Nowości 2020 – PIVOT Mach 4 SL

Amerykańska marka stawia na wizerunek i serwuje słone ceny, to żadna nowość. Ale nawet nam niełatwo jest przełknąć kwotę rzędu 53 535 zł. A trzeba powiedzieć, że ten świeżo zaprezentowany, wyścigowy full występuje także w jeszcze droższej wersji. 120 mm skoku amortyzatora i 106 mm tłumika w Mach 4 SL jasno wskazują na nowy trend w szybkich rowerach trailowych.



IDEALNE SPAROWANIE

 

Sprzęt dostaniemy także z klasycznym amortyzatorem 100 mm. W naszym egzemplarzu mieliśmy do czynienia z nieco dłuższym amortyzatorem Fox 34 Stepcast sparowanym z układem tylnego zawieszenia DW Link. Zestaw sprawował się znakomicie. Nie było sytuacji, w której zawieszenie, o nominalnie małym skoku, zostawałoby w tyle za amortyzatorem.

 

Pivot Mach 4 SL

Dostęp do umieszczonych pod górną rurą kontrolera i akumulatora systemu zawieszenia Live Valve jest łatwy.

 

Co więcej, zaskakiwało na ostrych odcinkach zdolnością połykania nierówności i porządną progresją. Powodu kosmicznej ceny należy upatrywać także w sterowanym elektronicznie zawieszeniu Fox Live Valve (dopłata 8000 zł). Prawdą jest, że w stanie aktywnym system ten pomaga utrzymać prędkość roweru, a przede wszystkim skutecznie eliminuje pompowanie amortyzatora podczas jazdy na stojąco. Utwardzany jest także tył. Chociaż ten, nawet z wyłączonym systemem, pracuje bardzo stabilnie i niezależnie od napędu. Krótki wspornik kierownicy oraz wysoki przód podkreślają trailowe ambicje Mach 4 SL. Zadbają także o odprężoną pozycję w siodle i bardzo dobrą kontrolę. Niezbyt stromy kąt główki ramy, 67,2 stopnia, przekłada się na spokój na szybkich odcinkach. Tylko opony Maxxis Ardent Race ograniczają przyjemność z zabawy na szlaku. Gdyby przynajmniej przednie koło zapewniało nieco większą przyczepność. Kąt rury podsiodłowej na poziomie 72,8 stopnia jest stosunkowo płaski.

 

Pivot Mach 4 SL

Wszystkie pancerze zewnętrzne zyskały dodatkowe mocowania. Osłona rury łańcuchowej eliminuje niepożądane dźwięki.

 

PODSUMOWANIE

 

Grzegorz Radziwonowski,
redaktor naczelny BIKE

Mach 4 SL nigdy nie będzie miał szans w kategorii stosunek ceny do wydajności. Ale ten szybki rower trailowy przekonał nas do siebie w każdym calu. Zawieszenie, wykończenie i prowadzenie nie pozostawiają niczego do życzenia. Nawet bez elektronicznego zawieszenia rower nie straciłby prawie wcale w kategorii napędowej.

 

Pivot Mach 4 SL specPivot Mach 4 SL geo

 

Dowiedz się więcej na: pivotcycles.com

 

Przeczytaj również:

 

Nowości 2020 - Bold Unplugged Volume 5

Nowości 2020 - Dartmoor

Nowości 2020 - Orbea Occam

Nowości 2020 - Liteville 301 MK15 Razorblade

Nowości 2020 - Trek Top Fuel 9.9 XX1

Nowości 2020 - Rose Thrill Hill 5

 

Komentarze do artykułu