Prezentacja: jedyny taki Omen Boar 29

Odwiedziny w Radzionkowie miały miejsce przy okazji pewnego projektu, do którego jeszcze wrócimy, ale na razie warto skoncentrować się na testówce, zdecydowanie wyjątkowej. To rower enduro z autorskim zawieszeniem z wirtualnym punktem obrotu, zaprojektowany i wykonany na miejscu! Także malowanie jest indywidualne. A wyposażenie? Omen sprzedaje ramy, ale istnieje opcja zamówienia gotowego, kompletnego roweru. Wszystkie trzy dostępne warianty (OS, ST i Comp) znajdziecie na podstronie omenracing.com/boar

 

Nasza sztuka to prywatny rower twórcy marki, dlatego poza ramą nie odpowiada modelom seryjnym. To „ekumeniczna”, ale działająca mieszanka, składająca się m.in. z napędu Sram GX i hamulców Shimano XT oraz zawieszenia Foxa.

 

 

 

Nie ma wątpliwości, jak model się nazywa. Boar znalazł się na górnej rurze ramy. Poniżej widzicie ciekawą wstawkę wzmacniającą konstrukcję z aluminium 7020/7075 T6. 

 

 

Logo znalazło miejsce na taperowanej główce sterowej.  

 

 

Mocno opadająca rura górna sprawia, że rower ma bardzo duży przekrok. 

 

 

Tył zaś połączony jest z głównym trójkątem za pomocą łączników – dwóch na górze i jednego na dole. 

 

 

Cały tylny wahacza to jeden element, do jego konstrukcji użyto czworokątnych rurek. 

 

 

Generalnie najbardziej charakterystyczny element to „klatka”, którą przebija tłumik. 

 

 

Jak na markę z korzeniami w DH przystało, ma on słuszną długość 216 mm. Skok zawieszenia to katalogowo 167 mm 

 

 

Jedna z cech charakterystycznych konstrukcji – prosty, ale skuteczny błotnik, osłaniający tłumik. 

 

 

W testowanym egzemplarzu zastosowano mocowanie IS hamulców, stąd dodatkowy adapter do tarcz.  

 

 

Dolny łącznik obraca się wokół środka suportu, co ma o tyle znaczenie, że wymusza użycie długiej osi korby i szerokiej mufy. 

 

 

W testówce znalazł się zjazdowy Fox DHX 5.0 Air. 

 

 

Kolejny nietypowy detal to prowadzenie pancerzy i przewodów do sztycy podsiodłowej, przerzutki i hamulca. 

 

 

To nie tylko polski rower, wiele komponentów pochodzi od polskich marek, np. mostek Dartmoor, kierownica Banana Bikes, stery Accent, czy błotnik Octane One!

 

 

Rower został dopracowany wizualnie, nawet na obręczach znalazły się dodatkowe naklejki pasujące do reszty. 

 

 

Więcej o samym Omenie i pozostałych modelach na omenracing.com

 

PS
Zdjęcia zostały zrobione w Żorach przy Muzeum Ognia. Omen Boar 29 idealnie do niego pasuje.

 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »