Trek Fuel EX - As wszystkich tras

Nowości 2020 – ROSE Thrill Hill 5

Rose Thrill Hill to maratonowy full, który jest szybszy niż jego nazwa. Dlaczego? Rower był już bowiem gotowy na festiwal rowerowy nad jeziorem Garda, ale zaplanowana dla niego nazwa okazała się zajęta.



 

SOLIDNY ŚCIGANT

 

Bez względu na nazewnictwo ten ścigant pojawił się i od razu zrobił wrażenie. Ważąc 10,67 kg razem z pedałami i przy cenie rzędu 23 650 zł Thrill Hill 5 może bez wstydu stawać w szranki z konkurencją. Rama w rozmiarze L waży bez tłumika 2027 gramów. I chociaż nie jest to wynik najwyższych lotów, plasuje Thrilla gdzieś w solidnym środku stawki. Sztywność na poziomie 43 N/mm także mieści się w zielonym polu, nawet jeśli odczuwalna jest elastyczność (która nie przeszkadza) głównego trójkąta. Lekkie karbonowe koła, a także udana, sportowa pozycja w siodle, ułatwiają utrzymywanie prędkości. Zawieszenie tylnego koła jest bardzo spokojne i nie zmusza nas do ciągłego sięgania do platformy, bo praktycznie nie zapada się, nawet podczas jazdy na stojąco.

 

Rose Thrill Hill 5

Pod czarną osłoną przy wahaczu tylnego koła ukrywa się mocowanie przerzutki.

 

Mimo długich widełek (440 mm) Thrill Hill nie ma w sobie nic z ociężałości. Poza tym nawet na stromych podjazdach długo utrzymuje przednie koło dociśnięte do ziemi. Kąt główki ramy, wynoszący 69,7 stopnia, jest stosunkowo stromy, co pozwala przypuszczać, że w tej ramie dobrze sprawdziłby się też widelec o nieco większym skoku. Tylne zawieszenie oddaje 108 mm skoku, jest czułe i ma większy potencjał niż sztywny Rock Shox SID. Kto sobie tego życzy, wciąż może założyć przednią przerzutkę, zyskując jeszcze szerszy zakres przełożeń. Mankament ramy polega na tym, że pomieści ona tylko jeden bidon, co może być uciążliwe na długich trasach. Pozostałe wyposażenie jest bez zarzutu.

 

Rose Thrill Hill 5

Przewód hamulcowy i linka przerzutki znikają w tylnym trójkącie pod głównym punktem obrotu.

 

PODSUMOWANIE

 

Grzegorz Radziwonowski, redaktor naczelny BIKE

Poza nazwą nowy Thrill Hill nie ma ze swoim poprzednikiem nic wspólnego. To nowoczesny maratonowy full, który nie boi się konkurencji. Pozycja w siodle i wydajność tylnego zawieszenia są dobre. Dzięki niskiej wadze i bezstratnemu przekazywaniu siły napędowej to idealna maszyna do ścigania.

Rose Thrill Hill 5 specRose Thrill Hill 5 geo

 

Dowiedz się więcej na: rosebikes.pl

 

Przeczytaj również:

 

Nowości 2020 - Bold Unplugged Volume 5

Nowości 2020 - Dartmoor

Nowości 2020 - Orbea Occam

Nowości 2020 - Liteville 301 MK15 Razorblade

Nowości 2020 - Trek Top Fuel 9.9 XX1

Komentarze do artykułu