DT Swiss 232 – nowości do XC, w tym ultralekka sztyca!

DT Swiss znany jest wszystkim miłośnikom MTB jako specjalista od kół. Szwajcarzy potrafią jednak budować także konkurencyjne widelce. Udowodnili to nie tylko serią amortyzatorów do XC, ale i wprowadzając model D 535 One do enduro. W teście porównawczym z 2018 roku dostał on od nas ocenę Super. Jak do tej pory w segmencie XC od dłuższej chwili było jednak cicho, nawet jeśli zawieszenia używają najlepsi zawodnicy na świecie, z Mają Włoszczowską na czele. Nowa platforma 232 całkowicie to zmienia! W dodatku oferuje nie tylko widelec i tłumik, ale i sztycę teleskopową. Mogliśmy nie tylko jeździć na tych produktach, ale też zbadać je w laboratorium. 

 

Amortyzator przedni – DT Swiss F 232 One

 

Nowy amortyzator do ścigania, który został już przetestowany z sukcesami przez Mathiasa Flückigera w Pucharze Świata, ma skok od 100 do 120 mm i waży 1532 gramy (bez zdalnej manetki). W przypadku dizajnu DT Swiss zrezygnowało zarówno z podkowy z tyłu goleni, jak i z użycia rury sterowej i korony widelca z karbonu. Dzięki temu Szwajcarzy nie tylko uzyskali wysoką sztywność, ale i cenę, która ma wynosić równowartość od 979 do 999 euro, czyli zdecydowanie niższą niż topowe widelce Rock Shoxa i Foxa. BIKE zmierzył już nowy widelec w naszym laboratorium testowym i porównał z bezpośrednią konkurencją. Widelec może pracować w trzech trybach, wybieranych za pomocą manetki – Open, Drive, Lock. Każdy tryb pracy odpowiada wybraniu odpowiedniego tłumienia kompresji zwanego Incontrol, odpowiednio regulującego przepływ oleju. W otwartym ustawieniu dodatkowo tłumienie kompresji można regulować w zakresie 13 klików Torxem T10.

 

 

 

Nowy DT Swiss One oferuje od 100 do 120 mm skoku. Pierwsze testy BIKE potwierdzają jego bardzo dobrą sztywność. 
 
 

DT Swiss vs. Fox vs. Rockshox vs. DT Swiss F 232 One

  DT Swiss F 232 One Fox 32 Stepcast Factory Rockshox SID Ult. Carbon
Waga z manetką 1590 g 1494 g 1540 g
Sztywność skrętna 22,9 Nm/° 14,8 Nm/° 25,1 Nm/°
Sztywność hamowania 194,2 Nm/° 175,7 Nm/° 166,9 Nm/°
Cena 979 – 999 euro 1299 euro 1200 euro

 

 

Tłumik – DT Swiss R 232 One

 

Nowa paleta produktów obejmuje także zupełnie nowy tłumik, który ma ważyć od 230 gramów. Dostępny powinien być we wszystkich typowych rozmiarach, włącznie z montowaniem Trunnion. Ceny zaczynają się od 406 euro. Podobnie jak widelec, także tłumik może być używany w trzech trybach – Open, Drive i Lock.

 

 

 

 

Sztyca –  DT Swiss D 232 One

 

Nowe zawieszenie DT Swiss może być uzupełnione o sztycę teleskopową o skoku 60 mm. Sztyca o konstrukcji Upside-down powstała we współpracy z Canyonem i dzięki zastosowaniu karbonu ma ważyć zaledwie 369 gramów (bez manetki). Cena sugerowana to 499 euro. Manetka, która może być montowana tylko nad kierownicą, ma ważyć 17 gramów, bez linki i pancerza. Za sprawą konstrukcji Upside-Down zostało więcej miejsca na mechanizm, dzięki czemu na dole sztyca może mieć średnicę 30,9, ale też 27,2 mm. Poza wagą na liście priorytetów znajdowała się też prostota konstrukcji, co ma sprawić, że sztyca będzie trwała. Dlatego sztycę z karbonową częścią dolną można rozebrać bez narzędzi. Zamiast powietrza w środku znajduje się sprężyna stalowa, w związku z czym nie trzeba jej pompować.

 

 

Karbon sprawia, że nowa sztyca ma ważyć zaledwie 369 gramów!

 
 

 
Sztycę można rozebrać bez narzędzi, w środku jest stalowa sprężyna, pompowanie odpada. 
 

 

Pierwszy seryjny rower z kompletnym wyposażenie DT 232 One

 

Limitowany (zaledwie 32 sztuki!) Canyon CF SLX 9.0 DT (7499 euro) to obecnie jedyny rower, w którym znajdziecie nowe komponenty. Pojedynczo części będą dostępne wkrótce.

 

 
 

Pierwsze wrażenia z jazdy

 

Podczas prezentacji w kopalni w Kamsdorf BIKE mógł zebrać pierwsze wrażenia z jazdy na nowym sprzęcie. Zarówno widelec, jak i tłumik, pracują bardzo czule i zapewniają dobrą progresję zapobiegającą dobiciu. Za pomocą dystansów (Volume Spacer) można też indywidualnie dobierać wielkość komory powietrznej. Za pomocą manetki zamontowanej po lewej stronie można też wybrać jeden z trzech trybów zawieszenia. Podczas gdy widelec i tłumik już w trybie Drive są zdecydowanie twardsze, Lockout blokuje je zupełnie. Dodatkowo można regulować tłumienie kompresji Torxem T10. Także sztyca pracuje bez zastrzeżeń i robi bardzo dobre wrażenie. 

 

 

 
 
 
 
Strona producenta: dtswiss.com/232one

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Michael Riehle

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »