SPECYFIKACJA
Testowany egzemplarz ma sterówkę tapered, skok 100 mm, czarne golenie górne i dolne (są też białe) oraz oś 20 mm skręcaną 5 śrubami. Cztery śruby na imbus 4 mm ściskają oś w dolnych goleniach, duża aluminiowa śruba z sześciokątnym otworem 6 mm unieruchamia oś Hexlock. To znane rozwiązanie w amortyzatorach Manitou, jednak użytkownicy przyzwyczajeni do osi z szybkozamykaczem będą narzekać na dodatkowy kłopot przy zdejmowaniu koła. Oprócz zmiany ciśnienia w asyście powietrznej regulujemy tłumienie kompresji aluminiowym pokrętłem tłumika ABS+, a powrót niebieską dźwignią u dołu prawej goleni. Podczas uginania widelca słychać odgłosy przeciskania się oleju przez zestaw shimów w tłumiku, poza tym brak innych odgłosów. Jako że widelec trafił do roweru pumptrackowego, założyłem w nim hamulec (mocowanie PM 160), a przewód hamulcowy poprowadziłem z tyłu odwróconej podkowy.
ZABAWA Z CIŚNIENIEM
W zależności od wagi rowerzysty producent zaleca ciśnienie w asyście od 0 psi dla wagi piórkowej do 50 psi dla wagi 100 kg. Nie należy przekraczać tej drugiej wartości. Widelec przy niewielkiej wartości asysty pracuje bardzo płynnie, a jednocześnie trudno go dobić. Przy niskich wartościach ciśnienia tłumik ABS+ znacząco wpływa na pracę widelca, przy normalnej jeździe wykorzystuje się ok. 80 mm skoku. Po napompowaniu do rekomendowanego ciśnienia widelec przestaje reagować na drobne nierówności i pracuje połową skoku, na pumptracku niepotrzebnie się zapada. Do jazdy po gładkich torach zalecane jest wysokie ciśnienie i duże tłumienie kompresji. W pewnym zakresie tożsamość widelca zmieniamy pokrętłem ABS+, ale zmiana charakterystyki z freeride’owej na dirtową wymaga sięgnięcia po pompkę. Mimo tej niedogodności Circus Expert to najpopularniejszy widelec dirtowy, a produkty konkurencji są znacznie droższe.
Waga: 1946 g
Cena: 1799 zł
Dowiedz się więcej na: velo.pl
PLUSY: dobry stosunek jakości do ceny, płynna praca
MINUSY: mało przydatne rekomendacje ciśnień
OCENA BIKE: 7/10
Przeczytaj również:
LONG RIDE: