Najważniejsze imprezy na świecie jako cel
Earth to model, który od początku został stworzony z myślą o startach w pucharach świata, to też nie pierwsza okazja, kiedy mamy z nim do czynienia. Badaliśmy już prototyp, na którym startowała Jolanta Neff po raz pierwszy w Novym Mieście. Finalną wersję modelu także możecie zobaczyć na naszej stronie, choć jeszcze nie w charakterystycznej czerwonej barwie.
Wersja Earth 4.0
Obecnie Earth w wersji TE, czyli Team Edition, to podstawowe narzędzie pracy Mai Włoszczowskiej i pozostałych członków Kross Racing Team. Earth 4.0 to model następny w kolekcji, ale jednocześnie jedyny tak jak topowy wyposażony w całkowicie karbonową ramę – włącznie z wahaczem. Zgodnie ze specyfikacją na stronie producenta ramy są identyczne i wykonane z kompozytu nazwanego D84 Carbon SL.
Specyfikacja
Rama | |
---|---|
Rama | D84 Carbon SL |
Rozmiar ramy | |
Widelec | Fox Performance 32 Step-Cast (skok 100mm, boost) |
Tylny amortyzator | Fox Float DPS Performance Elite (blokada wmanetce) |
Koła | |
---|---|
Piasta przód | DT Swiss X 1700 (15 × 110 boost) |
Piasta tył | DT Swiss X 1700 (15 × 148 boost) |
Opony | Schwalbe Racing Ray SnakeSkin Addix Spgrip (29″ × 2,25″ TL-Easy, folding) |
Obręcze | DT Swiss X 1700 (22,5mm) |
Napęd | |
---|---|
Przerzutka przód | – |
Przerzutka tył | Sram GX Eagle |
Hamulec tył | SRAM LEVEL TL |
Hamulec przód | SRAM LEVEL TL |
Dźwignia hamulca | SRAM LEVEL TL |
Manetki | Sram GX Eagle (1 × 12) |
Korby | Sram GX Eagle DUB (34T) |
Suport | Sram DUB PressFit |
Łańcuch | Sram GX Eagle |
Kaseta / Wolnobieg | Sram GX Eagle 1275 (10 – 50T) |
Komponenty | |
---|---|
Kierownica | FSA Afterburner (740 mm, 31,8 mm) |
Wspornik kierownicy | FSA Afterburner (S – 70 mm, M/L – 80 mm, XL – 90 mm, wznios 6°) |
Wspornik siodła | Aluminium (S/M – 350 mm, L/XL – 400 mm, 30,9 mm) |
HEADESET | |
Siodło | Selle Royal 2043HRN |
Chwyty | Kross Silky |
Pedały | – |
Rower wyposażony jest w zawieszenie ESPS – cały wahacz to jeden fragment, bez dodatkowych zawiasów przy hakach. Pozwala to obniżyć wagę cramy
„Serce” roweru to tłumik, który można blokować z kierownicy. Zawieszenie ma 100 mm skoku. Po blokadzie…. zero.
Z przodu, podobnie jak z tyłu także znalazł się produkt Foxa. Model 32 StepCast także ma 100 skoku.
Manetka do obsługi zawieszenia blokuje obydwa amortyzatory jednocześnie
Warto zwrócić uwagę na fakt, że łącznik pomiędzy wahaczem a tłumikiem jest jednoczęściowy, to także obniża wagę, ale i usztywnia konstrukcję
To nie przechwałka, tylko rzeczywistość – rower został sprawdzony w pucharze świata XC (ale też m.in. etapówkach)!
Rama ma też charakterystyczny dla Krossa kształt ramy z główką o przekroju klepsydry i garbem na rurze górnej
Earth 4.0 został wyposażony w napęd Sram GX Eagle 1×12
Korba także pochodzi z tej samej grupy, co ma gwarantować harmonijną współpracę całości
Za hamowanie także odpowiadają produkty SRAMa – Levele TL
Jedno z efektowych rozwiązań – mocowanie tylnego hamulca, ukryte w tylnym trójkącie. Aluminiowy adapter dodatkowo odprowadza ciepło
Oprócz tego w rowerze znalazły się komponenty m.in. FSA (to także jeden ze sponsorów ekipy KRT)
Ale i firmowe Krossa – na przykład sztyca i siodło.
Rama seryjnie ma zamontowaną sztycę sztywną, ale przystosowana jest też do sztyc teleskopowych. Ciekawostka – jest i opcja montażu przedniej przerzutki dla chętnych.
Pierwsze wrażenia z jazdy znajdziecie w numerze 3-4/2020 BIKE, do kupienia na sklep.magazynbike.pl
Więcej na temat modelu znajdziecie na kross.pl
Sugerowana cena detaliczna modelu wynosi 16999 zł.