Prezentacja: Fuji SLM 29 2.1 2020

To już kolejna generacja modelu SLM Fuji, od zawsze jest to rower do ścigania w XC, wyposażone w odpowiednie cechy konstrukcyjne. Nowa generacja otrzymała zupełnie zmienioną ramę, którą zmodernizowano we wszystkich istotnych miejscach tak, by zgodna była z obecnymi standardami i tendencjami. W naszym teście znalazł się najwyższy model z całej serii, czyli 2.1. Model kosztuje 13999 zł, tańsze wersje SLM 2.5 odpowiednio 10199 zł, a najprostszy 2.7 to 7649 zł. Oddzielnie dostępna jest też rama wykonana z karbonu nazwanego C15, kosztująca 6369 zł. 

 

Fuji SLM 29 2.1 2020

 

Topowa wersja została wyposażona w napęd Shimano XT najnowszej generacji, ale też typowe dla tego typu rowerów komponenty, takie jak prosta kierownica. W modelu tym są to produkty Race Face

 

Fuji SLM 29 2.1 2020

 

To co mniej typowe, to fakt, że mostek jest krótki – to jednak obecnie najnowszy trend w cross country, idący w parze z wydłużeniem samej ramy

 

Fuji SLM 29 2.1 2020

 

Karbonowa rama ma dużo „mięsa”, tu położono duży nacisk na sztywność, zarówno w okolicach środka suportu, jak i główki ramy. Użyty karbon oznaczono jako C10, jest to wersja super light HM (high modulus). Środek suportu zgodny jest ze standardem BB92.

 

 

Zgrabne haki – szerokość to oczywiście Boost – kryją w sobie mocowanie do tylnego hamulca wewnątrz tylnego trójkąta. Hamulce, podobnie jak napęd, to także Shimano XT

 

Fuji SLM 29 2.1 2020

 

Fuji zadbało o ograniczenie liczby zbędnych elementów w konstrukcji – hamulce i manetki zamontowano na wspólnej obejmie

 

Fuji SLM 29 2.1 2020

 

W ramie zastosowano wewnętrzne prowadzenie przewodów – tu widać pancerz wychodzący z rurki podłańcuchowej – co także pozwala utrzymać czysty wygląd roweru. Napęd Shimano XT w najnowszej wersji oferuje pełen zakres przełożeń i działa bardzo precyzyjnie –  pisaliśmy o tym w naszym teście „Co potrafi nowe Shimano XT?

 

 

Napęd dzięki dużej zębatce z tyłu o rozpiętości 10-51 zębów obywa się bez przedniej przerzutki. Zębatka w korbie Fuji ma 32 zęby

 

 

 

W rowerze użyto także popularnego zestawu kół DT Swiss – X1900 Spline i opon Maxxis Recon Race EXO TR 29×2,35 cala

 

 

Jak też widelca Foxa, modelu 32 FLOAT 29 Performance SC GRIP, o skoku 100 mm. To także już konstrukcja Boost

 

 

 

Widelec można zdalnie zblokować za pomocą dźwigni zamontowanej po lewej stronie kierownicy

 

 

Piotr Rakiewicz „Raku”, mistrz Polski w przełajach, nasz ekspert od szybkich rowerów, jest też trenerem MTB GVT

 

Geometria

Wymiary wszystkich rozmiarów. Nasza testówka ma rozmiar L

 

SIZE   S M L  XL          
  BIKE SIZE 15″ 17.5″ 19″ 21″            
A SEAT TUBE, C TO T 394 445 483 533            
C TOP TUBE, EFFECTIVE 587 604 623 642            
D HEAD TUBE LENGTH 90 100 110 120            
E SEAT TUBE ANGLE 73° 73° 73° 73°            
G HEAD TUBE ANGLE 70° 71° 71° 71°            
H CHAINSTAY LENGTH 430 430 430 430            
I WHEELBASE 1087.6 1093.3 1112.6 1132            
J BB DROP 53 53 53 53            
K FORK OFFSET 47 47 47 47            
M STACK 597.3 616.6 634.8 630.3            
N REACH 413.8 424.4 443.4 459            
O STANDOVER 776.8 804.4 815.5 852.8            
  STEM 70 80 90 100            
  HANDLEBAR WIDTH 725 725 725 725            
  CRANK 170 175 175 175            
  WHEEL SIZE 29″ 29″ 29″ 29″            
  SEAT POST DIAMETER 31.6 31.6 31.6 31.6

 

Dla przypomnienia – w naszym teście znalazł się model poprzedniej generacji, tu możecie znaleźć naszą recenzję. Test prezentowanego modelu znajdzie się w BIKE 1-2/2020.

 

Więcej informacji znajdziecie na stronie fujibikes.com

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »