Jak dobrać rękawiczki zimowe?

Rowerowy dzień spędzony w puszystym śniegu w naszych warunkach klimatycznych jest wyjątkiem. O wiele częściej chodzi o to, by przyjemnie jeździć w temperaturach od pięciu do dziesięciu stopni. Przetestowaliśmy sześć modeli zimowych rękawiczek nadających się do jazdy w temperaturze powyżej zera.



Jak dobrać rękawiczki zimowe?

 

Nie ma czego zazdrościć producentom rękawiczek, jedna czwarta ludzkich kości znajduje się w dłoni. Wszystkie są w większym lub mniejszym stopniu ruchome. Kto z was złościł się z powodu źle dopasowanych jeansów, może tylko domyślać się, jakim wyzwaniem jest wygodne ubranie o wiele bardziej skomplikowanych w konstrukcji dłoni. Dodatkowo dłonie są bardzo wybredne. Tak wiele zakończeń nerwowych jak na rękach mamy tylko na twarzy (i intymnych częściach ciała). Od razu można wyczuć, jeżeli rękawiczka uciska, uwiera lub ogranicza ruch. A motoryczne wymagania dłoni w trakcie jazdy są szczególne, np. w trakcie hamowania na stromych śliskich ścieżkach. Ale również dźwignie blokady i zmiany biegów wymagają precyzyjnej obsługi, poza tym batonu energetycznego nie wyciągniemy za pomocą palców okrytych grubą rękawiczką z kieszonki zlokalizowanej na plecach.

 

FUNKCJONALNOŚĆ PONAD WODOODPORNOŚĆ

 

By połączyć te wymagania z odpowiednią ilością izolacji, producenci naszych testowanych rękawiczek skupili się głównie na ochronie przeciw porywom wiatru. Żaden z kandydatów nie jest wodoodporny. Woda przedostaje się przez szwy, nie mówiąc już o powierzchni dłoni. Prawdziwie wodoodporna konstrukcja byłaby nie tylko droga, ale również niosłaby ryzyko zsuwania się warstw materiału. Nasi kandydaci tworzą najważniejszą kategorię zaraz za rękawiczkami letnimi, wśród których liczy się bardziej przyczepność i czułość niż ekstremalna odporność na kiepską pogodę.

 

Rekawiczki - jak testuje Bike

 

Wszyscy kandydaci w teście, oprócz Gore, na jednym lub na wielu palcach mają wszyty materiał współpracujący z ekranem dotykowym. Pożyteczne, by odebrać telefon lub zmieniać mapy w GPS‑ie, lecz do pisania, szczególnie w grubszych zimowych modelach, brakuje precyzji. Priorytetowo w trakcie testu potraktowaliśmy przyczepność, łatwość zmiany biegów i hamowania w zimowym błocie.

 

WYNIKI TESTU

 

SPECIALIZED Element 1.5

Cena: 230 zł

Rekawiczki - Specialized

 

BBB Controlzone

Cena: 105 zł

 

Rekawiczki-BBB

 

GORE Universal Windstopper Mid

Cena: 252 zł

 

Rekawiczki-Gore

 

PEARL IZUMI P.R.O. Softshell

Cena: 129 zł

 

Rekawiczki-Roeckl

 

SCOTT Minus LF

Cena: 230 zł

 

Rekawiczki-Scott

 

Przeczytaj również:

 

Test na zimnym krańcu świata: buty zimowe

Warstwy na 3 pogody:

Ciepła i sucha jesień

Zimno i mokro

Mróz

Test butów zimowych z sezonu 2018

Komentarze do artykułu