Trek Fuel EX - As wszystkich tras

Nowości 2020 – BOLD Unplugged Volume 2

Najmłodsze dziecko szwajcarskiego Bolda skrywa tłumik zawieszenia we wnętrzu ramy, co sprawia, że wygląda jak monolit. Mimo dyskretnej czerni nowy model all mountain wyróżniają optyczne akcenty w postaci pokaźnych rur z włókna węglowego oraz amortyzatora DT Swiss, którego pokrętła regulacyjne również zostały ukryte.



 

TECHNICZNE SMACZKI

 

Volume 2 bazuje na modelu Unplugged w wersji enduro z powiększonym skokiem Long Travel. 163 mm z przodu i 157 mm z tyłu, a do tego szerokie opony 2,5 to już wartości, które przywodzą na myśl kategorię enduro, a jednak rower z pedałami waży 13,72 kg. Zintegrowany tłumik to niejedyny techniczny smaczek dający przewagę. Ugięcie wstępne można ustawić za pomocą wskaźnika SAG zlokalizowanego na linku ramy. Za pomocą wymiennych insertów (chip) w przegubie Horsta można także dostosować geometrię ramy do różnych rozmiarów kół. Regulacja jest czterostopniowa. Umożliwia zmianę wysokości suportu w zakresie 15 mm i długość tylnych widełek o 11,5 mm.

 

Bold Unplugged Volume 2

Wskaźnik SAG-u na ramie ułatwia dostrojenie wahacza.

 

Mimo długiej wartości Reach pozycja w siodle jest bardzo wyprostowana, a to za sprawą niesamowicie stromego kąta rury podsiodłowej 77,6 stopnia. Rura sterowa jest bardzo krótka. Chcieliśmy osiągnąć wygodną dla nas geometrię, dlatego zamontowaliśmy dłuższy, 50 mm wspornik kierownicy, a pod niego włożyliśmy dwa dystanse i wybraliśmy drugie z najniższych ustawień suportu. Dzięki temu Bold prowadzi się harmonijnie. Duża baza kół (rozstaw osi) oraz długa rura łańcuchowa wymagają jednak od jeźdźca zaangażowania i dociskania roweru w zakrętach. W porównaniu z tłumikiem DT Swiss amortyzator tego samego producenta, mimo że reaguje dobrze, z powodu zbyt mocnego tłumienia kompresji nie pozwala na płynne wykorzystanie skoku i oferuje mniej komfortu.

 

Bold Unplugged Volume 2

Tłumik DT kryje się w „brzuchu” Bolda. Po zdjęciu osłony mamy dostęp do zaworu i regulacji tłumienia powrotu.

 

PODSUMOWANIE

 

Grzegorz Radziwonowski, redaktor naczelny BIKE

 

Nowy Unplugged Volume 2 za sprawą oryginalnej koncepcji wyróżnia się z tłumu nie tylko wizualnie. Jest świetnie wykonany, oferuje wiele przemyślanych detali i możliwości indywidualnych adaptacji. Duży rozstaw kół zapewnia mu stabilność. Amortyzator nie do końca dotrzymuje kroku tłumikowi.

 

Bold Unplugged Volume 2 specBold Unplugged Volume 2 geo

 

Dowiedz się więcej na: boldcycles.com

 

Przeczytaj również:

 

Nowości 2020 - Dartmoor

Nowości 2020 - Orbea Occam

Nowości 2020 - Liteville 301 MK15 Razorblade

Nowości 2020 - Trek Top Fuel 9.9 XX1

Komentarze do artykułu