Trek Fuel EX - As wszystkich tras

Nowości 2020 – TREK Top Fuel 9.9 XX1

Świeżo zaprezentowany Top Fuel 9.9 to w zasadzie topowy model z serii rowerów trailowych ze stajni Treka. Wyżej na tej drabinie jest już tylko (o 4000 zł droższy) wariant wyposażony Sram AXS.



 

NOWA ODSŁONA KLASYKA

 

Na wskroś nowoczesny Fuel 9.9, na którym łatwo się pedałuje, nie pozostawia wiele do życzenia. Nowa odsłona dawnego wyścigowego fulla otrzymała zawieszenie o nieco większym skoku, wymyka się więc maratonowemu zaszeregowaniu. Przód dysponuje skokiem 120 mm, a tył, w zależności od ustawień flipchipa przy górnym mocowaniu tłumika, oddaje 123 lub 131 mm. Gdyby jednak nie dysponować tymi danymi, mogłoby się wydawać, że skok zawieszenia jest jeszcze większy. W bike parku na pokrytych korzeniami trasach Top Fuel udowodnił, że jest poważną konstrukcją do równie poważnych zastosowań. Zawieszenie pracuje bardzo aktywnie i z wyczuciem, zapewniając świetny komfort, znany raczej z kategorii rowerów all mountain. Przy otwartym tłumiku tył lekko pompuje podczas jazdy na stojąco.

 

Trek Top Fuel

Knock Block to zestaw ograniczający ruch kierownicy, który ma ochronić ramę przed uszkodzeniem w razie wywrotki.

 

WSIADAĆ I JECHAĆ!

 

Pozycja w siodle i prowadzenie są całkowicie spójne i wyważone: „Nic tylko wskakiwać i wygodnie jechać” – wtórowali sobie testujący. Gotowy do jazdy Trek waży 11,69 kg, co oznacza, że nie zmarnował potencjału lekkiej w pełni karbonowej ramy. Ten rower bardzo łatwo się napędza, dlatego mógłby się sprawdzić także na trasach maratonów. Szerokie karbonowe koła, przyczepne opony oraz kierownica z ogranicznikiem ruchu uzupełniają pakiet przemyślanego wyposażenia. Uwagi można mieć tylko do hamulców Sram Level z małą (160 mm) tarczą tylnego koła. W zależności od wagi rowerzysty i obszaru zastosowań mogłyby być trochę mocniejsze. Według naszych pomiarów laboratoryjnych sztywność ramy wynosząca 37 N/mm plasuje się w dolnym zakresie.

 

 

Trek Top Fuel

Także w modelu Top Fuel zastosowano system ABP (Active Braking Pivot) izolujący układ hamulcowy od układu zawieszenia.

 

PODSUMOWANIE

 

Grzegorz Radziwonowski, redaktor naczelny BIKE

Nowa odsłona Top Fuel jest całkowicie udana. Większy skok zawieszenia przeobraził dawnego wyścigowego fulla w szybki rower trailowy. Prowadzenie, układ zawieszenia są ponadprzeciętne. Dzięki nim Top Fuel jest wszechstronny jak nigdy dotąd. Ceny startują od 12 000 zł.

 

Trek Top Fuel specyfikacjaTrek Top Fuel Geometria

 

Dowiedz się więcej na: trekbikes.com

 

Przeczytaj również:

 

Ważne zwycięstwo Mai Włoszczowskiej - Polka triumfuje w Salamina Epic Battle

Nowości 2020 - Liteville 301 MK15 Razorblade

Łamiąc zasady - historia freeride'u

Komentarze do artykułu