Test: Revel Rascal

Za firmą Revel - tą stosunkowo młodą jeszcze marką z Kolorado, kryje się sztab rowerowych weteranów: założyciel Enve, Jason Chiers w roli szefa rozwoju, czy były kierownik rozwoju produktu marki RockShox Jeremiah Starkey.



DŁUGO WYCZEKIWANY TEST

 

Dwa modele Revel (ścieżkowy Rascal oraz enduro Rail) mają służyć realizacji ambitnych planów budowania najlepszych rowerów na świecie. Rascal musiał pojawić się w naszym teście. Projektanci poświęcili szczególną uwagę konstrukcji tylnego wahacza z wirtualnym punktem obrotu, który bazuje na patencie Canfield Brothers i ma przekonywać użytkowników wyważoną kinematyką. Z niecierpliwością wyczekiwaliśmy więc testu. A po pierwszych przejechanych metrach wzdychaliśmy z zachwytu. Geometria przekonuje od samego początku. Podczas jazdy na stojąco ma się poczucie głębokiego osadzenia w rowerze, co w dużej mierze przekłada się na stabilność oraz bezpieczeństwo na szybkich i stromych odcinkach trasy.

 

Revel Rascal

Tylne zawieszenie pracuje gładko. Zastosowano 18 łożysk kulkowych od- powiadających za czułość amortyzacji.

 

W TERENIE

 

Mimo wszystko Rascal prowadzi się bardzo poręcznie i z lekkością pokonuje wąskie ścieżki. Rower ma duży potencjał, który umożliwia aktywną i zabawową jazdę. Szerokie 35 mm obręcze umożliwiają oponom jazdę na niskim ciśnieniu, co przekłada się na dodatkowy komfort. Ale także praca układu zawieszenia przekonuje nas całkowicie i udowadnia, że panowie z teamu Revel nie rzucają słów na wiatr. Można nawet odnieść wrażenie, że tylne zawieszenie dysponuje większym niż 135 mm skokiem. Jest czułe, a mimo to pozostaje neutralne wobec sił napędowych. W połączeniu z krótkim mostkiem pozycja za kierownicą jest klasyczna, a prowadzenie bezpośrednie. Kto jednak od roweru ścieżkowego wymaga także niskiej wagi, na pewno znajdzie lżejsze ramy. Karbonowa rama z wielokrotnie nakładanych warstw jest bardzo ciężka i waży ponad 3 kg.

 

Revel Rascal

Dzięki szerokim 35 mm obręczom opony mają dużą objętość, a my może- my pomykać na niższym ciśnieniu.

 

Podsumowanie

 

Grzegorz Radziwonowski, redaktor naczelny BIKE

Rascal to jeden z tych rowerów ścieżkowych, które od dłuższego czasu robiły na mnie wrażenie. Prowadzenie oraz układ zawieszenia przekonują, dając po prostu ogrom frajdy na ścieżkach. Warto byłoby jeszcze tylko powalczyć z wagą ramy, bo ta nie do końca wykorzystuje potencjał karbonu. Szczególnie, że za całość przyjdzie nam jednak słono zapłacić.

 

Revel Rascal

Revel Rascal

 

Dowiedz się więcej na: revelbikes.com

 

Przeczytaj również:

Testy: NS Bikes Synonym TR 1

Test: Niner RIP 9 RDO 29

Test: Zerode Taniwha - Zwiastun nowej ery?

 

Komentarze do artykułu