Prezentacja: pustynna burza Dartmoor Bluebird Pro 27.5 2020

Nowy rama, nowy kolor, sprawdzony model Dartmoor Bluebird na kołach 27.5 cala. Do naszego testu trafił rower w wersji Pro, oto jego prezentacja.



Najważniejsze cechy Dartmoor Bluebird Pro 27.5 2020

 

  • odświeżona wersja ramy Bluebird wyposażona została w metryczny tłumik. Do jej budowy użyto bardziej wycieniowanych rurek, by obniżyć wagę całości. Nowym jest też piaskowy kolor.
  • nowy widelec Marzocchi Bomber Z2 27.5 Boost w jakości i technologii firmy FOX
  • napęd SRAM SX EAGLE o szerokim zakresie pracy przełożeń z lżejszą kasetą SRAM NX 11-50T
  • korba Suntour Aion z 24mm ośką o średnicy 24 mm oraz zębatką 32 z wykonaną metodą CNC, z aluminium 7075
  • tubeless’owe lekkie obręcze Dartmoor Cruiser
  • piasty Dartmlor Reel Pro z aluminiowym bębenkiem
  • ścieżkowe opony WTB Trail Boss z  mieszanką Tri-Tec triple Light/Fast Rolling oraz wzmocnioną konstrukcją TCS
  • kokpit oparty na kierownicy Dartmoor Nitro (800 mm szerokości) oraz mostku Beetle 31.8
  • sztyca teleskopowa X-Fusion Manic ze skokiem dopasowanym do rozmiary ramy (od 150-175)

 

Detale i rozwiązania

 

 

Model ma charakterystyczną konstrukcję z mocno wygiętą rurą górną

 

 

Ten slogan Ride your Way zna już chyba każdy!

 

 

Charakterystyczny jest też sposób mocowania tłumika, z łącznikiem do wahacza

 

 

Potężny główny zawias i łożyska o dużej średnicy sprawiają, że rama jest sztywna

 

 

Imponujące są także spawy - np. te w okolica główki sterowej, czy pomiędzy rurą górną a dolną

 

 

Rower został wyposażony w dużym stopniu w komponenty Dartmoora, np. kierownicę, mostek i chwyty

 

 

Ale też i siodło - sportowy model nie ogranicza ruchów 

 

 

Sztyca X-Fusion Manic to nasz ulubiony model wśród atrakcyjnych cenowo - prosty i działa

 

 

Także manetka, choć z tworzywa, zazwyczaj nie sprawia problemów, ma też możliwość regulacji pozycji

 

 

Nie zabrakło i osłony widełek łańcuchowych - mała rzecz a cieszy

 

 

Szerokie obręcze Dartmoora Cruiser 27,5 przystosowane są do systemów bezdętkowych

 

 

Opony WTB o szerokości 2,6 cala mają bardzo agresywny bieżnik - wgryzą się w każde podłoże

 

 

Rower napędzany jest nową grupą Sram Eagle SX, ale sam tryb to Eagle NX z grupy wyższej - 11-50 z

 

 

Z przodu zamontowano korbę Aion SR Suntour, zębatka ma 32 zęby

 

 

Za kontrolę skoku z tyłu odpowiada Fox Float DPS z powiększonym zbiornikiem EVOL

 

 

Rower zdecydowanie zyskuje za sprawą nowego widelca Bomber Z2. Ta nazwa zobowiązuje!

 

 

W środku kryje się prosty i skuteczny tłumik Rail, na górze znalazła się dźwignia regulacji tłumienia aż do blokady

 

 

SPECYFIKACJA

 

RAMA: matt Sand Storm, alu 6061, skok 130mm
AMORTYZATOR TYLNY:  Fox Float DPS, metryczny 210x50mm, tulejki 22.2x8mm
WIDELEC: Marzocchi Bomber Z2 27.5, Boost, skok 140mm, oś 15mm, tapered
STERY: Dartmoor Blink
KORBA: Suntour Aion 1x, alu 7075, 175mm (L) / 170mm (S,M)
PRZERZUTKA TYLNA: SRAM SX Eagle 1X12
MANETKI: SRAM SX Eagle, 12 biegów
KASETA: SRAM PG-1230 NX Eagle, 11–50T
ŁAŃCUCH: SRAM NX Eagle
PIASTA PRZEDNIA: Dartmoor Reel Boost 110x15mm, 32H
PIASTA TYLNA: Dartmoor Reel Pro Boost 148x12mm, 32H
HAMULCE: SRAM Level T, tarcze 180mm
OBRĘCZE: Dartmoor Cruiser 27.5", 32H, F/V
OPONY: WTB Trail Boss G2 27.5x2.6" TCS Light/Fast Rolling
KIEROWNICA: Dartmoor Nitro Low 800mm, Ø31.8mm
CHWYTY KIEROWNICY: Dartmoor Maze
WSPORNIK KIEROWNICY: Dartmoor Beetle 33mm, Ø31.8mm
WSPORNIK SIODEŁKA: X-Fusion Manic, skok 170mm (L) / 150mm (M) / 125mm (S), Ø30.9mm
SIODEŁKO: Dartmoor Arrow
WAGA: 15.24 kg (bez pedałów, dane producenta)
 
Cena: 8199 zł
 
Dystrybutor: velo.pl

Komentarze do artykułu