To już kolejna generacja modelu SLM Fuji, od zawsze jest to rower do ścigania w XC, wyposażone w odpowiednie cechy konstrukcyjne. Nowa generacja otrzymała zupełnie zmienioną ramę, którą zmodernizowano we wszystkich istotnych miejscach tak, by zgodna była z obecnymi standardami i tendencjami. W naszym teście znalazł się najwyższy model z całej serii, czyli 2.1. Model kosztuje 13999 zł, tańsze wersje SLM 2.5 odpowiednio 10199 zł, a najprostszy 2.7 to 7649 zł. Oddzielnie dostępna jest też rama wykonana z karbonu nazwanego C15, kosztująca 6369 zł.
Topowa wersja została wyposażona w napęd Shimano XT najnowszej generacji, ale też typowe dla tego typu rowerów komponenty, takie jak prosta kierownica. W modelu tym są to produkty Race Face
To co mniej typowe, to fakt, że mostek jest krótki – to jednak obecnie najnowszy trend w cross country, idący w parze z wydłużeniem samej ramy
Karbonowa rama ma dużo „mięsa”, tu położono duży nacisk na sztywność, zarówno w okolicach środka suportu, jak i główki ramy. Użyty karbon oznaczono jako C10, jest to wersja super light HM (high modulus). Środek suportu zgodny jest ze standardem BB92.
Zgrabne haki – szerokość to oczywiście Boost – kryją w sobie mocowanie do tylnego hamulca wewnątrz tylnego trójkąta. Hamulce, podobnie jak napęd, to także Shimano XT
Fuji zadbało o ograniczenie liczby zbędnych elementów w konstrukcji – hamulce i manetki zamontowano na wspólnej obejmie
W ramie zastosowano wewnętrzne prowadzenie przewodów – tu widać pancerz wychodzący z rurki podłańcuchowej – co także pozwala utrzymać czysty wygląd roweru. Napęd Shimano XT w najnowszej wersji oferuje pełen zakres przełożeń i działa bardzo precyzyjnie – pisaliśmy o tym w naszym teście „Co potrafi nowe Shimano XT?„
Napęd dzięki dużej zębatce z tyłu o rozpiętości 10-51 zębów obywa się bez przedniej przerzutki. Zębatka w korbie Fuji ma 32 zęby
W rowerze użyto także popularnego zestawu kół DT Swiss – X1900 Spline i opon Maxxis Recon Race EXO TR 29×2,35 cala
Jak też widelca Foxa, modelu 32 FLOAT 29 Performance SC GRIP, o skoku 100 mm. To także już konstrukcja Boost
Widelec można zdalnie zblokować za pomocą dźwigni zamontowanej po lewej stronie kierownicy
Piotr Rakiewicz „Raku”, mistrz Polski w przełajach, nasz ekspert od szybkich rowerów, jest też trenerem MTB GVT
Geometria
Wymiary wszystkich rozmiarów. Nasza testówka ma rozmiar L
SIZE | S | M | L | XL | |||||||
BIKE SIZE | 15″ | 17.5″ | 19″ | 21″ | |||||||
A | SEAT TUBE, C TO T | 394 | 445 | 483 | 533 | ||||||
C | TOP TUBE, EFFECTIVE | 587 | 604 | 623 | 642 | ||||||
D | HEAD TUBE LENGTH | 90 | 100 | 110 | 120 | ||||||
E | SEAT TUBE ANGLE | 73° | 73° | 73° | 73° | ||||||
G | HEAD TUBE ANGLE | 70° | 71° | 71° | 71° | ||||||
H | CHAINSTAY LENGTH | 430 | 430 | 430 | 430 | ||||||
I | WHEELBASE | 1087.6 | 1093.3 | 1112.6 | 1132 | ||||||
J | BB DROP | 53 | 53 | 53 | 53 | ||||||
K | FORK OFFSET | 47 | 47 | 47 | 47 | ||||||
M | STACK | 597.3 | 616.6 | 634.8 | 630.3 | ||||||
N | REACH | 413.8 | 424.4 | 443.4 | 459 | ||||||
O | STANDOVER | 776.8 | 804.4 | 815.5 | 852.8 | ||||||
STEM | 70 | 80 | 90 | 100 | |||||||
HANDLEBAR WIDTH | 725 | 725 | 725 | 725 | |||||||
CRANK | 170 | 175 | 175 | 175 | |||||||
WHEEL SIZE | 29″ | 29″ | 29″ | 29″ | |||||||
SEAT POST DIAMETER | 31.6 | 31.6 | 31.6 | 31.6 |
Dla przypomnienia – w naszym teście znalazł się model poprzedniej generacji, tu możecie znaleźć naszą recenzję. Test prezentowanego modelu znajdzie się w BIKE 1-2/2020.
Więcej informacji znajdziecie na stronie fujibikes.com