Test e-MTB: YT Decoy

Bateria opracowana według własnych założeń, dopasowane detale oraz świetne właściwości jezdne. Trzeba przyznać, że pierwszy elektryczny rower e-MTB od YT Industries to konstrukcja przemyślana.
DECOY, podobnie jak i pozostałe rowery producenta, został w całości zaprojektowany pod kątem zjazdów.



DŁUGO WYCZEKIWANY ELEKTRYK

 

YT zarzucił wędkę. Decoy to przynęta. Ciekawe, czy zachwycona kolarstwem grawitacyjnym młoda klientela YT da się na nią złowić? Na pewno Decoy, podobnie jak pozostała część modeli ze stajni YT, został zaprojektowany tak, aby czerpać maksimum przyjemności ze zjazdów.

 

e-MTB YT Decoy

Po wyjęciu baterii otrzymujemy niczym nieograniczony dostęp do wszystkich przewodów. W przypadku prac serwisowych umożliwia to bez- problemowy montaż i demontaż.

 

Dlaczego producent tak długo zwlekał z wprowadzeniem na rynek swojego pierwszego modelu pod prądem? Powszechnie wiadomo, że rowery elektryczne to nie jest chleb powszedni sprzedaży wysyłkowej. I właśnie dlatego całkowicie nowy, a zarazem pierwszy e‑MTB, musi być szczególnie dopracowany. Powinien być tak dobry, żeby przesłonić niedogodności związane z tą formą sprzedaży.

 

e-MTB YT Decoy

Gumowa zaślepka na baterii skrywa gniazdo ładowania. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy możliwość ładowania zarówno w rowerze, jak i po wyjęciu akumulatora.

 

TEMPERAMENT

 

Czy pełne temperamentu e‑enduro YT Decoy podoła zadaniu? Są ku temu dobre powody, m.in. w pełni karbonowa rama (w modelu podstawowym tylny trójkąt z aluminium), 160 mm skoku zawieszenia, koła o różnych rozmiarach, tj. 29" z przodu; 27,5" (na szerokiej oponie) z tyłu. Za napęd odpowiada jednostka Shimano E8000, zasilanie voltami zapewnia bateria 540 W własnego pomysłu. Zważyliśmy model z najwyższej półki - 22,4 kg (rozmiar M, bez pedałów). Własny akumulator (3,6 kg) jest wprawdzie o kilogram cięższy niż zewnętrzny odpowiednik od Shimano, ale dostarcza 40 watogodzin więcej.

 

e-MTB YT Decoy

YT stawia na produkty przeznaczone specjalnie do rowerów elektrycznych. Na szczególną uwagę zasługuje kaseta E‑spec od eThirteen zbudowana wyłącznie ze stalowych zębatek. Jak nietrudno się domyślić, chodzi o większą trwałość.

 

Przy konstruowaniu Decoya projektanci zwracali szczególną uwagę na nisko umieszczony środek ciężkości. Dlatego opracowano własną baterię. Geometria jest nowoczesna, ale na pewno nie ekstremalna. Kąt główki ramy płaski (65 stopni), a wartość Reach bardziej umiarkowana niż w przypadku beZsilnikowych modeli: Jeffsy i Capra. W rozmiarze L Reach wynosi 455 mm. Rura podsiodłowa jest krótka, w rozmiarze L to 445 mm. Dzięki temu także niscy rowerzyści, jeśli tylko chcą i lubią, mogą jeździć na długich ramach.

 

e-MTB YT Decoy

Magnes impulsowy pomiaru prędkości siedzi mocno i pewnie na tarczy hamulcowej. Solidne rozwiązanie.

 

Decoy występuje w 5 rozmiarach, od S do XXL. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 150 kg, co tylko podkreśla wrażenie solidności i jasno wskazuje obszar zastosowań. W wielu konkurencyjnych modelach dopuszczalna masa systemowa jest niższa i oscyluje wokół 120-125 kg.

Decoy występuje w trzech wariantach wyposażenia, odpowiednio: 19 776, 24 076 i 28 376 złotych. Rower można zamówić bezpośrednio na stronie producenta. Pierwsze modele są już dostępne.

 

e-MTB YT Decoy

Wyjmowana do dołu bateria przymocowana jest do dolnej rury dwiema śrubami. Do demontażu wystarczy imbus nr 5. Nie ma tu dodatkowego zamka baterii.

 

e-MTB YT Decoy

Dowiedz się więcej na: www.yt-industries.com

 

Przeczytaj również:

 

Poradnik e-MTB: Co jest dla mnie?

Poradnik e-mtb: silniki i baterie

Prezentacja: Octane OMG - #Bikeporn

30 lat testów rowerowych w Bike

 

 

Komentarze do artykułu