. Rose, Votec i Propain nie montują i nie instruują może tak perfekcyjnie, ale wciąż w zadowalającym stopniu. Natomiast montaż Canyona ujawnił irytujące braki. Także osoba składająca naszego testowego Radona musiała mieć wtedy słabszy dzień (wszystkie informacje w dokumentacji testowej na kolejnych stronach).

 

W odróżnieniu od mocno rozbieżnych wyników dostawy zwroty rowerów, a następnie środków na konto, przebiegły stosunkowo bezboleśnie. Koniec końców wszyscy pieniądze oddali, chociaż nierzadko dopiero po upomnieniu. Korzystając z gwarantowanej prawem możliwości zwrotu towaru zamawianego na odległość, trzeba uzbroić się w cierpliwość w oczekiwaniu na pieniądze. Na zwrot środków od Radona czekaliśmy prawie cztery tygodnie, a w przypadku Canyona trwało to kwartał.

 

PODSUMOWANIE

 

Po pół roku rynkowych badań, zamawiania, oczekiwania na dostawę, kontroli jakości montażu, zwrotów i dzikich zawirowań na koncie bankowym mieliśmy mieszane odczucia. Ukryte wady takiego kanału dystrybucji wyszyły na jaw, i to akurat w przypadku domniemanej gwiazdy wśród sprzedawców wysyłkowych. Zamawiając Canyona, doświadczyliśmy długiego czasu oczekiwania, błędnych informacji i montażu, w wyniku którego klient tracił czas. Choć z dorocznej ankiety wiemy, że na przestrzeni ostatnich lat poziom zadowolenia klientów marki Canyon znacznie się poprawił. Podsumowując eksperyment, doszliśmy do wniosku, że sprzedawcy wysyłkowi często zyskują dzięki decydującemu stosunkowi ceny do jakości. W praktykach biznesowych różnią się jednak równie mocno jak sprzedawcy stacjonarni.

 

CANYON

Sklepy rowerowe online

 

Canyon to właściwie historia sukcesu. Firma oferuje wysokiej klasy rowery w korzystnych cenach. W trakcie próby losowej zmagaliśmy się jednak z długim czasem dostawy i jakością montażu poniżej średniej.

 

ZAMÓWIENIE    4/6

 

Dobrze zaplanowana i przejrzysta strona www. Szybko docieramy do pożądanego roweru i otrzymujemy wszystkie kluczowe informacje. Także narzędzia wspierające proces zakupowy, np. wytyczne dotyczące rozmiaru ramy czy objaśnienia geometrii, są czytelne. Komunikator LiveChat wielokrotnie był nieaktywny, więc nie miał sensu. Przy rowerze, który chcieliśmy zamówić pierwotnie już w lutym, widniał czerwcowy termin dostawy. Dlatego wybraliśmy alternatywną i dostępną od ręki wersję. Oprócz powszechnych metod płatności Canyon oferuje także system sprzedaży ratalnej i leasing. Problemów z informacjami o płatnościach oraz procesem samej płatności nie było.

 

DOSTAWA – 1/6

 

Na stronie internetowej Canyon utrzymuje: „Nasze rower są już wstępnie zmontowane, spakowane, a za kilka dni u ciebie”. Tej obietnicy nie dotrzymano. Mimo że nasz rower miał być dostępny od ręki, otrzymaliśmy go dopiero po sześciu tygodniach. Do samego końca, i bez wyjaśnień, w statusie dostawy online widniał pierwotny termin. W odpowiedzi na pytanie zadane mailowo Canyon przyznał, że ma „małe opóźnienie”. Szef marki Roman Arnold wyjaśniał zaistniałą sytuację zmianami w systemie, które miały miejsce w tym czasie. Ale opóźniona wysyłka została przez DHL zaanonsowana poprawnie i przebiegła bez zakłóceń. Wysyłka w kartonie DHL ma tę zaletę, że w przypadku zwrotu nie trzeba czekać na kuriera, pudło mieści się w aucie, co ułatwia sprawę.

 

Sklepy rowerowe online

 

ZWROT – 5/6

 

Zwrot towaru z listem przewozowym i do punktu DHL przebiegł szybko i bezproblemowo. Druga opcja zakłada odbiór z domu, ale wtedy trzeba czekać na kuriera. Nie było automatycznego zwrotu pieniędzy od Canyona, musieliśmy się upominać, po czym wszystko przebiegło już bez zakłóceń. Uczciwie i uprzejmie, koszty zwrotu i za ochronny karton Bike Guard Canyon bierze na siebie.

 

MONTAŻ – 2/6

 

Przepastna instrukcja obsługi w siedemnastu językach jest nieprzejrzysta, zawiła i mało praktyczna. Nagrania są lepsze. Nasz rower dotarł ze źle dociętą linką regulowanej sztycy, w związku z czym sztyca nie działała. Instrukcja montażu napisana była tylko po angielsku, w bardzo trudny (dla technicznych laików) do zrozumienia sposób. Tarcze hamulcowe lekko ocierały. Linki i przewody hamulcowe były przesadnie długie, odstawały od ramy i kierownicy. Z powodów transportowych w amortyzatorze nie było powietrza. A w zestawie narzędzi brakowało pompki do amortyzatorów.

 

Sklepy rowerowe online

 

PODSUMOWANIE

 

Canyon nie popisał się najdłuższym terminem dostawy, słabą komunikacją i prawie najgorszym montażem. Rowery mogą odnosić zwycięstwa w testach, czy w porównaniach ceny do jakości, niemniej kilka najważniejszych kryteriów zakupowych nie zostało spełnionych w sposób, który można by uznać za satysfakcjonujący. Przynajmniej nie podczas tej próby.

 

PROPAIN

 

Sklepy rowerowe online

Propain daje klientowi sporą możliwość indywidualizacji wybieranego roweru, udziela kompetentnych informacji w uprzejmy sposób. Jazdy próbne nie są dozwolone i mogą utrudniać zwrot. Montaż wykazał drobne niedociągnięcia.

 

ZAMÓWIENIE – 4/6

 

Strona internetowa jest przejrzysta, dobrze rozplanowana i zawiera wszystkie ważne informacje dotyczące zamówienia. Narzędzie do określenia rozmiaru ramy, dział FAQ i informacje serwisowe nie są tak obszerne i interaktywne, jak u innych sprzedawców wysyłkowych. Obsługa telefoniczna działa szybko, jest kompetentna i bardzo przyjazna. Dużo sensownych możliwości własnej konfiguracji roweru. Jesteśmy informowani o konieczności posiadania pompki do amortyzatorów, której nie ma w zestawie oraz o wymiennym haku. Oprócz powszechnych metod płatności działa też system sprzedaży ratalnej i leasing. Proces płatności przebiegł bezproblemowo.

 

DOSTAWA – 4/6

 

Propain jako jedyny kreatywnie wykorzystał czas oczekiwania na rower, informując klienta o statusie zamówienia – profesjonalnie i miło. Mogliśmy podejrzeć, kiedy rama zeszła z linii produkcyjnej, kiedy odbywa się montaż i przekazanie do wysyłki. Wyposażeni w taką wiedzę mogliśmy nawet zaakceptować małe spóźnienie w dostawie. Pozbawione nieco sensu wydawało nam się początkowo konto klienta. Propain w każdym mailu informował, że nie sprawdzimy tam historii zamówienia ani daty dostawy. Konto działa na zasadzie społeczności przyjaciół, użytkownicy otrzymują tu punkty za to, że w miejscu zamieszkania pokazali swojego Propaina komuś, kto nosi się właśnie z zamiarem kupna. Trzeba przyznać, że to sprytne rozwiązanie, które jednocześnie pokazuje, że firma ma zaufanie do jakości własnego produktu i sposobu montażu.

 

Sklepy rowerowe online

 

ZWROT 4/6

 

Propain ma ostrzejsze wytyczne dotyczące odstąpienia od umowy i zwrotu towaru. Co jest zresztą w porządku, biorąc pod uwagę, że producent nie jest tak dużym graczem jak Rose czy Canyon. Tym bardziej, że rowery Propain są skonfigurowane w dużym stopniu przez klientów, co w przypadku zwrotu nie jest korzystne dla producenta. Nasza uwaga dotycząca krótkiej jazdy próbnej doprowadziła do debaty o możliwych śladach użytkowania, której kres położył dopiero materiał dowodowy w postaci zdjęć. Sam zwrot też nie przebiegł płynnie. W zasadzie rower trzeba odesłać na własny koszt, a zważywszy na gabaryty kartonu, byłaby to droga przyjemność. Dopiero voucher na gratisowy zwrot rozwiązał i tę kwestię. Koniec końców na koncie pojawiła się cała kwota, łącznie z kosztami wysyłki.

 

MONTAŻ – 3/6

 

Sensowna i zwięzła instrukcja została napisana pod kątem przyszłego użytkownika. Ale zdjęcia były niedokładne - ze zbyt małą liczbą szczegółów. To samo dotyczy nagrań na Youtube. Rower wymaga pewnej wprawy i wiedzy przy montażu. Brakowało podkładek koniecznych do karbonowych ramion korby, a w krótkiej osi może gromadzić się brud. To żaden dramat czy niebezpieczeństwo, ale perfekcyjnie też nie jest. Napęd i hamulce wyregulowano bardzo dobrze.

 

Sklepy rowerowe online

 

RADON

Sklepy rowerowe online

 

Radon ma wiele zalet, współpraca z ponad 260 partnerami serwisowymi to jedna z nich. Także czas dostawy, procedura zwrotu i obsługa są na świetnym poziomie. Niestety, zdecydowanie najgorszy okazał się montaż roweru.

 

ZAMÓWIENIE – 6/6

 

Klienci szybko odnajdą się na przejrzystej i nowoczesnej stronie www. Za nazwą kryje się firma H & S Bike Discount z Bonn oferująca produkty w okazyjnych cenach. Rowery mają już zdefiniowaną specyfikację, aczkolwiek godne polecania i warte naśladowania są opcje, jak na przykład możliwość wstępnych ustawień tłumika. Warto pochwalić też możliwość dostawy nowo zakupionego roweru do jednego z 260 partnerskich punktów serwisowych (opcja w Polsce niedostępna!). Kompetentna obsługa telefoniczna była miła i zwolniono nas z opłat za koszty wysyłki. Wszelkie powszechnie stosowane metody płatności są akceptowane.

 

DOSTAWA – 5/6

 

Rower dotarł w możliwie krótkim czasie. Widać, że Radon panuje nad logistyką i całym procesem wysyłki. Od momentu zapowiedzi dostawy spedytor potrzebował pół dnia na dostawę dużego pudła. Karton jest nieporęczny, praktycznie nie da się go nieść samemu, nie wejdzie do żadnej osobówki, do blokowej piwnicy przypuszczalnie też nie. A ponieważ kurier dostarcza tylko przed dom, więc może być problem.

 

ZWROT – 6/6

 

Także i w tym przypadku Radon działa szybko, nie stwarzając problemów. Kurier przyjechał o czasie i był pomocny. Radon nie dość, że szybko dostarcza, to nie każe długo czekać na zwrot pieniędzy. Ten nastąpił bezzwłocznie i bez upominania się, godny pochwały wyjątek w naszym teście.

 

Sklepy rowerowe online

Radonowi przydarzył się kuriozalny blad montażowy: brakowało śruby w tylnym zawieszeniu, znajdowała sie zamiast tego w osi przedniego koła.

 

MONTAŻ – 1/6

 

Jak by nie wychwalać zamówienia i dostawy, w kwestii wstępnego montażu firma z Bonn strzeliła sobie w kolano. Błąd montażu, jaki odkryliśmy, mógł być potencjalnie niebezpieczny w skutkach. Sprawa jest o tyle jeszcze poważniejsza, że rower został dostarczony w stanie (wizualnie) niemalże gotowym do jazdy, co może sprawiać mylne wrażenie, że w zasadzie można by od razu ruszać w drogę. A wtedy nikt nie zauważyłby brakującej śruby tylnego trójkąta, który przypuszczalnie uległby zniszczeniu podczas pierwszej jazdy. Także mostek i chwyty kierownicy nie siedziały wystarczająco mocno. Tylko napęd i hamulce były dobrze wyregulowane. Jak na ironię losu mechanik wszystko odhaczył na liście, którą dołączył do roweru. Przynajmniej nagrania Youtube dotyczące montażu są bez zarzutu.

 

Sklepy rowerowe online

 

PODSUMOWANIE

 

Kilka rzeczy w przypadku marki Radon zagrało lepiej niż u innych sprzedawców wysyłkowych, szybka dostawa, świetna usługa serwisowa prowadzona we współpracy z lokalnymi punktami i bezproblemowy proces zwrotu towaru. Niestety cały ten pozytywny obrazek został zaprzepaszczony przez marny montaż. Rzecz tym bardziej niebezpieczna, że ogólny stan wizualny, w jakim rower jest dostarczany, może sugerować odbiorcy, że w zasadzie można od razu wsiadać i jechać.

 

ROSE

Sklepy rowerowe online

 

Rose należy do grona renomowanych sprzedawców wysyłkowych. Zamówienie, wysyłka i obsługa znajdują się na najwyższym poziomie. Dostawa za pośrednictwem mobilnego serwisu dostępna tylko na terenie Niemiec.

 

ZAMÓWIENIE – 5/6

 

Strona do składania zamówień jest przejrzysta i oferuje ogromny wybór spośród 50 000 artykułów. Po chwili poszukiwań trafimy także na linki prowadzące do filmów instruktażowych, komunikatora Chat czy działu FAQs. W porównaniu do stron www marek Canyon i Radon ta nie sprawia wrażenia równie nowoczesnej i sprofilowanej, co nie ma jednak żadnego wpływu na wysoką jakość obsługi, wyczerpujące informacje czy bezproblemowe zamówienie z możliwością zapłaty powszechnie przyjętymi metodami, łącznie ze sprzedażą ratalną i leasingiem. Przyjazny pracownik obsługujący firmowy Chat służy kompetentną pomocą już po krótkiej chwili.

 

DOSTAWA – 6/6

 

Oprócz wysyłki spedycją za niecałe 40 euro Rose oferuje też możliwość osobistego odbioru w jednym z dziesięciu sklepów własnych, ale oczywiście zlokalizowanych na terenie Niemiec, albo dostawę bezpośrednią za pośrednictwem mobilnego serwisu, też tylko na terenie Niemiec. Dostawa spedycją została zaanonsowana, a kurier potrzebował pół dnia, żeby dostarczyć towar pod wskazany adres. Karton był drugi pod względem wielkości. Dla jednej osoby będzie nieporęczny i nie zmieści się też do samochodu osobowego.

 

Sklepy rowerowe online

 

ZWROT – 4/6

 

Za pośrednictwem konta klienta procedura zwrotu i odbiór roweru przez spedycję przebiegły sprawnie. Chociaż i w tym przypadku trzeba zarezerwować sobie pół dnia na oczekiwanie na kuriera. Zadziwiające, że tak duży i uznany sprzedawca wysyłkowy jak Rose nie zwraca kosztów przesyłki, a pieniądze za rower przelał dopiero po mailowym wezwaniu.

 

MONTAŻ – 4/6

 

Rower Rose dostarczany jest w niemalże całkiem zmontowanej postaci, nam pozostało jedynie ustawienie mostka i kierownicy. Niestety, o ile instrukcja obsługi jest obszerna, to zbyt ogólnikowa i brakuje w niej dobrych zdjęć. Ogólnie rzecz biorąc, mało przyjazna. Napęd wyregulowany był nienagannie, ale ocierająca tarcza wymagała torxa (zdjęcie po prawej). Ogólnie Rose poskąpił na wyposażeniu dodatkowym w postaci narzędzi do finalnego montażu czy pompki do amortyzatorów. Inni byli w tej materii bardziej wspaniałomyślni. Kolejna gafa to brak informacji dotyczących zasady działania i ustawień tylnego trójkąta Progeo – konstrukcji własnej Rose. Taką wiedzę zdobędziemy tylko na stronie www.

 

Sklepy rowerowe online

 

PODSUMOWANIE

 

Różnorodnością artykułów, gruntownym serwisem informacyjnym i rozsądnymi opcjami dostawy Rose udowadnia wieloletnie doświadczenie w branży wysyłkowej. Także logistyka pracuje skutecznie i bez opóźnień. W odniesieniu do powyższego montaż nie był perfekcyjny, a instrukcja obsługi mało przyjazna. Niezbyt uprzejme było też zatrzymanie kosztów wysyłki.

 

VOTEC

Sklepy rowerowe online

 

Votec przy zamówieniach, logistyce i w procesie sprzedaży korzysta z know‑how sprzedawcy wysyłkowego, firmy BRÜGELMANN. Wszystko przebiegło bezproblemowo. Także poziom montażu był ponadprzeciętny.

 

ZAMÓWIENIE – 5/6

 

 Zamówienie roweru Votec odbywa się dwuetapowo. Nowoczesna strona internetowa informuje nas ogólnie o rowerach i ich specyfikacji. Informacje dotyczące samej sprzedaży ograniczają się jeszcze do rzeczy niezbędnych. Na tym etapie nie ma kalkulatora rozmiarów, filmów czy komunikatora Chat. Podany jest tylko kontakt do telefonicznej linii obsługi i adres email. W celu dokonania właściwego zamówienia strona przekierowuje nas do Brügelmanna – największego sprzedawcy wysyłkowego w Niemczech. Po przejściu na tę stronę ceny sprzedaży często spadają. Jeszcze przed rozpoczęciem właściwego sezonu, przy wielu modelach widniała cena po rabacie. Finalne zamówienie przebiegło bez zakłóceń, bez ponoszenia kosztów wysyłki i konieczności dodatkowych zakupów.

 

DOSTAWA – 5/6

 

Wzorem Radona także Votec dotarł w możliwie krótkim czasie. Poręczny karton zmieścił się do windy i tak oto pewnego dnia na klatce schodowej przed drzwiami mieszkania zastał nas nowy rower. Jako że kartony są mniejsze, rowery przyjeżdżają w mocniej zdemontowanej postaci, a to z kolei oznacza więcej pracy przy składaniu. Za to kartony tego typu łatwiej przechowywać i pewnego dnia można je ponownie wykorzystać, zabierając ze sobą rower na urlop, czy w innych celach transportowych.

 

Sklepy rowerowe online

 

ZWROT – 5/6

 

Zwrot odbył się równie rutynowo i bez komplikacji, jak i dostawa. Tak jak w przypadku Amazona klienci mogą wydrukować ze strony formularz zwrotu i dostarczyć paczkę do filii przewoźnika. W naszym przypadku, po odwołaniu, został ustalony termin odbioru przez spedycję. Musieliśmy jednakże poświęcić jeden dzień w oczekiwaniu na kuriera.

 

MONTAŻ – 6/6

 

Dwie grube instrukcje obsługi zawierają wszelkie możliwe informacje dotyczące odpowiedzialności producenta, ale przy montażu roweru były mało pomocne. Dzięki Youtube osiągniemy więcej, choć jak dotąd nie mają wielu odsłon. Votec był hojny w kwestii zestawu narzędzi do montażu i dołączył do roweru cyfrową pompkę do amortyzatorów, klucz dynamometryczny oraz mleko do opon Blue Doc. Pompka jest bardzo dokładna. Dzięki niej oraz jasnej instrukcji od Foxa szybko poradzicie sobie z ustawieniem ciśnienia w układzie zawieszenia. Dokładnie ustawiony napęd i hamulce oraz pozostała jakość montażu robią wrażenie. Nasadki ochronne karbonowej korby były już nałożone.

 

Sklepy rowerowe online

 

PODSUMOWANIE

 

Zamówienie, dostawa i zwrot za pośrednictwem logistyki Brügelmanna przebiegły sprawnie. Także ze zwrotem środków nie było kłopotów. Pieniądze pojawiły się na koncie szybko i bez upominania się, czego nie można powiedzieć o wielu innych sprzedawcach wysyłkowych. Ponadprzeciętne były też jakość montażu i dodatkowe wyposażenie w postaci m.in. cyfrowej pompki do amortyzatorów. Sprzedaż warta polecenia.

 

YT

Sklepy rowerowe online

 

Cool, nowocześnie i niemal perfekcyjnie. YT przedstawia zalety zakupów online i nie pozwala sobie na jakiekolwiek wpadki. Plus za najlepszy montaż oraz dobre oferty serwisu i przeglądu.

 

ZAMÓWIENIE – 5/6

 

YT ma zdecydowanie najnowocześniejszą stronę prezentującą rowerowy dorobek. Opisy maszyn i technologii są zrozumiałe. LiveChat i kalkulator rozmiarów są jakby trochę w cieniu. W lutym musieliśmy też stosunkowo długo czekać na połącznie telefoniczne. Ale za to obsługa była bardzo kompetentna i przyjazna. Zarówno zamówienie, jak i dostawa, poszły gładko jak po maśle.

 

DOSTAWA – 6/6

 

Dopiero po wyjęciu YT z kartonu (zdjęcie na górze) widać, z jakim pietyzmem przy nim pracowano. Żaden inny rower, nawet w przybliżeniu, nie był zabezpieczony w tak przemyślany sposób. Dostawa za pośrednictwem DHL dotarła dokładnie w zapowiedzianym dniu. Rowery w małych kartonach siłą rzeczy zawsze będą bardziej porozkręcane, ale za to łatwiej takie pudełka przechowywać i transportować.

 

ZWROT 5/6

 

Także zwroty w YT nie stanowią problemu. Rejestrujemy je na koncie klienta, generujemy list przewozowy, a DHL odbiera towar. YT wpadło na dobry pomysł i w instrukcji montażu opisuje również poprawny sposób ponownego zapakowania roweru na okoliczność zwrotu lub serwisu. YT zwraca także koszty wysyłki, aczkolwiek kwota uznania pojawiła się dopiero po zapytaniu.

 

Sklepy rowerowe online

 

MONTAŻ 6/6

 

 W warsztacie BIKE wszyscy jednomyślnie stwierdzili, że montaż nie mógłby być lepszy. Na początek wzorcowo opisana i ilustrowana instrukcja montażu. YT jako jedyny producent dostarcza nie tylko bardzo solidne narzędzia, wysokiej jakości pompkę do amortyzatorów   i pastę montażową, ale także gratisowe pedały. Ponieważ ze względu na mniejszy rozmiar kartonu oraz w celu ochrony komponentów rower dociera do klienta mocno porozkręcany i wymaga większego nakładu pracy, umieszczono na nim liczne wskazówki montażowe, na przykład na tarczach hamulcowych czy regulowanej sztycy. Kolejny przykład wielkiej dbałości to przypięcie opaskami przez mechaników YT podkładek koniecznych do ochrony korby do nagwintowanych otworów. Dzięki temu także laicy odgadną ich przeznaczenie   i nie zgubią w otchłani pudełek. Ustawienia amortyzatora i tłumika zostały wyjaśnione w zrozumiały sposób. A napęd i hamulce tarczowe były perfekcyjnie wyregulowane.

 

Sklepy rowerowe online

 

PODSUMOWANIE

 

Z wielkim żalem odsyłaliśmy YT. Zamówienie poszło gładko, YT dostarczył rower punktualnie i zapakowany tak starannie, jak w żadnym innym przypadku. Wysoka jakość montażu wprawiała w zdumnienie nawet doświadczonych mechaników. A godne polecenia pakiety serwisowe na przeglądy w stałej cenie uzupełniają niemalże idealny obraz nowoczesnego sprzedawcy wysyłkowego.

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

 

Warsztat: sprawdzanie zużycia i wymiana łańcucha

Kolarska kuchnia - Casarecce Mozza

LONG RIDE:

Komentarze do artykułu