Prezentacja: Fuji SLM 29 2.1 2020

Fuji SLM to klasyczny hardtail, zbudowany na nowoczesnej, karbonowej ramie. Przetestowaliśmy najnowszą wersję modelu z sezonu 2020, to jego prezentacja. Sam test znajdziecie w numerze 1-2/2020.



To już kolejna generacja modelu SLM Fuji, od zawsze jest to rower do ścigania w XC, wyposażone w odpowiednie cechy konstrukcyjne. Nowa generacja otrzymała zupełnie zmienioną ramę, którą zmodernizowano we wszystkich istotnych miejscach tak, by zgodna była z obecnymi standardami i tendencjami. W naszym teście znalazł się najwyższy model z całej serii, czyli 2.1. Model kosztuje 13999 zł, tańsze wersje SLM 2.5 odpowiednio 10199 zł, a najprostszy 2.7 to 7649 zł. Oddzielnie dostępna jest też rama wykonana z karbonu nazwanego C15, kosztująca 6369 zł. 

 

Fuji SLM 29 2.1 2020

 

Topowa wersja została wyposażona w napęd Shimano XT najnowszej generacji, ale też typowe dla tego typu rowerów komponenty, takie jak prosta kierownica. W modelu tym są to produkty Race Face

 

Fuji SLM 29 2.1 2020

 

To co mniej typowe, to fakt, że mostek jest krótki - to jednak obecnie najnowszy trend w cross country, idący w parze z wydłużeniem samej ramy

 

Fuji SLM 29 2.1 2020

 

Karbonowa rama ma dużo "mięsa", tu położono duży nacisk na sztywność, zarówno w okolicach środka suportu, jak i główki ramy. Użyty karbon oznaczono jako C10, jest to wersja super light HM (high modulus). Środek suportu zgodny jest ze standardem BB92.

 

 

Zgrabne haki - szerokość to oczywiście Boost - kryją w sobie mocowanie do tylnego hamulca wewnątrz tylnego trójkąta. Hamulce, podobnie jak napęd, to także Shimano XT

 

Fuji SLM 29 2.1 2020

 

Fuji zadbało o ograniczenie liczby zbędnych elementów w konstrukcji - hamulce i manetki zamontowano na wspólnej obejmie

 

Fuji SLM 29 2.1 2020

 

W ramie zastosowano wewnętrzne prowadzenie przewodów - tu widać pancerz wychodzący z rurki podłańcuchowej - co także pozwala utrzymać czysty wygląd roweru. Napęd Shimano XT w najnowszej wersji oferuje pełen zakres przełożeń i działa bardzo precyzyjnie -  pisaliśmy o tym w naszym teście "Co potrafi nowe Shimano XT?"

 

 

Napęd dzięki dużej zębatce z tyłu o rozpiętości 10-51 zębów obywa się bez przedniej przerzutki. Zębatka w korbie Fuji ma 32 zęby

 

 

 

W rowerze użyto także popularnego zestawu kół DT Swiss - X1900 Spline i opon Maxxis Recon Race EXO TR 29x2,35 cala

 

 

Jak też widelca Foxa, modelu 32 FLOAT 29 Performance SC GRIP, o skoku 100 mm. To także już konstrukcja Boost

 

 

 

Widelec można zdalnie zblokować za pomocą dźwigni zamontowanej po lewej stronie kierownicy

 

 

Piotr Rakiewicz "Raku", mistrz Polski w przełajach, nasz ekspert od szybkich rowerów, jest też trenerem MTB GVT

 

Geometria

Wymiary wszystkich rozmiarów. Nasza testówka ma rozmiar L

 

SIZE SML XL     
 BIKE SIZE15"17.5"19"21"      
ASEAT TUBE, C TO T394445483533      
CTOP TUBE, EFFECTIVE587604623642      
DHEAD TUBE LENGTH90100110120      
ESEAT TUBE ANGLE73°73°73°73°      
GHEAD TUBE ANGLE70°71°71°71°      
HCHAINSTAY LENGTH430430430430      
IWHEELBASE1087.61093.31112.61132      
JBB DROP53535353      
KFORK OFFSET47474747      
MSTACK597.3616.6634.8630.3      
NREACH413.8424.4443.4459      
OSTANDOVER776.8804.4815.5852.8      
 STEM708090100      
 HANDLEBAR WIDTH725725725725      
 CRANK170175175175      
 WHEEL SIZE29"29"29"29"      
 SEAT POST DIAMETER31.631.631.631.6

 

Dla przypomnienia - w naszym teście znalazł się model poprzedniej generacji, tu możecie znaleźć naszą recenzję. Test prezentowanego modelu znajdzie się w BIKE 1-2/2020.

 

Więcej informacji znajdziecie na stronie fujibikes.com

Komentarze do artykułu