Home Nowości Prezentacja: Kross Earth 4.0 XC z maratonowym możliwościami

Prezentacja: Kross Earth 4.0 XC z maratonowym możliwościami

0
904
r

Najważniejsze imprezy na świecie jako cel

 

Earth to model, który od początku został stworzony z myślą o startach w pucharach świata, to też nie pierwsza okazja, kiedy mamy z nim do czynienia. Badaliśmy już prototyp, na którym startowała Jolanta Neff po raz pierwszy w Novym Mieście. Finalną wersję modelu także możecie zobaczyć na naszej stronie, choć jeszcze nie w charakterystycznej czerwonej barwie.

 

Wersja Earth 4.0

 

Obecnie Earth w wersji TE, czyli Team Edition, to podstawowe narzędzie pracy Mai Włoszczowskiej i pozostałych członków Kross Racing Team. Earth 4.0 to model następny w kolekcji, ale jednocześnie jedyny tak jak topowy wyposażony w całkowicie karbonową ramę – włącznie z wahaczem. Zgodnie ze specyfikacją na stronie producenta ramy są identyczne i wykonane z kompozytu nazwanego D84 Carbon SL.

 

 

Specyfikacja

 

Rama
Rama D84 Carbon SL
Rozmiar ramy  
Widelec Fox Performance 32 Step-Cast (skok 100mm, boost)
Tylny amortyzator Fox Float DPS Performance Elite (blokada wmanetce)

 

Koła
Piasta przód DT Swiss X 1700 (15 × 110 boost)
Piasta tył DT Swiss X 1700 (15 × 148 boost)
Opony Schwalbe Racing Ray SnakeSkin Addix Spgrip (29″ × 2,25″ TL-Easy, folding)
Obręcze DT Swiss X 1700 (22,5mm)
 
 
Napęd
Przerzutka przód
Przerzutka tył Sram GX Eagle
Hamulec tył SRAM LEVEL TL
Hamulec przód SRAM LEVEL TL
Dźwignia hamulca SRAM LEVEL TL
Manetki Sram GX Eagle (1 × 12)
Korby Sram GX Eagle DUB (34T)
Suport Sram DUB PressFit
Łańcuch Sram GX Eagle
Kaseta / Wolnobieg Sram GX Eagle 1275 (10 – 50T)

 

Komponenty
Kierownica FSA Afterburner (740 mm, 31,8 mm)
Wspornik kierownicy FSA Afterburner (S – 70 mm, M/L – 80 mm, XL – 90 mm, wznios 6°)
Wspornik siodła Aluminium (S/M – 350 mm, L/XL – 400 mm, 30,9 mm)
HEADESET  
Siodło Selle Royal 2043HRN
Chwyty Kross Silky
Pedały

 

 

Rower wyposażony jest w zawieszenie ESPS – cały wahacz to jeden fragment, bez dodatkowych zawiasów przy hakach. Pozwala to obniżyć wagę cramy

 

 

„Serce” roweru to tłumik, który można blokować z kierownicy. Zawieszenie ma 100 mm skoku. Po blokadzie…. zero. 

 

 

Z przodu, podobnie jak z tyłu także znalazł się produkt Foxa. Model 32 StepCast także ma 100 skoku.

 

 

Manetka do obsługi zawieszenia blokuje obydwa amortyzatory jednocześnie

 

 

Warto zwrócić uwagę na fakt, że łącznik pomiędzy wahaczem a tłumikiem jest jednoczęściowy, to także obniża wagę, ale i usztywnia konstrukcję

 

 

To nie przechwałka, tylko rzeczywistość – rower został sprawdzony w pucharze świata XC (ale też m.in. etapówkach)!

 

 

Rama ma też charakterystyczny dla Krossa kształt ramy z główką o przekroju klepsydry i garbem na rurze górnej

 

 

Earth 4.0 został wyposażony w napęd Sram GX Eagle 1×12

 

 

Korba także pochodzi z tej samej grupy, co ma gwarantować harmonijną współpracę całości

 

 

Za hamowanie także odpowiadają produkty SRAMa – Levele TL

 

 

Jedno z efektowych rozwiązań – mocowanie tylnego hamulca, ukryte w tylnym trójkącie. Aluminiowy adapter dodatkowo odprowadza ciepło

 

 

Oprócz tego w rowerze znalazły się komponenty m.in. FSA (to także jeden ze sponsorów ekipy KRT)

 

 

Ale i firmowe Krossa – na przykład sztyca i siodło. 

 

 

Rama seryjnie ma zamontowaną sztycę sztywną, ale przystosowana jest też do sztyc teleskopowych. Ciekawostka – jest i opcja montażu przedniej przerzutki dla chętnych.

 

 

Pierwsze wrażenia z jazdy znajdziecie w numerze 3-4/2020 BIKE, do kupienia na sklep.magazynbike.pl

 

Więcej na temat modelu znajdziecie na kross.pl

 

Sugerowana cena detaliczna modelu wynosi 16999 zł.

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »